34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

שר האוצר שטייניץ: “אבחן מחדש כדאיות פרוייקט כביש מספר 1”

עוד הוסיף השר שטייניץ : “המחאה החברתית פגעה בכלכלה”.

למעלה מ-30 פעילים מסניף הליכוד במבשרת ומיישובי הסביבה, יחד עם חברי המועצה מוטי חזיזה ואריאל דיין, מזכיר המועצה דוד שרביט ואחרים נענו להזמנתו של חבר המועצה יורם שמעון, ובאו לביתו של יו”ר מועצת הסניף בישוב גבי אלחנני, לצורך מפגש רעיוני ופוליטי, עם שר האוצר ד”ר יובל שטייניץ, ומטבע הדברים גם החלפת דעות, על הנושאים הבוערים הנוגעים באופן ישיר למבשרת ציון, שההתמקדות הייתה בפרויקט כביש מס’ 1 ובהקמת תחנת הרכבת.

עם פתיחת ההתכנסות, בירך חבר המועצה יורם שמעון, את מר שטייניץ על הישגיו בתחום הכלכלה, ובמיוחד על שמירת היציבות הכלכלית בארץ, כשמסביב בעולם הקרקע גועשת וסוערת.
מר שמעון שם דגש בדבריו על כך שפסחו על מבשרת ציון בהקמת תחנת רכבת, אך עיקר דבריו נסובו, לעניין הקטסטרופה התחבורתית המתהווה במסגרת התוכניות לשדרוג כביש מספר 1. שמעון ביקש מהשר שטייניץ, שתקציבי הפרויקט המגלומני שנזקיו רבים מתועלתו, יוסטו למימוש הרפורמות החשובות אותן גיבשה ועדת טרכטנברג.
עוד הוסיף שמעון וטען, שהתוכנית אינה לוקחת בחשבון את צרכיו של הישוב וכי היא עלולה להמיט אסון על תושבי מבשרת ציון ויתר היישובים באזור.

שמעון  דאג לזמן למפגש, שני שחקני חיזוק, האדריכל איל איצקין שהרחיב על הכשלים התכנוניים וההנדסיים של התוכנית, וכן את ד”ר קלוד בר אבי, מרצה בכיר בבית הספר למדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית, שפירט בהרחבה על הכשלים שמצא בבחינת הכדאיות הכלכלית של הפרויקט. השר שטייניץ ביקש מד”ר בר אבי, לקבל חוות דעת כלכלית, לצורך בחינה מחדש של פרוייקט כביש מספר 1, וכן הבטיח, שהוא יערוך בדיקה מקיפה כיצד הוא ומשרדו יכולים לסייע בנידון.
בפתח דבריו סקר השר שטייניץ את הישגי הממשלה בתחום שמירת היציבות הכלכלית, והוא אף התייחס באופן מפורט לכל הנושאים הבוערים שעומדים על הפרק, ובראשם המחאה החברתית והקשר בין הון לשלטון.

שר האוצר ביקש להבהיר ולחדד את הנקודה שדווקא ממשלה זו פעלה בכל המישורים לנתק את הקשר בין הון לשלטון, וציין במיוחד את המאבק ליישום דו”ח שישנסקי, בנוגע לתמלוגי הגז שמולו ניצבה מערכת משומנת ומתוקצבת, של גורמים אינטרסנטיים ולוביסטים ממומנים שעשו כל אשר על ידם בכדי למנוע את קבלת ההמלצות.
השר שטייניץ, ביקש לומר  עוד שהוא חש תסכול מה על העובדה, שמאבקו זה נעלם מעיני אלו שיזמו את המחאה ולא בכדי.
לגבי המחאה החברתית של הקיץ האחרון, אמר השר, כי רבים במדינות המערב תמהו על עצם קיומה, בשל העובדה שהמצב הכלכלי בישראל הרבה יותר טוב ויציב משאר ארצות המערב.
השר הביע את החשש, כי המחאה כבר פגעה ופוגעת בכלכלה, עקב העובדה שלאור ההתפתחויות האחרונות, משקיעים רבים חושבים פעמיים האם כדאי להשקיע בארץ.
מר שטייניץ הוסיף ואמר: “אני מודע לבעייתיות בתחומי הדיור ויוקר המחייה, אך העובדה שלא נוספו עוד 300 אלף מובטלים למשק הישראלי, כפי שרוב המומחים בארץ ובעולם  חזו, היא הצלתו של המשק וכפועל יוצא של החברה בישראל.
בסיום דבריו, הוא ענה לשאלות הרבות של הפעילים, וחזר על מחויבותו וכתושב הישוב, לעשות ככל אשר על ידו, לעזור למבשרת ציון למול האתגרים הניצבים לפתחה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצלחה מרשימה לסיור של ליכודניקים בבקעת הירדן

אריק זיו ויזר

יאללה מימונה

אריק זיו ויזר

אוחנה השתלט על צפת

אלי חזן

פאבל פרנקל ושִכתוב ההיסטוריה / מאת: ח”כ דני דנון

אריק זיו ויזר

המונים בחגיגת המימונה בבית ח”כ ציון פיניאן

אריק זיו ויזר

לזכרך, מתהומות ליבנו אח וחבר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן