32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בוריס אפליצ'וק

שנת הביזיון הלאומי/מאת:בוריס אפליצ'וק.

 חלפה עוד שנה ואפשר לסכם אותה כשנת הביזיון הלאומי.היא, ללא ספק, היתה שנה של התדרדרות נוספת של מוסר וטוהר המידות במוסדות השלטון.  המשכנו להיות עדים לחוסר בושה וזילזול בוטה לנורמות ציבוריות מצד הממשלה והעומד בראשה. הכל התנהל בשיטת חבר מביא חבר ושמור לי – ואשמור לך.  אדישות ועייפות אזרחית – הן גם ממאפייני השנה שחלפה.

התרגלנו ל"שגרת קסמים" בשדרות ועוטף עזה. חדשות משם כבר לא תופסות כותרות ולא ממש מענינות את הציבור הרחב האדיש והרדום. שלושת חיילינו כבר יותר משנה נמצאים בשבי והעם שותק. הציבור לא מפגין ולא מפעיל לחץ על הממשלה. כמעט אף אחד לא התעניין השנה בגורלם של מפוני גוש קטיף. לעתים מאד רחוקות נזכרו לעשות עליהם "כתבה תורנית" בטלויזיה וגם זה רק כדי לצאת ידי חובה…

 

 עברו רק כמה חודשים מאז שפורסמו מסכנות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד וכבר לא מזיז לאף אחד מה כתוב בו. מי זוכר בכלל שהיו מסכנות אישיות חמורות בדו"ח הזה? אני כבר לא מדבר על הצפצוף המתמשך והבוטה של ראש הממשלה על מוסד ביקורת המדינה. אפשר גם להזכיר את ההחלטה האומללה על הפסקת חוזה של ירון זליכה ע"י חבר נאמן של אולמרט שהחליף חבר אחר שהיה מופקד על כספי המדינה והיום חשוד במרמה, גניבה, מעילה, הפרת אמונים ומה לא!

 

 נמשכה גם שחיקה במעמדינו הבינלאומי, במעמד הכנסת, נשאיות ומערכת המשפט.

 

פרשיות מין למיניהן הפכו להיות הלהיט של השנה שעברה.

 

הנשיא שאנס, או ליטף, או נגע, או הטריד, או כפה יחסים, או הכל ביחד לא ירד מהכותרות.

 

הייתה גם הנשיקה המפורסמת: עם לשון ועם רוק או רק עם לשון או עם חצי לשון, בלי הסכמה או כמעט בלי הסכמה. דבר אחד היה ברור – זה מה שהעסיק חבר קרוב אחר של רה"מ – שר המשפתים ביום חטיפת חיילינו בצפון, רגע לפני ישיבת הממשלה הגורלית שהיתה אמורה להחליט והחליטה על פתיחת המלחמה.

 

בשנה זו המשכנו להרוס את מערכת החינוך: הוספנו לימודי נקבה לסיפרי היסטוריה בבתי הספר. המשכנו לדבר ולכתוב על ה"נרטיב הפלסטיני", כאלו יש אמת יהודית ואמת ערבית. (אותי לימדו שאמת יש רק אחת וכל השאר הוא שקר. האמת היא פשוטה: הצדק והמוסר בסיכסוך המתמשך במזרח התיכון הוא בצד היהודי – נקודה).

 

בשנה שחלפה "התברכנו" גם בספינים רבים ומגוונים בכל הרמות. אנחנו כבר לא מגיבים להם, כי הכל הפך להיות ספין אחד גדול.

 

מפלגות שקיבלו את הקולות מימין (ישראל ביתינו וש"ס) ממשיכות לשבת סביב שולחן הממשלה שמקדמת פעם את היוזמה הסעודית, פעם את ההתכנסות, והפעם את הסכם קבע ונסיגה מלאה מיהודה ושומרון וירושלים, וכל זה עם המנהיג הווירטואלי ולא רלוונטי לכלום חוץ מלצרכי הספין התורן. אביגדור ליברמן ואלי אישי נושאים באחראיות מלאה על הבזיון והבושה הלאומית. בעצם, רק הם מאפשרים למצב הזה להימשך.לזה קוראים – גניבת דעת. אני מאחל לשני היהודים האלו לנצל את שבוע הסליחות לחשבון נפש עמוק ואמיתי, לבקש סליחה מהבוחר ולעשות את התיקון הנדרש, אם הם באמת רוצים לזכות בחתימה טובה.

 

בקיצור, בשנה שחלפה – המשכנו לאבד את הגאווה הלאומית שהיתה פעם לעם ולמדינה הקטנה והנחושה שלנו.

 

אני רוצה לאחל לכולנו ששנה החדשה תתאפיין בתפנית אמיתית, תהיה שנת התחדשות ושיקום לאומי בכל הרמות, שנחזור להיות ישראלים גאים ועם חופשי בארצינו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קצב נפל קורבן לעקשנותו והיעדר יושרה מינימאלית.

אריק זיו ויזר

שאיפות רוסיות ומדיניות חוץ של ישראל /בוריס אפליצוק

אריק זיו ויזר

עסקת שליט חייבת להתבצע עכשיו. /מאת:בוריס אפליצ'וק

אריק זיו ויזר

מצביעיים פייגלין – מקבלים ברק./מאת: אפליצ'וק בוריס.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן