11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

שת"פ ישראל-בחריין: ראש איגוד לשכות המסחר בירושלים מברך

הסכם השלום עם בחריין מצטרף לשורת הסכמים מדיניים שנחתמו לאחרונה עם נסיכויות המפרץ הפרסי, כחלק מ"הסכמי אברהם" ההיסטוריים, המעגנים יחסים דיפלומטיים מלאים בין הצדדים. דרור אטרי, שמכהן כנשיא איגוד לשכות המסחר בירושלים, מברך על ההסכם וטוען כי הפוטנציאל הכלכלי שלהם הוא גדול ממדים.

על הבשורה שהסכמים אלו מביאים מבחינת מדיניות כלכלית, פיתוח וקשרי מסחר אמר: "בטוחני שלהסכם הזה יהיו השלכות חיוביות רבות על עתיד הכלכלה במזרח התיכון כולו ועל מעמדה של ישראל באזור. אנחנו מדברים על יום חג של ממש בקרב הקהילה העסקית, עת חתמנו על שורה של הסכמים בילטראליים בתחומי כלכלה, תעופה אזרחית, תקשורת, דואר, חקלאות ועוד. זהו גשר של שלום".

נציין באמירת אגב, כי כלכלתה של בחריין נפגעה כתוצאה ממשיכת השקעות ממנה לאחר המחאות שנצפו בממלכה בשנת 2011. בצירוף עם הערכות לגבי המשך ירידת מחירי הנפט והתדלדלות של עתודות הנפט בממלכה, כמו גם החיפוש המתמיד אחר תחליפים ל"זהב השחור", בחריין כמו גם נסיכויות נוספות במפרץ הפרסי, מנסה לאתר גורמי צמיחה המנתקים את התלות בנפט, ובתוך כך נוכל לראות השקעות גוברות בטכנולוגיות ובחדשנות.

הפנייה של בחריין להתפתחות כלכלית נצפית בכמה מישורים: ראשית, היא שוקדת על פיתוח בתחום התיירות ומנסה לבסס ולהעמיק את התרומה שלו לכלכלה המקומית; כמו כן, בחריין שוקדת על משיכת עסקים מן העולם כולו, כמו למשל מרכז הידע שפתח תאגיד "אמזון" העולמי וכן בתחום הבנקאות בהקשרים הטכנולוגיים של הענף ("פינטק").

אין ספק, כי ההזדמנויות העומדות לפתחם של שני הצדדים הן מרובות. כמובן שבתכנית סדורה ויעילה ניתן יהיה להיכנס אל שוק זה ביעילות תוך מיצוב היתרונות הישראליים בעולמות הטכנולוגיה והחדשנות.

תמונה ראשית: דרור אטרי.
תמונה משנית: לע״מ.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ירושלים מלמטה למעלה

אריק זיו ויזר

פגישת רה״מ לשעבר נתניהו עם הנשיא ביידן

מערכת ליכודניק

אתר ליכודניק משתתף בצערו של אלי אילוז

הרויזיוניסט

פרשת בשלח : המיצר שבמצרים, הביטחון שבהרגל

אלי כהן

נתניהו מתייחס לתליון: צריך נאמנות לערכים ולעקרונות שלנו

מערכת ליכודניק

השבוע בפשינסט שלושת המוסקיטריות

חמוטל זיו
דילוג לתוכן