18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

שתיקת הצבועים מול הדיקטטורים – ארז תדמור

פורסם גם ב - NRG

לו היה ברק אובמה מנהיג אמיתי, ולא אגו מניאק שרוכב על הגל השמאלני הפסאודו-ליברלי, היה מתייצב באומץ מול קים ז’ונג איל ואחמדינג’אד בשנת 1968 התפרסם ספרו של ארתור ד. מורס “והעולם שתק עת נספו שישה מיליונים”. הספר, כתב אישום חריף, חושף כיצד ידעו ממשלות ארצות הברית ובריטניה בזמן אמת על ביצוע הפתרון הסופי ולא עשו דבר לעצירת ההשמדה או להאטתה.

לאורך מאות עמודים מציג מורס את המידע הרב שזרם, ממקורות יהודיים וממקורות אירופיים, מניצולים שנמלטו מהמחנות, מפרטיזנים וממרגלים. המברקים שהגיעו כללו דיווחים על העברת מאות אלפי יהודים מהגטאות ועל העלמות קהילות שלמות ברכבות מזרחה, זאת לצד תיאורים של ערימות הבגדים שהוחזרו ושל קברי אחים המוניים.

מברקים מוצפנים הגיעו לארה”ב דרך גרהארט ריגנר, נציג הקונגרס היהודי העולמי בשווייץ, כבר באוגוסט 1942. המברקים כללו מידע ממחנות הריכוז, פוענחו וסיפרו במפורש על רצח עם שיטתי. מברק אחר דיווח בוודאות ממקור גרמני על הוראה של היטלר להשמיד את כל היהודים.

המידע התקבל, תויק והוסתר מהציבור. הדם נשפך והמסמכים נערמו. הגופות נערמו והמברקים טויחו. כשחששה ארה”ב כי בריטניה עשויה לנקוט בפעילות ממשית ולהביך בכך את אמריקה, הזדרז ממשל רוזוולט לשחרר הודעה סתמית לעיתונות ולהקים ועדה שלא עשתה דבר עד סוף המלחמה.

באדישות, בעצימת עיניים ובלא להבחין בין עיקר לטפל הטיל ממשל רוזוולט את הכתם המכוער ביותר על הדגל זרוע הכוכבים, על ארצם של בני החורין ועל מולדתם של האמיצים.

ארצות הברית ובריטניה זכו שלא בצדק למחילה על שותפותם הנבזית, ולו זו שבשתיקה, לפשע הגדול בתולדות האנושות. הקורבנות שהקריבו והניצחון שהושג במלחמת העולם השנייה, דחקו לשולי הזיכרון ההיסטורי את העיוות המוסרי ואת הבחירה הברורה לדבוק באדישות. המלחמה הותירה אחריה מספיק רשעים ונבלים לשאת באשמה. עוצמת הרוע הנאצי ודמותם של היטלר, גבלס ואייכמן מאפילים על אדישות המערב. אך למרות שאנו חייבים לרוזוולט ולצ’רצ’יל, ובעיקר לסטלין, את הניצחון על הנאצים, חשוב לזכור: מדובר במנוולים.

סטנד-אפיסט שמתחפש למדינאי
64 שנים חלפו ובימים אלו מבצעת קוריאה הצפונית סדרה של שיגורי טילים. זאת בהמשך לניסוי הגרעיני שביצעה בחודש מאי, השני מאז 2006. בשנים האחרונות מבצע המשטר בצפון קוריאה מעשים הדומים למעשי הנאצים בשואה. מאות אלפי צפון-קוריאנים נמקים ונשחטים במחנות ריכוז.

גם הפעם לא יכולים הרוצחים לעצור את זרימת המידע. כך אנו יכולים לדעת, ולהתעלם, מהניסויים הכימיים, מהשימוש בתאי גזים, מהעינויים, מרצח התינוקות, מהאונס, ההשפלה והטבח היומיומיים שמבצע משטרו של קים ז’ונג איל, חבר של אחד, מחמוד אחמדינג’אד.

לפני חצי שנה הושבע לנשיאות ארה”ב ברק אובמה על כנפי אופוריה כלל עולמית. ממדשאות וושינגטון, ניו-יורק ושיקגו, דרך האוניברסיטאות והמועדונים בפריס, ברלין ותל אביב ועד ניירובי בירת קניה חברו מיליונים לגל של תקווה אדירה לשינוי. “כן אנחנו יכולים”, זעקו המיליונים והאמינו, באמת האמינו. האמינו שהם בוחרים בנשיא שייצג רוח של חירות, שוויון וזכויות אדם. מנהיג שיקדם באומץ עקרונות ליברליים חוצי גבולות.

“חשוב שהעולם יקיים דיאלוג עם מדינות כמו איראן או קוריאה הצפונית, כדי לעודד אותן לנקוט צעדים דומים” – זה מה שהיה לברק אובמה לומר אתמול בעקבות מעשי קוריאה הצפונית.

“כן אנחנו יכולים”, “כן אנחנו יכולים” זעקו המיליונים והאמינו. באמת האמינו. ללוקשים. לשקרים. לקמפיין פרסומי, ליחצ”נות טוויטרית ולסיסמאות של פרשנים נבובים. לבולשיט ששיווק להם איש מכירות שמתחפש לנביא, סטנד-אפיסט שמתחפש למדינאי. שמרן שמשחק אותה מהפכן. פחדן שמתחזה למנהיג.

והעולם ימשיך לשתוק
לו היה ברק אובמה מנהיג אמיתי, ולא אגו מניאק שרוכב על הגל השמאלני הפסאודו-ליברלי, היה מתייצב באומץ מול קים ז’ונג איל ואחמדינג’אד. לו היה ברק אובמה לוחם זכויות אדם אמיתי, ולא פופוליסט, היה מפעיל את כוחה העצום של ארה”ב לעצירת הרצח בקוריאה הצפונית, להפסקת השמדת העם בדרפור ולהגנה על מאות אלפי לוחמי החירות באיראן.

במקום זאת הוא מתחנף להוגו צ’אבז, דיקטטור דרום אמריקני, משתחווה למלך סעודיה, רודן מזרח תיכוני, ומתרפס בפני מעשי הטבח והפרויקטים הגרעיניים של איראן וקוריאה הצפונית. והיכן מפעיל אובמה את עוצמתה של ארצות הברית? בכדי ללחוץ על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון להיכנע לאויביה.

מיליונים מכל רחבי העולם הרואים עצמם כלוחמי זכויות אדם הפגינו לאורך שנים כנגד ג’ורג’ בוש וקראו כלפיו ‘רוצח’. בניגוד לברק אובמה, “איש השלום”, הפיל בוש את משטרו הרודני של סדאם חוסיין והפסיק את מעשי הטבח של הטאליבן באפגניסטן. את כל זה עשה מול מיליוני מפגינים “ליברליים” ומסע הסתה והשמצה כלל עולמי. את קוריאה הצפונית ואיראן הצליח לרסן באופן חלקי בלבד. ידיו כבר היו קשורות אחרי עיראק ואפגניסטן. לו היה ממשיכו ג’ון מקיין נבחר, היה נוקט במדיניות תקיפה בהרבה כלפי איראן וקוריאה הצפונית.

בוש ומק’יין אינם קדושים, הם סבורים כי זו הדרך להגן על האינטרסים של ארה”ב. לעומתם, השמאל האירופי, הישראלי והאמריקאי רואים עצמם כקדושים. קדושים, אך לא עושים דבר ולמעשה מלבינים את גדולי הפשעים נגד האנושות והסכנות לשלום העולם.

והעולם שתק עת נספו שישה מיליונים. והעולם שותק עת נספים עוד כמה מיליונים. והעולם ישתוק כשיספו גם המיליונים הבאים.

והעולם מחה עת הוקמה שכונת הר חומה. והעולם מוחה עת נבנית פסגת זאב. והעולם ימחה כשתבנה שכונת E1. זהו כפי הנראה טבעו של העולם. שתיקה עת נרצחים המיליונים וזעקה כשנבנית ירושלים.

רוזוולט וצ’רצ’יל זכו למחילה היסטורית בזכות ניצחונם על היטלר. מה בדיוק יהיה התירוץ של ברק אובמה? שהוא פינה את מגרון?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר הליכוד בנימין נתניהו: סילבן שלום הוא המועמד המוביל לתפקיד שר החוץ – מזל מועלם הארץ

אריק זיו ויזר

עשרת הדיברות למצביע בחירות המקדימות.

אריק זיו ויזר

ציר ביבי – סילבן/רמי סימני – ידיעות אחרונות

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להתפשר על מועד הבחירות למוסדות הליכוד

אריק זיו ויזר

ערך ביום : עליית אף על פי

אלי חזן

הסרט של גדעון סער (147) שלא תרצו להחמיץ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן