24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

שר החינוך מתקן את הזיכרון ההיסטורי

לאורך שנים התעלם הממסד מחלקו של הארגון הצבאי היהודי במרד גטו ורשה. בנאומו אתמול בלוחמי הגטאות תיקן סער את הזיכרון הקולקטיבי ועשה צדק היסטורי

“ההיסטוריה נכתבת על ידי המנצחים והמנצחים צריכים להצדיק את נצחונם”. כך קבע הפילוסוף הצרפתי השנוי במחלוקת ז’אן פול סרטר.

 

 

פאוול פרנקל, דוד אפלבאום וחבריהם האמיצים ייסדו את הארגון הצבאי היהודי (אצ”י) ולחמו בגבורה רבה במרד גטו ורשה. הממסד הסוציאליסטי בארץ התעלם מהם, מחק את זכרונם והעלה על נס רק את פעילותם של מרדכי אנילביץ’ וחבריו במסגרת הארגון היהודי הלוחם. תלמידי בתי הספר , הסטודנטים באוניברסיטאות והמתעניינים בהיסטוריה זכרו במשך שנים את את פעילות אי”ל בלבד. אצ”י לא היה קיים.

 

בשנה שעברה הוציא משה ארנס לאור את ספרו “דגלים מעל הגטו” המספר את סיפורה של אצ”י. ארנס העניק את ספרו לשר החינוך גדעון סער.

 

והנה, אמש, בעצרת זיכרון שנערכה בבית לוחמי הגטאות לציון יום השואה והגבורה ציין סער את הגבורה. סער התעקש להזכיר בנאומו את אי”ל ואת אצ”י זה לצד זה. את צביה לובטקין  לצד פאוול פרנקל, את יצחק צוקרמן לצד דוד אפלבאום.

 

כך אמר, בין היתר, שר החינוך :

 

“נכון, גם מתוך אימת השואה – קמה לה הגבורה. היא המונצחת בין היתר במוזיאון זה.

נזכור את אומץ ליבם של חברי הארגון היהודי הלוחם (אי”ל) ושל חברי הארגון הצבאי היהודי (אצ”י) שהגיחו מתוך האפלה של הגטו לתוך אור הלחימה בצבא הנאצי. 

 

לא נשכח את לוחמי הארגונים הללו במרד גטו ורשה : את מרדכי אנילביץ’, ציבְיה לוּבֶּטְקין, יצחק צוקרמן, פאוול פרנקל, דוד אפלבאום חבריהם לנשק, יהודים לוחמים.

 

 

חובתנו לזכור את לוחמי הגטאות שחרפו נפשם וגילו עוז-נפש שבמדרגות  הגבורה אין גבוה ממנו”. 

 

סער אם כן הינו שר החינוך המנצח של בחירות 2009 שלא כתב את ההיסטוריה בתור מנצח אלא תיקן או שמא נאמר דייק כמנצח בכתיבת ההיסטוריה.

 

 

לנאומו המלא של שר החינוך לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יריב לוין פונה למזוז בעינינו של שר התיירות

אריק זיו ויזר

עידן חדש לעם היהודי – נתן שרנסקי יו”ר הסוכנות

אריק זיו ויזר

החתול המפוטם מדי רוצה עוד שמנת | אביתר בן-צדף |

אריק זיו ויזר

לפיד מציל את הכיפות הסרוגות

אריק זיו ויזר

שר החינוך גדעון סער, בבקעת הירדן : ” ההתיישבות בבקעה תישאר תמיד”.

אלי חזן

בוגי : ההיסטוריה של ברן היא ההיסטוריה של ארץ ישראל

אלי חזן
דילוג לתוכן