24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

תגר – צעירים על כל מעצור ומיצר

מזה כמה שנים קיים בבית שמש משבר הנובע מחיסול האופי המסורתי של העיר על ידי החרדים. דומה כי הקבוצה הלאומית האחרונה שעומדת מולם בפרץ היא קבוצת הצעירים “תגר”.

השם “תגר” מסמל את הקשר בין תנועת הליכוד בבית שמש לבין המקורות הבית”רים, אולי המקום האחרון שעוד נותר בו קשר שכזה.

הכל החל לפני עשור. פעיל נוער ליכוד נמרץ בשם משה שטרית הציע לחבריו לספסל הלימודים לחדש את פעילות בית”ר בעיר. הדבר עמד בניגוד גמור למגמה הארצית שבה נסגרו סניפי בית”ר האחד אחרי השני. חיש מהר הוקם מחדש מעו”ז בית שמש ותוך שנים מעטות הפכה התנועה לאחת הגדולות בעיר. דור המייסדים הכשיר את לבבות החניכים לחינוך, הגשמה ופעילות ללא לאות למען עקרונותיו של ז’בוטינסקי ועשייה למען תושבי העיר בית שמש.

 

עם השנים הוקמה קבוצת בוגרים לצעירים אחרי גיל 18 אשר עדיין רצו לקחת חלק בהוויה הבית”רית. לקבוצת הבוגרים קראו “תגר”, ע”ש קבוצות הבוגרים ההיסטוריות של תנועת בית”ר. בתחילה, מטרתה של קבוצה זו הייתה פעילות ארצית, אך חיש מהרה נשאבו חברי הקבוצה ל”בעיה הלאומית” (כפי שהגדיר אותה ח”כ דני דנון) ממנה סובלת העיר בית שמש.

 

בבחירות האחרונות לעיריית בית שמש הדיח מועמד ש”ס ויהדות התורה, משה אבוטבול, את הליכוד מהשלטון העירוני. בית שמש, שעד חילופי השלטון היוותה פסיפס של עדות וזרמים, החלה משנה כיוון, ומאז חילופי השלטון שוררת בעיר אווירת נכאים. תושבי בית שמש הלא חרדים מרגישים שזמנם בעיר קצוב, ושהשלטון הקיים חותר לגרשם מהעיר. אוזלת היד הממשלתית בנושא רק מחזקת את תחושת חוסר האונים, ונדמה שאין לתושבי העיר על מי לסמוך מלבד עצמם.

 

לאור מציאות זו, החליטו חברי תגר להתמקד במה שקורה בעיר. מנהיגי הקבוצה יוסי לבקוביץ’, ערן כהן ויוסי דהן, החלו בפעילות נמרצת ובגיוס חברים נוספים למאבק בתהליך החרדיזציה שהעיר עוברת. במשך השנתיים וחצי האחרונות נפגשו חברי תגר עם יותר מחצי חברי סיעת הליכוד, כאשר רובם הוזמנו לכנסים גדולים בעיר, והציגו בפניהם את המצב הקשה ממנו סובלת העיר. הם יזמו פרויקטים ותכניות. בין השאר : תכנית לשינוי תוואי קווי התחבורה העירונית בשיתוף משרד התחבורה, והקמת אתר לסטודנטים תושבי העיר בו זכו הסטודנטים לקבל פירוט נרחב בנוגע לעבודות, טרמפים למרכזי הלימוד, זכויות מילואימניקים ועוד, ולקחו חלק מרכזי בפעילות האופוזיציה בעיר.

 

לאחרונה אף החלו חברי תגר בפנייה לח”כים שונים לצורך שימוש בוועדות הכנסת לקידום העיר. הראשון שהרים את הכפפה עד כה הוא ח”כ דני דנון שהפך ליקיר העיר. ח”כ דנון קיים ישיבה מיוחדת של ועדת הקליטה בבית שמש. ועדה זו הפכה חיש מהר במה להתנגשות בין ראש העיר לחברי תגר, בלהט הדברים אף ציין ראש העיר את תפקידו של ראש הממשלה במצבה של העיר. אל ח”כ דנון מצטרפים בשבועות האחרונים חברי סיעה נוספים שהבטיחו לסייע לבית שמש והלחץ על ראש העירייה מהכיוון הזה הולך וגדל.

 

חשוב לציין גם את מעורבותם של ח”כ אופיר אקוניס וכרמל שאמה ושל השר יולי אדלשטיין וח”כ ציפי חוטובלי שהגיעו לעיר לכנס הזדהות עם אנשי הליכוד.

 

והעתיד? חברי הקבוצה נמצאים בצומת דרכים בנוגע לפעילותם בעתיד. מצד אחד גוברים הלחצים לקחת חלק ממשי בבחירות הקרובות ולהשפיע מקרוב על הנעשה בעיר, ומצד שני חברי תגר לא רוצים לזנוח את פעילותם במישור הארצי.

ליכודניק ימשיך לעקוב אחר הקבוצה הזאת אשר מראה ניצנים יוצאי דופן של פעילות ושמירה על המורשת והמסורת לא רק בארמה הארצית אלא בעיקר ברמה המקומית.

 

מזכיר הגוף הוא יוסי לבקוביץ’ ואיתו ניתן ליצור קשר

 

לתשומת ליבו של ראש הממשלה. מצ”ב סרטון בו ראש עיריית בית שמש טוען שראש הממשלה מכר את בית שמש לחרדים. לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רק החזק יכול לקבל שלום

אריק זיו ויזר

הושקה “הקופה הלאומית לבניין ארץ ישראל”

Gilad Trugbild

אבי וייס חייב לפטר את הזוהמה הזאת

מוטי אוחנה בפוסט בפייסבוק

ח”כים, שרים, מתמודדים. עצרו לשנייה – זה נועד בדיוק עבורכם

עינר אביב

בשבת הקרובה נפתח קמפיין שבת ישראלית

אלי חזן

ההילולה הגדולה של הטריפוליטאים אצל יואב דבוש

אלי חזן
דילוג לתוכן