18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

תום הסנקציות על איראן : חוסר האחריות של אובמה

ככל שמסתיימת תקופתו של אובמה כנשיא ארה"ב כך מסתיימת תקופת הסנקציות על אירן. ככל שנמשכת הנסיגה כך גוברת התוקפנות האירנית.

 

הקוראן מהווה האבן השואבת לשנאה לכל אשר דתו שונה מהאסלם ורואה בהם "כופרים", דבר לא השתנה מזה מאות שנים בתודעה האירנית ובגרורותיה האסלאמיים, מורשתו של מוחמד על השתלטות על המזרח התיכון והעולם מתקיימת.

מערכת החינוך לא התמתנה למרות הסנקציות אשר הוטלו על אירן כי ההפך הוא, מחנכת לטרוריזם והתאבדויות, לג'יהאד "בכופרים" ובהקרבת ילדים.

הסכם הגרעין נועד לאפשר לאירן רווח זמן לשיפור עמדות אך לא להשלים איתם, מצב זכויות האדם בתקופת נשיאותו של רוחאני התדרדר, אירן חוזרת לסורה בהנעת מפגעים.

ביטול הסנקציות מחזיר לאירן עשרות מיליארדי דולרים מארה"ב וכ- 150 מיליארד דולר בהפשרת הנכסים, הון זה מעניק מקור רחב לחתרנות נגד מדינות ערביות פרו-אמריקאיות שגם הן מביטות בחשש בכרסום מעמדה ויכולת הרתעתה של ארה"ב אל מול אירן הנתפסת כאיום קיומי, החשש מעמיק לאור התקרבותה של אירן לרוסיה וההתגרויות של ספינות אירניות בספינות ארה"ב במפרץ הפרסי בלא שארה"ב מגיבה להתגרויות אלו.

אירן שלאחר ביטול הסנקציות חשה חופשית להתערב במלחמת האזרחים בתימן כאשר יעדה לשלוט על מצרי באב אל-מנדב והורמוז המהווה איום גדול על סעודיה, יצרה שתוף פעולה עם מדינות בדרום אמריקה, מעורבות בנושאי הגבולות והמעברים המשותפים לברזיל וארגנטינה בהם המוקד לטרוריזם, גם בתחום הבליסטי גרעיני לא הפסיקה אירן מרכישת טכנולוגיות אסורות וניסויי טילים בעלי יכולת לשאת ראשי חץ גרעיניים בניגוד להחלטת מועצת הביטחון 2231 מחודש יולי 2015, הפרות אלו, עקפו את הפיקוח שהוטל על פעילות הגרעין ומגבלות יצור המים הכבדים שמזמן עברו את המכסה שהותרה.

שנה אחרי הסכם הגרעין, קובע דו"ח של מזכ"ל האו"ם כי האיראנים מפרים את ההסכם.  

ארה"ב של אובמה אחראית לא רק להסרת הסנקציות על אירן אשר יצרה פתח לעסקים אירניים עם מדינות אירופה בהזרמת כספים ומוצרים ותמריץ ליצירת הסכמים ארוכי טווח מתוך מגמה ברורה להגן על הקשר העסקי גם בהשבה אפשרית של הסנקציות, אלה גם לנטייה אירנית למוסקבה וחיזוק השיתוף עם צפון קוריאה ונגד המדינות פרו-אמריקאיות.

סבלנות ועורמה, מנצחת.


אביגדור



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

למה שוק התקשורת בישראל כל כך ריכוזי?

אריק זיו ויזר

בליכוד זועמים: נתניהו לא בונה בשטחים

אלי חזן

ח"כ יריב לוין בשביל מה אתה צריך את זה!

אריק זיו ויזר

אז למה ראוי לזכור את יצחק שמיר

אריק זיו ויזר

החורים שבכיפה

אריק זיו ויזר

אין מיסוי ללא ייצוג

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן