26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ כללי

״תמו ימי רבין״ – בשמאל עוברים מביזוי סמלי מדינה לביזוי הזכרון הקולקטיבי

מספר שבועות אל תוך מפגני האלימות של השמאל, והיום קמנו אל בוקר שטוף שנאה מחודשת: מיצג ״אמנותי״ בו מופיעה בובה של רה״מ כמי שאוכלת את דגל ישראל ברקע לשולחן ״הסעודה האחרונה״.

השמאל כבר לא יודע את נפשו מרוב שנאה. שאלה לי לעומדים מאחורי מיצג השנאה, האם הם מכירים את סופה של אותה ״סעודה אחרונה״, שלאחריה הוצא ישו להורג בצליבה? שמא יש בשמאל מי שקוראים לסיומת דומה – לרה״מ נתניהו?

בשמאל עברו מביזוי סמלי המדינה בשבוע שעבר (כזכור, מפגינה שהתפשטה מעל סמל המנורה במתחם הכנסת), לביזוי הזכרון הקולקטיבי של עם ישראל בגלגולו המודרני: אם יש משהו אחד שכיכר רבין מייצגת יותר מכל זה את הסכנה שבאלימות, את ההליכה על הסף שסופה ברצח – חלילה לא עלינו.

גם לאמנות יש גבול שאי אפשר לשתוק כאשר הוא נחצה. ההסתה הנפשעת שהמיצג הלא-אמנותי הזה מבקש להתסיס, עוד עלולה לעלות לנו במחיר לאומי קשה.

בימים שכאלה, וערב תשעה באב, נזכור כולנו מה הביא על עם ישראל את חורבן הבית- שנאה ופילוג פנימיים.

רה״מ נתניהו ובכירים בממשלה גינו את ההסתה והאלימות, משני הצדדים. זוהי בהחלט לא דרכה של הדמוקרטיה, וזוהי בהחלט לא דרכו של עם הספר התרבותי! יש למצות את הדין עם האלימים, ולעבור לשלב האיחוי!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התרחיש שהעלה גדי טאוב

גדי טאוב

חוק יסוד עדי ברוך

אריק זיו

ליכודניק אבל עם ח”כ נורית קורן

מערכת ליכודניק

סכנת ביטול תוצאות הבחירות ע”י בית משפט העליון

אריק זיו ויזר

7 שנים למותו של שמיר

דודו חיים

סוכם: יוקם כבל חשמלי שיעבור בין ישראל לקפריסין

רועי אזולאי
דילוג לתוכן