19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

תוצאות ניתוק הליכוד מהשטח חוסר מנגנון בחירות עלולות להיות הרסניות /מאת:ערן שכטר

בבחירות הקרובות על פי החלטת מטה הבחירות הארצי של הליכוד מערך יום הבחירות ומערך השטח יהיה דליל ומשותק. בסרט של זאב רווח “המובטל בטיטו”, מגיע בטיטו לנאום בועידת המפלגה כמועמד הנבחר לכנסת אך תוך כדיי קריאה של הנאום שהיה מוכן עצר את נאומו והטיח בחברי הועידה והמפלגה כי הם מנותקים מהעם.

בעיקר לאחר תקופת הממשלה הנוכחית האמון בשלטון בישראל ירד ונמצא בשפל שלא היה כמותו. כשמסתכלים על מגמת ההצבעה בשנים האחרונות מגלים כי אחוזי ההצבעה הולכים ויורדים, פחות ופחות בעלי זכות בחירה ממשים את זכותם הדמוקרטית וזאת עקב חוסר האמונה בשיטה, בשלטון ובהנהגה ללא יוצא מהכלל – כולם, כל המפלגות כולל מפלגתנו הליכוד.

בעיקר בערי הפיתוח, אזור תמיכה מסורתי של הליכוד- אוכלוסיה ובה עולים, קשישים נכים, חולים וקשי יום שונים שם מצד אחד האמון במערכת יורד. מצד שני שם נדרשת עבודת פעילים גדולה וקשה- אחוז הצבעה נמוך רע למובילים ויפגע בליכוד. לכן צריך לדאוג בפעילות שטח לעוד ועוד פתקי מחל.

עצוב להגיד זאת אבל רבים מאוכלוסייה זו כלל לא יצביעו, יצביעו כי פעיל שמכיר אותם דאג לכך , יש כאלו שיצביעו למפלגה שפשוט יסיעו אותם לקלפי וחזרה הביתה ויש שיצביעו לפתק האחרון שניתן להם ליד ( כידוע פעילי יום הבחירות מגיעים למצביעים ונותנים את פתק ההצבעה ביד, פעיל אחר מגיע ומחליף את הפתק ובסופו של דבר הפתק האחרון הוא זה שיכנס למעטפה ולקלפי)

בסופו של דבר לליכוד פעילות כזו שווה מספר מנדטים, להערכתי כ-12-18 מנדטים מוכרעים ביום הבחירות. רובם מוכרעים על פי פעילות הפעילים בשטח, הערכות קדימה בשל היותה המפלגה הגדולה כיום ובעלת התקציב הגדול ביותר היא זו שתביא אותה להצלחה גדולה יותר מהמצופה ומקטינה את הפער בינה לבין הליכוד והופכת את הבחירות לצמודות יחסית.

הערכות “ישראל ביתנו” שנראתה בישובים רבים גם בבחירות המקומיות תביא להם קולות רבים מאוד. חשוב לדעת “ישראל ביתנו” אינה הליכוד. ליברמן לא אמר בגלוי כי יתמוך בממשלה ברשות נתניהו והליכוד (אולי אפילו להפך) ליברמן כבר הוכיח כי הוא מוכן להתחבר גם לקדימה. ליברמן תקף ותוקף את הליכוד בכל הזדמנות ומבין שמבחינתו קולות רבים ילכו לליכוד או אליו.
לאחר תוצאות הבחירות עם ליברמן חזק יהיה קשה מאוד לליכוד להנהיג ממשלה. ליברמן הוא אדם לא צפוי.

לכן עכשיו בדקה ה-90 חשוב להעביר כמה שיותר תקציבים לשטח. להפעיל נהגים, ממריצים ופעילים שידאגו להביא כמה שיותר קולות מחל בקלפי.

חשוב גם ברגע שנחזור לפעילות פוליטית להסביר דבר אחד ברור- רק פתק מחל ליכוד יחזק ממשלת ליכוד. רשימת הליכוד היא רשימה ימנית- צריך להתמקד בהסברה ובקמפיין להביא קולות מליברמן ומהימין לליכוד ובכך להגדיל את מספר חברי הכנסת שיבחרו מהליכוד (מנדטים) ולהקל בבניית ממשלה טובה ויציבה שתחזיק קדנציה מלאה ולא בחירות בעוד שנה או שנתיים שוב.

חוסר הפעילות בשטח עלולה להעיר את פעילי הליכוד כולל ראשי הסניפים ותוצאות נמוכות מהציפיות (פחות מ-25 או אפילו פחות מ-30) עלולות להביא לפריימריז לראש המפלגה בהם נתניהו יפסיד. נתניהו יכהן כראש הממשלה אך לא יקבל את אמון מפלגתו ופעיליו ויו”ר הליכוד יהיה איש אחר. דבר שעלול להביא לקדימה 2. חייבים לעצור את זה ומהר.

הכותב פעיל צעירי ליכוד ותיק, משכיל בתחום תקשורת ופרסום פוליטי, בעבר גם ניהל מטה מקומי של הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדמון או אורן

אריק זיו ויזר

לכו לעבוד לא להצביע

אריק זיו ויזר

האם המשיח מנשר מכה שנית

אריק זיו ויזר

פורום מדברים מהשטח אצל שר החינוך

אריק זיו ויזר

המייסדים הדליקו נרות חנוכה במצודת זאב

אלי חזן

יש מקום לשיפור בשיטת הפריימריס/מאת:שוש לוי – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן