18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

שעת המבחן של הציבור הציוני

בעת האחרונה מתפתחת מתחת לאפנו לא רק אינתיפדה כנגד המתיישבים ביו”ש אלא גם קמפיין אלים מתוזמן כנגד החיילים החרדים בצה”ל.

 

 

בזמן שועדת פרי לשוויון בנטל מתכנסת ועומדת להגיש את מסקנותיה בתוך זמן קצר, וזאת מבלי להבין את הדינמיקה בחברה החרדית, הרי שהחיילים החרדיים המתגייסים כבר היום לצה”ל במסגרות שונות, כמו הנח”ל החרדי ושח”ר, נמצאים תחת מתקפה אשר נראית כמתקפה מאורגנת היטב.

 

המונח חייל חרדי מעורר התמוגגות – לא פחות. שכן, החיילים החרדיים בצה”ל הם אולי הבשורה הכי חשובה של החברה הישראלית בשנים האחרונות וזאת משום שהם יוצרים שינוי קונספטואלי מהותי ביחס של המגזר ממנו הם באים כלפי מדינת ישראל. בזמן שרבנים גדולים יוצאים נגד השירות בצה”ל הרי שיחידי סגולה צעירים בוחרים להתגייס לצה”ל, על אף כל הקשיים הרבים, ולמעשה הם חלוצים ההולכים לפני המחנה.

 

ואולם, בזמן האחרון משהו השתנה. ולא לטובה. החיילים החרדיים עוברים תהליך מביש של השפלה ושל אלימות הננקטת כלפיהם. מקורות שאף אחד אינו יודע מניין הם באים החלו להדביק פשקווילים הקוראים לפגיעה ממשית בחיילי צה”ל החרדיים. שם חדש הודבק להם : חרד”קים, הווה אומר חרדים קלי דעת. ולא לשכוח שהמונח חרד”ק מעורר קונוטציה כה שלילית למונח חרק ואם ממש יורדים לשורש העניין הרי שזה מזכיר את המילה חיידק. אלו שמאשימים את הציבור החילוני – מסורתי בסוג של נאציזם משתמשים בטרמינולוגיה מזעזעת אשר מזכירה את אותם ימים אפלים.

 

 

האלימות היא לא רק אלימות מילולית. בימים האחרונים התפרסמו במקומות שונים דיווחים על תקיפות פיזיות. רק אתמול בשכונת מאה שערים בירושלים חילצה המשטרה שני חיילים חרדיים מהמון זועם. יותר מכך, בבני ברק ובצפת, הוצאו ממניין חיילים חרדיים. נאסר עליהם להתפלל ולעלות לתורה. על אלו יש להוסיף את ההפגנות ההמוניות בירושלים בשבוע שעבר.

 

החיילים החרדיים בהקשר הזה נתפסים כמי שנלחים על ידי הצבא על מנת לזהם את המחשבה של הציבור החרדי בדבר הגיוס לצה”ל, ההכרה דה פקטו במדינת ישראל ולמעשה, גם אם אין הדבר נכון, עזיבה של הדת.

במאמר שאני מצ”ב לכתבה הזאת ניתן לראות שמי שמגבה את התקפות הללו הוא העיתון החרדי “הפלס” מבית מדרשו של הרב שמואל אוירבך, עיתון שהתפצל מ”יתד נאמן”.

 

 

הנה כי כן, מדובר בקמפיין זוועה שיש לשים לו סוף. החיילים החרדיים נתפסים כמשתפי פעולה – שואה כבר אמרנו ? 

 

זוהי שעת מבחן לא רק לרשויות צה”ל ולנו כציבור המרכזי במדינת ישראל אלא גם למנהיגים החרדים.  

החיילים החרדיים חייבים להימצא מחוץ למוקד – על המנהיגים החרדים להבין זאת ולפעול לשם ביצוע העניין. אין שום טעם באסקלציה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תום הסנקציות על איראן : חוסר האחריות של אובמה

עינר אביב

כיפת ברזל – ישראל היפה

אריק זיו ויזר

הסובלנות מובילה להעצמת הטרור

אלי חזן

רק בישראל ?

לסייע למורדים בסוריה

אריק זיו ויזר

“המטרה שלנו היא להביא את המדינה חזרה ללבנון “

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן