20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
תמונות:פלאש 90 ומישל ביטון
סקירת אתרי אקטואליה

תרבות השקר של חוטובלי

תמונות:פלאש 90 ומישל ביטון
קולז של חוטובלי עם חברי הליכוד הדביקים

לפני מספר שבועות חוטובלי קבלה כותרת בליכודניק "שומרת נגיעה מהליכוד" ,עכשיו מתגלה האמת חוטובלי אינה סובלת את הליכודניקים, ולכן החליטה שהיא שומרת נגיעה, בבית היא לא נוהגת כך.

בראיון לעיתון גלובס חוטובלי מספרת כי האירועים בליכוד הם בזבוז זמן , השחצנות היא דרכה והיא לא סופרת את חברי הליכוד, בכלל הם פעילי הליכוד מהווים  נטל.

היא מאמינה שתהייה ב7 המובילים של הליכוד, דבר אחד ברור חוטובלי חייה בסרט.

 

אלה המיוזעים שציפי שומרת מהם נגיעה, ""אני חייבת לגלות לך משהו: אני מגיעה ממשפחה שבה כן לוחצים ידיים, ומחבקים כשרוצים. אבל כשהגעתי לפוליטיקה ראיתי את רמת הדביקות, ראיתי שאתה צריך להיות ממש נכס של חברי המרכז והפעילים. גם אם הם עושים את זה מאהבה גדולה ומרצון אמיתי לקרבה – לא מתאים לי שאיש זר עכשיו יתחיל לחבק אותי ולנשק אותי. קבעתי לי כלל כבר בתחילת הפריימריז, שאני גם לא לוחצת ידיים".

– אז מדובר בתכסיס ערמומי. הקצנת את "שמירת הנגיעה" מסיבות חברתיות.

"ברור שאני מאמינה בזה גם כערך דתי, אבל ללחוץ יד זה דבר מכובד, לא בעייתי".

 

שבי מימנך נמצא העוזר של חוטובלי בפעם הבא תשאל אותו האם אתה דביק

 

 

לכתבה בגלובס

 

"לא רוצה שיתקרבו אליי". ח"כ חוטובלי מתראיינת לגדי סוקניק

נתניהו הביא את ח"כ ציפי חוטובלי לפוליטיקה, אבל זה לא מונע ממנה לתקוף אותו ■ בראיון אישי היא מגדירה מחדש הדרת נשים, ויוצאת נגד הפוליטיקאים "שמבזבזים שעות על אירוע סרק" ■ והיא מבטיחה גם להפתיע: "בסקרי הליכוד אני בין 7 המובילים"

בגילי ובמעמדי, דווקא ראיון עם חברת כנסת צעירה (33), דתייה ונאה, עלול להסתבך. אורות אדומים של מלכודות "פוליטיקלי קורקט" סנוורו אותי כל הדרך למפגש איתה. אבל ח"כ ציפי חוטובלי כיבתה את כולם באחת, על ההתחלה. האידיאולוגיה הנוקשה נמצאת שם בגדול – אבל עטופה בהרבה השכלה, אינטליגנציה ואמביציה. אישה לבד, שפעלה לא אחת בחייה מחוץ לזרם שממנו באה – ולמרות זאת דומה שאין בה את אותה כוחניות דוחה של הפוליטיקה.

– באסיפות פוליטיות הכול מבוסס על נגיעות, חיבוקים מיוזעים ונשיקות מהבילות, ואת שומרת נגיעה.

"אני חייבת לגלות לך משהו: אני מגיעה ממשפחה שבה כן לוחצים ידיים, ומחבקים כשרוצים. אבל כשהגעתי לפוליטיקה ראיתי את רמת הדביקות, ראיתי שאתה צריך להיות ממש נכס של חברי המרכז והפעילים. גם אם הם עושים את זה מאהבה גדולה ומרצון אמיתי לקרבה – לא מתאים לי שאיש זר עכשיו יתחיל לחבק אותי ולנשק אותי. קבעתי לי כלל כבר בתחילת הפריימריז, שאני גם לא לוחצת ידיים".

– אז מדובר בתכסיס ערמומי. הקצנת את "שמירת הנגיעה" מסיבות חברתיות.

"ברור שאני מאמינה בזה גם כערך דתי, אבל ללחוץ יד זה דבר מכובד, לא בעייתי".

– אין לך תחושה שאנחנו הולכים ומקצינים?

"יש לי תחושת מיאוס מאוד גדולה. נושא הדרת הנשים שעלה עכשיו בעוצמה מאוד גבוהה הוא אמיתי לגמרי. החברה הישראלית חווה רגרסיה עמוקה בנושא הזה. בעיניי מדהים שתחנת רדיו פשוט לא מעלה נשים לשידור. אגיד את זה בצורה ברורה: יש כאן דברים מטורפים שאין להם דבר וחצי דבר עם ההלכה. אלה דברים שלא היו אף פעם, והם מאוד חמורים.

"אבל החברה שלנו מאוד צבועה. כי הכי קל להגיד שהחרדים הם החשוכים, הלא נאורים, ושאצל החילונים, הנאורים, הכול בסדר. ואני אומרת – לא הכול בסדר בחברה החילונית. להפך. מדירים נשים דווקא מהמקומות שלא מדברים עליהם – נושאי חוץ וביטחון, למשל, שמורים לגנרלים, לגברים.

"כך גם בטלוויזיה. גדלתי בתוכנית פוליטית, 'מועצת החכמים', והייתי שם האישה היחידה. גם היום, תמיד מראיינים נשים בנושאים נשיים, או במקרים שפגעו בהן או דחפו אותן לירכתי האוטובוס. למה בסוגיות המרכזיות, המדיניות, הביטחוניות, דעתי פחות טובה מדעתו של גבר?

"בכלל, איך מציגים נשים במרחב התרבותי שלנו? 'מעושרות' היא סדרה שמציגה נשים בצורה מחפירה. הישגן הגדול בחיים הוא שהן נישאו לגבר עשיר כדי לקחת את כספו. תוכניות כאלה מציגות נשים כחסרות טעם וחסרות שכל. זה מעליב".

– מתייחסים אלייך כאל קיצונית ימנית.

"אני לא רואה את עצמי ככזאת. אני רואה את עצמי כמי שמייצגת את התפישה הבסיסית ביותר של הליכוד. ימנית שרופה, ואני לא מתביישת. הביטוי קיצוני זר לי מאוד. אני רואה את עצמי כאדם מאוד פתוח, קשוב".

– לא שמענו ממך עד היום עמדות מפתיעות בהתפשרותן.

"התפשרות בוודאי שלא. אין סיבה, להפך".

– אבל את זו שנאמה בסוכות בכנס רבני ואמרה ש"יציאה מקבעונות חשובה".

"אני אמרתי את זה?".

– כן. מתי התפשרת על משהו?

"אתה לא מכיר את דעותיי מלפני כניסתי לפוליטיקה".

– אולי את פשוט מחפשת חיזוקים לעמדות המוצקות שלך, שאלוהים שלך רוצה ארץ ישראל שלמה – וזהו זה?

"אני לא אוהבת לשחק איזה משחק ביטחוני. אני מאמינה בארץ ישראל השלמה, שכולה שלנו. אני מאוד אשמח שיחיו כאן ערבים כמיעוט, מיעוט שמשתף איתנו פעולה".

– ורצוי שיהיה גם כנוע.

"למה כנוע? הוא מקבל זכויות מלאות ממדינת ישראל, והוא לא משרת בצבא ולא עושה שירות לאומי. הוא אזרח שווה זכויות, הוא לא אזרח שווה חובות. הדבר הזה חמור בעיניי".

– אומרים שביבי כבר מצטער על זה שהביא אותך לפוליטיקה. שאת מקשה עליו מימין.

"לא, הוא לא. אני בטוחה שעשיתי לו חיים קשים, אבל ביבי הרי ראה אותי בתוכנית הטלוויזיה, ועד כמה שאני זוכרת את עצמי לא הייתי טיפוס שקט שמצניע את דעותיו".

– מה דעתך על תג מחיר?

"תקיפת חיילים היא בעיניי הפשע הכי חמור שיכול להיות. הנוער הזה גדל באקלים אנטי חינוכי מסוים, שאומר שהמדינה היא הפקר. אם מערכת החינוך משדרת בקריצה שחיילי צה"ל הם קלגסים, אז זה מעוות".

"אני צריכה בן זוג"

– אני רוצה להכיר קצת את הבן אדם, את הצד האישי שמאחורי הנאומים חוצבי הלהבות.

"אני אדם של חברים. פעם בשבועיים אני עושה שבת אצל חברים, בדרך כלל כאלה שגרים במקום אקזוטי – רמת הגולן, מצפה הושעיה, כפר ורדים. אני מבקשת מהם 'שבת חופשית' מפוליטיקה, אז אני מדברת על ספרות, וכיף לי".

– אם יהיו גברים בחדר הכושר, תיכנסי?

"כן, אין לי בעיה. הכול תלוי במינונים. נגיד, בקיץ אני הולכת הרבה לים, לחוף רגיל, ותופסת פינה שקטה כי מזהים אותי. יש אנשים שיראו בזה בעיה, אני לא. אבל אני לא מייצגת כאן את העולם הדתי".

– את חיה לבד בירושלים. מה עם בן זוג?

"אתמול הייתי במקום כלשהו ואימא אחת אמרה 'הבן שלי מעריץ אותך'. פעם שמעתי שבאחת מישיבות ההסדר תלו ראיון איתי, ומישהו כתב 'אני רוצה אישה כמוה'. אבל אלה בחורים צעירים, בני 18. לא הדור שלי. בדור שלי הם מפחדים".

– ציפי! רצית להיות מלכת יהודה ושומרון והפכת לפנטזיה מינית.

"פנטזיה אידיאולוגית. לא, לא כך. אני חושבת שבאמת מעריכים את המידה המנהיגותית".

"אני מנהיגה נשית"

– קרה שכפוליטיקאית הגעלת את עצמך?

"היה רגע שהיה לי קשה איתו. זה היה ערב הכרזת הפלסטינים באו"ם על מדינה. באחד הסניפים בליכוד היה אירוע שהשתתפו בו 20 שרים וחברי כנסת. ישבנו ארבע שעות, וכל השרים ישבו לפחות שעתיים, הקשיבו לברכות ולפעילים, ואז אני תופסת את עצמי ואומרת, הרי לא יכול להיות ששרים שיש להם תפקיד, ערב הכרעה מאוד חשובה, והם עכשיו פה. הרגשתי שהפוליטיקה עובדת לא נכון. זה מביך".

– שמלקקים לפעילים?

"שמבזבזים הרבה שעות על אירוע סרק, ואני אומרת משהו שאני באמת מסתכנת בו".

– איפה נמצא אותך בעוד עשר שנים?

"החיים שלי הוכיחו שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. לפני עשר שנים לא דמיינתי שאהיה חברת כנסת. קיוויתי להיות דוקטור למשפטים שעוסקת בעיתונות. כרגע אני לחלוטין מחוברת לעולם הפוליטי. אני כן מאחלת לעצמי להתקדם לתפקיד ביצועי ואם יצא – שרת חינוך".

– אלה שאינם חסידי תורה והתנחלויות, מה יצא להם מזה שאת בכנסת?

"הרבה דברים טובים. מנהיגות צעירה. המחאה החברתית של הקיץ האחרון הייתה זעקה בעיקר של הציבור הצעיר שמאס בפוליטיקה".

– אני לא זוכר שהם צעקו ציפי ציפי.

"אני כן חושבת שהנוכחות שלי בפוליטיקה היא בשורה לאנשים צעירים שרוצים להיכנס להנהגה. אני מנהיגה נשית".

– מתי הרגשת שאת הולכת נגד הזרם?

"ללכת נגד ראש הממשלה, כפוליטיקאית צעירה שרה"מ פתח לה את הדלת, זה לא דבר פשוט. בחיים הציבוריים אין לי פחד. אני סוג של חלוצה בציבור הדתי. שמתי את עצמי בזירה הפוליטית אחרי ששנים בציונות הדתית חינכו אותנו להתרחק מהפוליטיקה בין גברים ונשים. הדמות הנשית שלי בפוליטיקה הישראלית כאישה דתית פמיניסטית היא דמות חדשה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עדותה של ז'וטה הרטמן מלוחמות אצ"י במרד גטו וארשה

אלי חזן

זאת לא התנועה של ז'בוטינסקי

אלי חזן

מהפך בעבודה: הוותיקים חוזרים לקדמת הבמה

אלי חזן

שתי מדינות לשני עמים/ הני זובידה

אריק זיו ויזר

פוליטיקאית שאינה מושלמת, טאק

אלי חזן

מה מפריע לרזי בגלי צה"ל.

אלי חזן
דילוג לתוכן