18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

תנועת אומץ בפנייה לראש הממשלה לגבי תמלוגי הגז

תנועת אומ"ץ ביקשה הבוקר מבנימין נתניהו להורות לכל הנוגעים בדבר הקשורים במילוי תפקידו כראש הממשלה, שלא לקיים כל קשר עם מר שעיה סגל בנושאי התמלוגים ו/או בכל נושא אחר הקשור בעסקיו של מר תשובה.

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה בנימין נתניהו כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
בימים אלה, בהם נאבקת המערכת הפוליטית בישראל בשאלת הגדלת גובה התמלוגים שעל בעלי הזיכיונות …
לחיפושי נפט וגז לשלם לקופת המדינה,  אנו עדים למצב מוזר, הכרוך, לכאורה בניגוד לחוק, בניגוד עניינים בו אתה מצוי, בגלל פעילותו של הלוביסט שעיה סגל.
כידוע לך היטב מטרת החוקים העוסקים במניעת ניגוד עניינים היא למנוע מאדם להימצא במצב שבו עניינים שהוא עוסק בהם, בתוקף תפקידו, מנוגדים זה לזה. חוקים אלה צופים פני עתיד ומבקשים למנוע את הרע בטרם יתרחש. בהתאם לחוק כלל אין זה משנה אם  שיקול הדעת של פקיד ציבור כזה או אחר היה ראוי או לא, מפני שכל אימת שאדם נמצא במצב שבו הוא עלול להפעיל לרעה את שיקול דעתו, יש למנוע ממנו מצב זה, שכן סביר להניח שהוא עלול להתפתות להעדיף אינטרסים ושיקולים זרים עת יכריע החלטות אותן יידרש להחליט במהלך תפקידו.
הכללים האוסרים על ניגוד עניינים מרחיבים את איסור משוא הפנים כאשר הם קובעים כי "אסור לו לעובד הציבור ולכל בעל תפקיד על פי דין להימצא במצב של ניגוד עניינים, וגם  אסור לו להימצא במצב של חשש סביר או אפשרות ממשית לניגוד עניינים".
והנה מסתבר כי דווקא בחצרך מתרחש מצב ברור של חשש לניגוד עניינים
הלוביסט והיועץ שעיה סגל, מבאי ביתך ומשרדך, מגדיר את עצמו בתקשורת כיועץ אסטרטגי לך וגם לרעייתך. תחת הכותרת הזו הוא גם מציג את עצמו בתקשורת וכך היחס כלפיו
והנה, בה בשעה שמר סגל ממלא את התפקיד הכפול החשוב הזה, הוא משמש בעת ובעונה אחת במקביל גם כיועץ האסטרטגי של מר יצחק תשובה במסגרת מאבקו נגד הגדלת התמלוגים לבעלי הזיכיונות לחיפושי גז.
עניינו של מר תשובה נדון בימים אלה בוועדת הכלכלה של הכנסת, תוך מאבק תקשורתי חריף. על פי מה שפורסם בתקשור ומעולם לא הוכחש, אתה הבטחת לחבר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן (התומך בהגדלת התמלוגים) כי הוא יכהן כיו"ר הוועדה בתום השליש הראשון לכהונת הממשלה, במקומו של  ח"כ אופיר אקוניס (המתנגד להגדלת התמלוגים) ונחשב למקורב אליך.
והנה בשעה שהגיע מועד החילופין הצעת לח"כ שאמה-הכהן תפקיד חלופי של סגן שר ובלבד שיוותר על תפקיד יו"ר הוועדה.
עצם ההצעה מעוררת תהיה האם יש בכוונתך להגדיל את ההוצאות מתקציב המדינה לצורך מימון משרה נוספת בלתי חיונית של  סגן שר רק כדי לאפשר  לאילי הון דריסת רגל חופשית בועדת  הכלכלה?
בדרך הטבע עולה שאלה הקשורה במניעת החילופין האלה והיא: האם מר שעיה סגל השפיע עליך, מטעם לקוחו יצחק תשובה, להשאיר את ח"כ אקוניס בתפקידו, כדי שלא יפגעו האינטרסים של לקוחו.
מצב דברים מוזר זה – אם אכן הוא נכון – מעמיד אותך, לכאורה, במצב אסור של ניגוד עניינים חמור.
תנועת אומ"ץ מבקשת ממך להורות מיידית לכל הנוגעים בדבר הקשורים במילוי תפקידך כראש הממשלה, שלא לקיים כל קשר עם מר שעיה סגל בנושאי התמלוגים ו/או בכל נושא אחר הקשור בעסקיו של מר תשובה, לא במסגרת וועדות הכנסת, ו/או במפגשי לובי אישיים.
אנו מצפים לתשובתך בהקדם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

"סער : 400,000 בני נוער ביקרו בירושלים"

אריק זיו ויזר

"מעריך את שליחותכם שמטרתה העצמת הזהות היהודית"

אריק זיו ויזר

דני דיין תומך בשטייניץ

אריק זיו ויזר

"ישראל הייתה ונותרה דמוקרטיה יחידה באזור"

אריק זיו ויזר

איחולים לקטי שטרית על המינוי כראש מטה שר החינוך

אריק זיו ויזר

אדלשטיין מוביל את סקר ליכודניק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן