11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

שתי מדינות לשני עמים/ הני זובידה

דרושה לנו מנהיגות ראויה
מאמר חד ונוקב של ד"ר הני זובידה מרצה למדע המדינה שמואס כמו כולנו ב"נערי האוצר" ומציע לגאונים להקים מדינה משלהם הרחק מכאן ולעזוב אותנו במנוחה.
נמאס לי, אני יודע כולכם חושבים ישר על הנושא הלאומי והסכסוך הישראלי-פלסטיני, לא זו אינה כוונת המשורר, אני מציע שתי מדינות לשני עמים, אחד לנו בני התמותה האנשים הרגילים והמדינה השנייה לאנשי האוצר, בעיקר לאלו המכונים נערי האוצר. האמת שהם די נמאסו עלי, וזו לא הפעם הראשונה שאני יוצא נגדם, הפעם הם הגדישו את הסאה, הם חצו כל גבול, ובמצבה הרעוע כיום של המערכת הפוליטית לא נראה שמישהו יוצא נגדם או לרסנם.

על מה אני מלין? ובכן בכותרות די גדולות ראינו בסוף השבוע האחרון כי האוצר ניצח, מה ניצח ובכן תקציב 2009 יתבסס על גידול של 1.7% בלבד בהוצאה. מה?!?! שואלים רבים. ובכן את התקציב מחשבים לפי הצפי לגידול לקראת השנה הבאה, ולמרות שהמועצה הלאומית לכלכלה שבראשותה עומד פרופסור מנואל טכטנברג, דרך אגב כלכלן בהכשרתו, המליצה ללכת על 2.2% גידול, זה לא עזר, באוצר החליטו להפעיל מכבש של לחצים על ראש הממשלה ומשרדו והם ניצחו! למרבה הצער, אליה וקוץ בה, הנצחון הזה הוא של האוצר אך הוא כרוך בהפסד לכולנו. תקציב זה לא יביא יותר רווחה לאזרחי המדינה הזקוקים לה באופן נושא, תקציב זה יגדיל את הפערים, וירחיב את התמוטטות המעמד הבינוני שכבר מזמן נמצא בקרב מאסף.

באותה נשימה המליצו אותם אנשי אוצר, שאני מציע לתת להם מדינה משלהם ותקציב משלהם לנהל אותו רק שיעזבו אותנו בשקט, לשנות את הדגרת העוני בישראל. אחל ואומר כי ישנו ויכוח מר בנושא הגדרת העוני וכי קשה להגיע להסכמה בתחום. אך כמדדים חברתיים-כלכליים רבים שמיהמנותם ותוקפם מוטלים בספק, יש גם בנושא זה הסכמה כי ישנם מדדים טובים יותר מאחרים. עם השנים המדד שהתקבע בישראל היה זה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדד זה אינו אהוד על אותם אנשי האוצר, היות ולדעתם הוא ממקם חלק גדול מידי מאוכלוסית מדינת ישראל מתחת לקו העוני. והרי מדדי העוני משקפים מצב כלכלי, חברתי וכמובן מבני במדינה נתונה. שהרי מדינה שבה פערי ההכנסה גדלים באופן מדאיג כבמדינת ישראל, ברור לכל בר בי דעת כי ישנה בעיה חמורה. מדינה בה כשליש מהשכירים במשק נמצאים מתחת לקו העוני נמצאת בבעיה, אתם מבינם את זה, שליש מהאנשים שעובדים במשרה מלאה בישראל הינם אנשים שחיים מתחת לקו העוני.

באו לנו גאוני משרד האוצר וטיכסו עצה, מעתה נשנה את הגדרת העוני בישראל. הסיבות ברורות, כך נוכל להמשיך את המהלכים הקלוקלים שלנו, נמשיך לדכא את השכבות החלשות, נעשיר יותר את העשירים, ובו בזמן נסווה את התהליך על ידי שינוי מכאני של קו העוני. מה הביאו לנו חכמים, הם מציעים להכניס לחישוב העוני את נכסי התא המשפחתי כולל כלי רכב ומכשור חשמלי. יופי! גאוני! אני חושב שאם נעלה זאת לדיון כלל עולמי יש כאן מתכון לפרס נובל במתמטיקה או לכל הפחות בכלכלה. שהרי החישוב החדש הוא יוצא מגדר הרגיל. אבל יש לי תוספות, למה שלא נחשב מספר מיטות? שהרי ידוע כי במשפחות עניות יש יותר נפשות למשק בית, הבא ונחשב מספר מיטות, ללא קשר למחיר המיטה או המזרן כמובן, זה יעזור להוריד את מספר העניים. כמו כן אפשר לחשב את כמות ככרות הלחם הנצרכת, או תפוחי האדמה, שהרי מוצרי יסוד אלו הם ראשונים ברשימת הקניות של השכבות החלשות, מזיקים אך זה מה יש. וכל זאת ללא קשר למחירים אלא רק למספרים, נו מה נעשה עבודה כמו שצריך, נוריד את מספר העניים בישראל, נהיה מונטה קרלו של המזרח התיכון, כולם עשירים!

אבל, היות ורשמתי פטנט לשיטה שלי, יש מחיר לאימוצה, המחיר הוא שתי מדינות לשני עמים. אנשי האוצר ילכו למדינה שלהם שם לא יהיו עניים, שם לא תחושב הצמיחה ריאלית לתוך התקציב, שם נושאים חברתיים לא יהיו חשובים והכל ינוהל כמו מחסן, ללא רגשות ללא חשיבות לגורם האנושי. ולנו תהיה מדינה משלנו, בה לא יורידו מיסים ויפציצו אותנו בגזירות מכאן ועד לירח כי הורידו מיסים, ידאגו לכולם באופן שווה ולא יותר לעשירים. והחשוב מכל ההחלטות יעשו בהתאם לאינטרס הכללי ולא האינטרס הכלכלי. כמו שאמרתי שתי מדינות לשני עמים. ואם זה לא מוצא חן בעיניכם, אז תתחילו לנהל את המדינה כמו שצריך ודי. 

המאמר פורסם בכותרת אזרחית



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה מפריע לרזי בגלי צה"ל.

אלי חזן

הפגנה גדולה אמש למען שחרורו של עודה טראבין

אלי חזן

בוגי הוא היורש של נתניהו ?

אלי חזן

"לפתוח בחקירה נגד דיסקין ודגן"

אלי חזן

שתיקת הצבועים

אריק זיו ויזר

אנשי ליכוד מקדמים זכויות אדם של פלסטינים

אלי חזן
דילוג לתוכן