40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

שר החינוך חושף : אלו הסיבות שבגינן פוטר גבי אביטל

הפורום החברתי בליכוד התייצב לצד גדעון סער

שר החינוך גדעון סער חשף לראשונה בפומבי את השתלשלות האירועים שגרמו לו לפטר את ד”ר גבי אביטל. הגילוי היה בכנס של פורום ראשי סניפים ופעילים בראשות שלמה פורטל, שנערך אמש בבית דגן. חשוב לציין כי הכנס התקיים זמן קצר לאחר הכנס שבו הוצגו צידם האחד של הפיטורים.

 

שר החינוך הקדיש את רוב דבריו להציג בפני ראשי הסניפים את הישגיו במשרד החינוך ואת מדיניותו ותוכניותיו. הוא התחייב שבמהלך כהונתו תהיה עליה בתוצאות המבחנים השוואתיים הבינלאומיים, והכריז כי לקראת הבחירות הבאות יוכל הליכוד להציג לציבור תוצאות ברורות בתחום החינוך. הוא שטח את האמצעים והתוכניות להגיע ליעד זה, והציג גם מגוון תוכניות ורעיונות לחיזוק הערכים והחינוך לציונות, מעבר להישגים בציונים.

 

לקראת סוף נאומו הוא התייחס גם לפרשת גבי אביטל שמסעירה את חברי הליכוד. רבים כועסים על ביטול המינוי הבכיר היחיד של ליכודניק שנעשה בממשלה הנוכחית.

 

“שמעתי עלי דברים” אמר שר החינוך. “כל אחד יכול לטעות. גם אני”. אבל לדבריו הטעות שלו לא היתה בפיטורי אביטל, אלא במינוי שלו מלכתחילה.

“בתחילה חשבתי שהוא מתאים. החלטתי לתת להזדמנות למישהו מהליכוד שיכול לעמוד בציפיות” סיפר השר סער. ליתר בטחון הוא היפנה את גבי אביטל לראיון בדיקה אצל מנכ”ל המשרד, שמשון שושני, וגם הוא אישר את התאמתו של ד”ר אביטל לתפקיד.

 

אחרי זמן קצר הוא החל להתאכזב כאשר גבי אביטל הביע בראיון עיתונאי עמדות “שאינן תואמות את עמדות המשרד”. הריאיון ההוא נעשה ללא אישור הממונים עליו ובניגוד לתקשי”ר. בעקבות אותו ראיון ראשי האקדמיה למדעים וחתני פרס נובל ופרס ישראל טענו שגבי אביטל לא מתאים לתפקיד.

 

 

בצמרת משרד החינוך נערך בירור, שבסופו כתב אביטל לשר החינוך “המדיניות שהצגת מקובלת עלי ללא סייג, ואני מתחייב לפעול בהתאם”.

השר סיפר שהוא החליט לתת למדען הראשי הזדמנות שניה, ולא להענות לקריאות להדיחו.

 

“חלפו מספר חודשים” גילה גדעון סער “ולדוברת המשרד הגיעה בקשה להתראיין אצל פרשן פוליטי בעיתון אחר”. גבי אביטל קיבל תשובה שלילית מהמשרד. “למה מדען ראשי צריך להתראיין אצל פרשן פוליטי?” הסביר סער את נימוקי שלילת הרשות להתראיין.

 

התברר שגבי אביטל בכל זאת התראיין למרות שנאסר עליו.

 

ממשיך לספר שר החינוך: “והנה, ימים אחדים לפני תחילת שנת הלימודים אני פותח עיתון, ובמוסף הפוליטי -לא במוסף לעניני חינוך- מפרסם גבי אביטל את השקפותיו על ארבעה עמודים. חלק מהנושאים מנוגדים למדיניות משרד החינוך”. שר החינוך סיפר שהוא מוביל מדיניות של מיחשוב מערכת החינוך והטמעת מחשבים בכיתות החל מבית הספר היסודי. חרה לו לקרא בעיתון שהמדען הראשי שלו חושב שלא צריך להכניס מחשבים לבתי הספר, בניגוד למדיניות השר הממונה עליו. זה הטריד את גדעון סער יותר מדברי המדען על תיאורית האבולוציה, שגרמו לסערה אצל השמאלנים.

 

“כל עוד אני מכהן כשר החינוך יהיה רק בעל בית אחד במשרד החינוך” הדגיש שר החינוך בהתרגשות. “כאשר הוא נושא בתפקיד רשמי אסור לו להציג בחוץ עמדה שסותרת את מדיניות המשרד, ואסור לו להתראיין בלי רשות”.

 

“אני מאוכזב” התוודה השר בכאב “כי התחייבות שניתנה לי בכתב הופרה. האמון הופר!”. להערכתו של גדעון סער הריאיון הזה נעשה לקדם את מעמדו של אביטל לקראת הפריימריס, וכמקפצה לתפקיד פוליטי. לכן לא נותרה לו ברירה אלא “להקפיץ” את המדען הראשי החוצה ממשרד החינוך.

“לא דברתי על כך בתקשורת” הוסיף השר. “שתקתי מכיון שאני חושב שאם נאלצתי להעביר מתפקידו אדם שאני מיניתי, עלי לשמור על כבודו אפילו אם הוא לא שומר על כבודי”…

 

כותב שורות אלה השתכנע לאחר שמיעת הצד של גדעון סער. ניכרים דברי אמת. השר סער שכנע אותי לא רק בגלל מה שאמר, אלא בעיקר בגלל איך שאמר. בחלק האחרון של נאומו הוא דיבר מהלב, לא מהראש כמו החלק העיקרי של נאומו. הדברים שבקעו מפיו יצאו מדם ליבו. ודברים שיוצאים מהלב – נכנסים אל הלב. אני כותב התרשמות זאת למרות שגבי אביטל הוא ידיד אישי שלי מזה שנים.

 

ואף על פי כן, רבים המשיכו לחוש אכזבה משרים אחרים מכוחותינו שנמנעים מלחלק את פירות השלטון עם החברים הפעילים שהביאו אותם אל השררה המיניסטריאלית.

 

שלמה פורטל הביע את הדברים במפורש בנוכחות השר גדעון סער. פורטל הינחה את הכנס, ולפני שהזמין את השר אל המיקרופון הוא הכריז “אנחנו שותפים של השרים. שלשה רבעים של הכסא שייכים לנו, ורק רבע שייך להם”. הוא הביע בפומבי את התחושה הרווחת על שהשרים שוכחים אותנו, הפעילים. “שתפו אותנו” קרא פורטל לגדעון סער. “צריך למנות אנשים שמייצגים את השטח. איך זה שבלשכת ראש הממשלה אין אפילו ליכודניק אחד, ובשום משרד ממשלתי לא מינו מנכ”ל מאנשינו?…”

 

לפני שפורטל הזמין לדוכן את מישל ביטון הוא שלח אזהרה ברורה לשרים באמצעות שר החינוך: “שלא תחיו באשליות. איך שתהיו עם השטח – כך גם אנחנו נתנהג. מי שישתף אותנו בעשייה הציבורית – אנחנו נדע מה לעשות בקלפי בצורה חוקית. אני מקוה שכולם יקלטו את המסר” סיכם פורטל באוזני הנוכחים וביניהם גם שר החינוך.

 

נראה לנו ששר החינוך אכן קלט את המסר, וזה מה שגרם לו להגיב בהתרגשות ולחרוג מנאומו הכתוב. לכן הוא חשף בפני הקהל את השתלשלות הדברים שהובילו אותו לפטר את הליכודניק היחיד שזכה למינוי בכיר. יתכן גם שהגיעו לאזניו של השר דברים שנאמרו בגנותו בכנס שנערך לפני כשבועיים באור יהודה בעקבות הפיטורין של גבי אביטל.

 

הכנס הזה של פורום ראשי הסניפים הוא כבר הכנס מספר 32 שעורכים פורטל ומישל וחבריהם מאז הבחירות. “הנוכחים פה באולם מייצגים 30,000 מתפקדים” הכריז שלמה פורטל בתחילת הערב.

 

בין המשתתפים ראינו את קטי שטרית מבית שמש, יואב דבוש ממושב זיתן, שמעון אדרי משדרות, איציק גבאי מאשדוד, יוסי בן דוד מיהוד, מאיר אוחנה מעכו, עזרא סיטון מחולון, איציק דדוש מאור יהודה, יעקב מאנו מאריאל, יעקב ברנס מנתניה, אלון דוידי, יואב שמחי, רפי דואק, שאול אדם ורבים אחרים. המארח היה אלי דדון, ראש מועצת בית דגן.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערו של ינאי בראז

אלי חזן

אמיר אוחנה נבחר ליו”ר החדש של “גאווה בליכוד”

אלי חזן

לאחר הבחירות : בליכוד נערכים לבחירות לרבנות הראשית

אלי חזן

קריאה לשר ישראל כץ – “בטל את הרפורמה”

אלי חזן

ניצחון למחנה פרי כהן, דורון גרינברג ועו”ד אסף אלעזר !

אלי חזן

עימות בין השרה רגב לשרה גמליאל

אריאל אילוז
דילוג לתוכן