25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

פגמים בהגנה של ישראל מחדירת מזון לא מבוקר מהרשות הפלסטינית

פגמים בהגנה של ישראל מחדירת מזון לא מבוקר מהרשות הפלסטיני
דו”ח מבקר מדינה מפברואר 2020 קובע באופן חד משמעי כי בכל יום נכנסים לישראל מוצרי מזון מיובאים מהרשות הפלסטינית בלי שום פיקוח של משרד הבריאות למרות שהחוק מחייב זאת. הנספחים הכלכליים של הסכמי אוסלו הסדירו בזמנו היבטים שונים בסחר בין ישראל והרשות הפלסטינית, לרבות סוגיות של ייבוא ומעבר סחורות, ובכל שנה כמויות גדולות של מוצרים מסוגים שונים, לרבות מוצרי מזון, מיובאים לישראל משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. כלל ציבור הצרכנים בישראל רוכש ועושה שימוש במוצרים אלו על בסיס יומי אך ללא שום פיקוח כפי שעולה מן הדו”ח: “בביקורת עלה כי מפקחי שירות המזון הארצי בודקים מוצרי מזון רגיל מיובא אך הם אינם בודקים מוצרי מזון רגיל המובאים מהרש”פ ולכן מוצרים אלו משווקים בארץ ללא בדיקה. בכך למעשה שירות המזון הארצי אינו מקיים את הפיקוח כנדרש בחוק המזון בכל הנוגע להבאת מזון מהרש”פ”.( מזון רגיל מיובא מתייחס למזון המיובא לישראל ממקומות אחרים בעולם). לא ייתכן שבחסות של הסכמים כאלה או אחרים עם הרשות הפלסטינית תופקר הבריאות של כלל ציבור הצרכנים בישראל.
בפועל אין לאף גורם ישראלי בקרה אמיתית והדוקה גם על הליך הייצור של מוצרי מזון המיוצרים בשטחי הרשות הפלסטינית למרות שמוצרים אלו מגיעים בסופו של דבר למטבחים של כלל אזרחי ישראל. בוודאי שניתן להניח כי הסטנדרטים הבריאותיים והתעשייתיים המאפיינים מפעלי מזון ברשות הפלסטינית אינם תואמים את הסטנדרטים של מפעל ישראלי והמשמעות היא כמובן מוצרים שעלולים להיות מסוכנים לבריאות הצרכנים. מציאות זו מחייבת מערך פיקוח מקצועי על הסחורות שנכנסות למטבחים של אזרחי ישראל וכאן לצערנו אין פיקוח על הליך הייצור במפעלים ואין פיקוח על הסחורה שנכנסת לישראל.
חוק המזון קובע כי מפקחי שירותי המזון הארצי של משרד הבריאות יערכו בדיקות אקראית של מוצרי מזון המיובאים מהרשות לישראל על מנת לוודא שהם בטוחים לצריכה ואינם מהווים סכנה בריאותית לאזרחי ישראל אך משרד הבריאות הגיב לטענות העולות מהדו”ח בכך שאין לו את כוח האדם הדרוש להפעלת מערך הפיקוח הזה. בסופו של דבר מוצרי מזון נכנסים לישראל באין מפריע ומגיעים למטבח ולשולחן של כולנו. על מדינת ישראל להבטיח שאם היא מאפשרת ייבוא מוצרי מזון מהרשות לישראל אזי גם יתקיים מנגנון פיקוח מקצועי שיבטיח את בריאותם של הצרכנים בישראל.


עו”ד אביעד ויסולי
יו”ר המטה למען ארץ ישראל



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזל טוב לסבתא נאוה

עינר אביב

אהוד ברק בדרכו של סיסי.

הרויזיוניסט

האיחוד האירופי מגנה את הירי מעזה

עינר אביב

ביטן אצל שטגמן

עינר אביב

ליכודניק מאחל מזל טוב לישראל כהן

עינר אביב

‘הסכמי אברהם’: שלום אחראי, שלום תמורת שלום

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן