19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, עומדת להשיק תחרות לסרטונים ציוניים ביוטיוב

השרה לבנת היתה אורחת הכבוד בטקס הרמת כוסית לחג הפסח שארגנו צעירי הליכוד במצודה. הטקס היה משולב בהשקה של הספר “השליחות האחרונה”. המחבר, ליאור אלפרוביץ, הוא דוקטורנט  בחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית.

 

השרה סיפרה שהגיע מאירוע אחר שבו חולקו מלגות לחמישים סטודנטים לאומנות מהפריפריה שעוסקים ביצירה אומנותית ברוח הציונות. שבעה מהזוכים הם סטודנטים מהשומרון.

 

כידוע, תחום התרבות והאומנות נשלט בדורנו על ידי אנשי שמאל, וחלק מבכירי התחום הזה הינם אפילו אנטי ציוניים. השרה לבנת נאלצת לפעול במה שנראה כמו “סביבה עוינת”. בדורות הקודמים רוב הסופרים והיוצרים היו לאומיים וציוניים, ונראה שהשרה משתדלת להחזיר עטרה ליושנה. אבל זה לא קל כאשר ברוב הועדות למימון יצירות ובועדות שיפוט לפרסי אומנות יושבים שמאלנים, שדוחקים ברשעות אנשי ימין ויוצרים בעלי זיקה יהודית.

http://www.youtube.com/watch?v=QvRN1qrk10A

השרה סיפרה לצעירי הליכוד כיצד היא מנסה לאזן את ההטיה והעיוותים. חלוקת המלגות ליצירות ציוניות שהתקיימה באותו ערב במקום אחר הינה אחד מהחידושים שהנהיגה שרת התרבות. השרה גילתה עוד כי בימים אלה היא עוסקת בקביעת תקנון לתחרות סרטונים ציוניים ביוטיוב. התחרות עומדת להיות מושקת לקראת חג העצמאות הקרוב. השרה הזמינה את צעירי הליכוד להשתתף בתחרות ולהגיש סרטונים שהם יפיקו. תומר טל הגיב בקריאת ביניים שישנם כבר סרטונים מוכנים שהפיקו צעירי הליכוד בלי קשר לתחרות החדשה. לבנת הזמינה את צעירי הליכוד לבוא למשרדה להעלות רעיונות ולהשתלב גם בפעילות תרבותית.

 

בהמשך נאומה שיתפה שרת התרבות את הקהל בחלק מפעילותה והישגיה. היא סיפרה על “מבצע אפיקומן” שבמסגרתו מממן משרדה 200 הצגות בפריפריה בחג הפסח הקרוב, כשהילדים נכנסים בחינם להצגות, והמבוגרים במחיר סמלי של 20 שקלים בלבד. “גם מי שגרים מחוץ למדינת תל אביב זכאים ליהנות מהחופש ליצור תרבות וגם לצרוך תרבות” אמרה. מבצע אפיקומן הוא המשך של “מבצע דמי חנוכה” המוצלח, שבו הועלו בישובי הפריפריה הצגות מסובסדות על ידי משרד התרבות.

 

השרה התייחסה גם לתחום הספורט שבאחריותה, ובמיוחד לעונשים הלא מידתיים שהוטלו על קבוצת ביתר ירושלים ואוהדיה. “גם אני אוהדת של ביתר ירושלים, קודם כל בגלל שהיא קבוצה של ביתר” אמרה השרה. אולם היא הסבירה שקצרה ידה מלהושיע כיון שההתאחדות לכדורגל היא גוף עצמאי שאין לממשלה ולשרת הספורט כל השפעה על החלטותיו בכל תחום, לרבות תחום המשמעת. היא עומדת להיפגש עם מפכ”ל המשטרה כדי להעלות בפניו רעיונות לפתור את בעיית האלימות במגרשי הכדורגל.

 

לימור לבנת הציגה גם חלק מההישגים הכלכליים והחברתיים של הממשלה. היא הביעה צער על ש”אנשים לא זוכרים מה עשינו למענם”. רוב הציבור זוכרים את עלית מחירי הדלק ומחירי הדיור, אבל שוכחים שהממשלה שלנו החלה להעניק טיפולי שיניים חינם לילדים והעלתה את קצבאות הזקנה, ומיטיבה עם האזרחים בעוד תחומים. היא שוחחה על כך השבוע עם ראש הממשלה, והציעה לו לעשות פרויקט מיוחד להסברה פנימית. “עלינו לתת לפעילים שלנו כלים שיהיה להם מה להגיד לחבריהם ושכניהם”. לדבריה, ביבי הגיב בחיוב לרעיון הזה והוא עומד להרים את הכפפה.

 

את הערב פתח אלי חזן. המשיך אותו המחבר אלפרוביץ’ שהסביר שהספר עוסק בשליחי חב”ד ברחבי העולם, לאור הפיגוע בבית חב”ד במומביי. לימור לבנת הפתיעה את הקהל כשאמרה שהיא הספיקה כבר לקרא את כל הספר. אלי חזן התייחס לגילו הצעיר של מחבר הספר, ודיבר על הפעילות האינטלקטואלית של ז’בוטינסקי שפרסם מחזות כשהיה בגיל 21 בלבד. אחריו קם לנאום מחבר הספר, ליאור אלפרוביץ. את הטקס הינחה עומרי אקוניס.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גרמניה, אולי אחרת?

אריק זיו ויזר

חוטובלי : “הליכוד לוקה בסכיזופרניה לגבי עניין שתי המדינות”

אלי חזן

תא “לביא גלעד” מציג: צה”ל בשדה הקרב המשפטי

אריק זיו ויזר

שאין לדנון : המרכז חייב לדון במצב העכשווי

אלי חזן

מפגינים כנגד יולי תמיר

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד בשנת תשע”ב – עשייה ללא הפסקה

אלי חזן
דילוג לתוכן