19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, הציגה את התוכנית להטמעת טוהר המידות בספורט הישראלי

במסגרת התוכנית, יגובש קוד אתי לגופי הספורט והמשרד יפעל נגד גופים שלא יעמדו בו. בנוסף יוטלו סנקציות על קבוצות שתוכח מעורבותם בפלילים. השרה לבנת: “כולנו יחד צריכים להירתם למען הספורט הישראלי שחשוב לכולנו ולדאוג שיהווה דוגמא לטוהר מידות”
שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת, הציגה היום בוועדת החינוך של הכנסת את תוכנית המשרד להטמעת טוהר המידות בספורט הישראלי. בין עיקרי התוכנית:
• גיבוש קוד אתי לספורט בישראל: המשרד החל לגבש תוכנית לכתיבה, הטמעה ואכיפה של קוד אתי באיגודי הספורט, תוך התייעצויות עם המרכז לאתיקה בירושלים. משרד הספורט, באמצעות מבחני התמיכה, לא יעביר כספים לגוף שאינו עומד בקוד האתי.
• אכיפה וסנקציות: המשרד לא יעביר תקציבים לקבוצות שהוכחה מעורבותם במעשים פליליים. לצורך כך ישנה המשרד את מבחני התמיכה שלו. כמו כן, השרה לבנת שוחחה בנושא עם יו”ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, רו”ח צחי פישביין, שהודיע כי גם יירתם למשימה והביע נכונות לפגוע בתקציבים שמועברים לקבוצות אלה. המשרד פועל לשינוי חוק הספורט כך שבראשות בתי הדין המשמעתיים בכל האיגודים יעמוד שופט בדימוס על מנת לשמור על הליכים עצמאיים ובלתי תלויים.

השרה לבנת הציגה לחברי הוועדה אתר הימורים לא חוקי ובשיחה שערכה אמש עם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ’, דרשה לבצע חקירה מקיפה בתחום זה וכן את תלונותיו של רו”ח יאיר רבינוביץ’ על השתלטות ארגוני פשע על שתי קבוצות כדורגל. עם זאת, על מנת שלא להמתין עד לחקירת המשטרה בכדי להלחם בהימורים הלא חוקיים, תביא השרה לאישור שורה של משחקי הימורים חדשים ואטרקטיביים במסגרת המועצה להסדר ההימורים, כבר בשבועיים הקרובים.

שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת:
“ההימורים הלא חוקיים מגלגלים 12-15 מיליארד שקלים בשנה. אפשר רק לדמיין מה היה קורה לספורט הישראלי אם 30% מכך היה מתגלגל בצינורות החוקיים. מי שמהמר בהימורים לא חוקיים, צריך לדעת שהוא תורם באופן פעיל לארגוני הפשע, לזנות, לסמים ופשוט גונב מהספורטאים. כל עוד היקף ההימורים האלה עומד בעינו, ספורטאים יצטרכו להמשיך לעבוד בשתי עבודות במקביל על מנת להתקיים ולהמשיך לעסוק בספורט”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בלי חרות ובלי כיפה

אריק זיו ויזר

ארדן בהתקפה ליכודית : ועתה ויטלי חייקין

אלי חזן

חנכו פארק כושר ציבורי

אריק זיו ויזר

לראשונה: מוזיאונים ביהודה ושומרון יתוקצבו על ידי משרד התרבות

אלי חזן

הצוות הנשי של נתניהו

אריק זיו ויזר

“הנתונים מעידים על הצלחת מהלכי הממשלה ועל חוסנו של המשק”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן