20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

תיעוד – אלימות קשה בחוות גלעד

שוטרי מג"ב נכנסו לבית המדרש בישיבה, היכו קשות, חנקו והתיזו גז מדמיע בעיני תלמיד ישיבה בן 15 שלמד במקום

אלימות קשה היום אחר הצהרים בחוות מגלעד:
שמועה על שרפה קטנה בשטח קוצים באזור חוות גלעד, הביאה לפרץ אלימות קשה של שוטרים וקצין במג"ב כלפי תושבים אקראיים בתוך בית המדרש בישבה הקיימת במקום.
בשעות אחר הצהרים התקבל דיווח על שטח קוצי שנשרף ליד חוות גלעד. כבאית שהוזעקה ע"י תושבי המקום כיבתה את האש, שהתקברה לעבר בתי הישוב.
תושבים בחוות גלעד הדגישו כי אף תושב לא הצית שום שטח באזור וכי בעונה זו, של שלהי המסיק, הערבים מציתים משטחי קוצים כדי להפטר מהם.
במזכירות חוות גלעד תושב לא נהג בכל אלימות שהיא לאורך כל האירוע, אשר הסתיים ללא כל עימותים ובצורה שקטה, ושתושבי החווה מתנגדים לכל מעשה של אלימות.
לאחר למעלה משעה מתום האירוע, החלו שוטרי מג"ב להסתובב ברחובות הראשי בחוות גלעד, להתגרות ולתקוף תושבים.
כשנים עשר שוטרי מג"ב נכנסו לפתע לאולם בית המדרש של הישיבה בחוות גלעד והתנפלו באלימות על זוג תלמידי ישיבה שלמדו גמרא וגררו באלימות את אחד מהם, תלמיד ישיבה קטין בן 15,  תוך שהם מכים אותו קשות. מפקד פלוגת מג"ב, קצין בשם אלי, חנק אותו בחוזקה עד שהחל לפרפר וכמעט איבד את הכרתו. באותו רגע שלף הקצין, כאמור מ"פ במג"ב, מיכל גז מדמיע מסוג גז פלפל והתיז אותו ממרחק אפס לתוך עיניו ואפו של התלמיד. זאת, ללא שום התגרות או התנגדות שהיא מצד הקטין המותקף.
כל זאת, כאמור, בתוך אולם בית המדרש של הישיבה.
בתחילה הככישו בדוברות מג"ב כל אירוע אלימות בבית המדרש של הישיבה וכן שדימוש בגז פלפד ע"י השוטרים, אולם התמונות והסרטונים שמפיץ הערב ועד מתיישבי השומרון מוכיחות את ההיפך, ומראות את האירוע החמור  בכל קנה מידה שהתרחש בתוך אולם בית המדרש.
בועד מתיישבי השומרון אמרו הערב כי הם רואים את אירוע התקיפה בחומרה וכי תוגש תלונה במח"ש:
"זה לא האירוע המיותר החמור הראשון באזור בתקופה האחרונה. האירוע הערב מצטרף לשורה של אירועים מיותרים בהם מנסה גורם כלשהו במערכת הבטחון להדליק במכוון ובצורה זדונית את האזור בכלל ואת אזור חוות גלעד בפרט. לאחרונה שוב ושוב נוחתות מדרג בכיר הנחיות הזויות ומתלהמות המנסות לייצר בכוח ובצורה מלאכותית התנגשויות ועימותים מיותרים. האלימות הקשה של שוטרי מג"ב ואף של מפקד הפלוגה בעצמו, לא היתה מגיעה לעולם ללא אותה רוח מפקד זדונית. שום מערכת שלטונית כזאת לא יכולה לאפשר לעצמה לנהוג כפרובוקטור".
בועד מתיישבי השומרון תקפו גם את השקר שניסתה להפיץ בהתחילה דוברות מג"ב, כאמור עד לפרסום התמונות והסרטונים: "בקלות בה מתירה חלעצמה דוברות מג"ב להפיץ שקרים כשהעניין נוגע במתנחלים הינה תוספת חטא השקר על פשע האלימות הקשה. השקרים האוטומטיים רק ממחישים את טענותנו על רוח המפקד האלימה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ערבים-מוסלמים? בליכוד?

אריאל אילוז

ד"ר גיא בכור מבהיר היטב את חזון ערביי ישראל

אריק זיו ויזר

מהלך אלרון ע"פ פלדמן

אריק זיו ויזר

גם ליהודי יש זכויות אדם-צעירי הליכוד מצטרפים למצעד זכויות האדם

אריק זיו ויזר

שם : מנחם בן. מגורים : שומרון

אריק זיו ויזר

לא לסרבנות, כן לכאב – לזה באמת בנט התכוון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן