32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

שני צידי המטבע של מתווה פרי

מבט נוסף על מתווה פרי 

 

 

בשבועות האחרונים הכנסת הייתה כמרקחה ולאו בשל תוכנית הכלכלית של יאיר לפיד אלא בשל וועדת פרי אימוץ המסקנות והגעה לתוכנית שאושרה. לא מעט נכתב על הפוליקאיםשהצילחו והביאו את הסוגייה המורכבת הזאת בכנסת ועל תחילתו של מהפך ויש כאלה שלקחו את זה כזר עטור ניצחון לראשו של לפיד. האזרחים שעקבו אחר מתווה פרי הבליעו חיוך והרגישו שהצדק נעשה.

אך שמחה זאת קדומה מאוד. מפניי שאם נחשוב לעומקו של עניין אנו עושים טעות איוולת מפני שאנו גורמים להרחקם של החברה החרדית מהמדינה. אנו גורמים לחלק המתון במגזר החרדי שמתגייסים לצבא לא להתגייס מפחד ההמונים שמסתובבים בחברה החרדית וקוראים חרם על משפחותהם הוצאתם מבית הכנסת והוקעתם מן המגזר החרדי. אנו גורמים לרבנים שכן בעבר קראו לתלמידים שאינם לומדים בישיבה להתגייס שהיום קוראים להם עתה לא להתגייס וקוראים לזה היום איסור. אנו גורמים במו ידנו להשתלטות של הקיצונים בחברה החרדית על המתון שכן דוגל בשילוב בין המגזרים (דתי חילוני וחרדי) לנתק מוחלט מהמדינה אנו גורמים במתווה כזה או אחר לירידה במספר המתגייסים החרדים.

. ואין זה נצחון אלא הפסד הפסד למדינה.הפסד לאחווה. הפסד לצה"ל. הפסד לחלום הציוני שבו נהיה מדינה יהודית ודמוקרטית ומכול גווני הקשת.

עוד אפשר לדון בנושא זה בהרחבה אך לא נשכח שגם כאן נוכל לראות את התפקיד הרצויי והמצויי ובנושא סבוך זה אפשר לאמר הפער הינו עצום.

בחלקו המצויי יש לנו חברה מסוגרת שחייה על תקציבי תרומות מערך של ארגוניי חסד פוליסות ביטוח ליתומים חרדים מוסדות חינוך משלהם חלוקת מלגות ללומדים בישבות ובכוללים. אך עם זאת מגזר שנפתח לאט לאט למגזר הלאומי במדינה כיום ישנם אלפי בתי אב חרדים במדינת ישראל שמשרתים בצה"ל שרובם עובדים לאחר שירותם הצבאי כיום ישנם גם בתוך המגזר החרדי הורים ששלחו את בנם לגדודי "נצח יהודה" ומסלולי "שחר" שה הולך וגדל עם הזמן אודות לפעילות הצבא ע"י מגייסים וכנסים אך עם זאת המגזר החרדי עבר שינויי דרסטי בעשור האחרון ןמה שימנע מזה להמשיך הלאה הינו הדחיפה לטפל בנושא השיוויון בנטל. בחלקו הרצויי יש לנו רצון לאומי לראות את כל עם ישראל כאיש אחד נושא בנטל המדינה בשירות החובה בצה"ל.

השאלה העקרית הניתנת להעלות מכן האם מהמתווה יצא טוב? ימים יגידו האם גרמנו לקיצונים בחברה החרדית להשתלט על נחלק המתון שבה? כן האם גרמנו לכך שאלפיי חיילים חרדים שכבר היום משרתים לחוש מושפלים בחברה החרדית? כן. האם המצב שבו ההינו מחכים עוד קצת היה פותח עוד המגזר החרדי ומקרב אותו? כן. האם המתווה יוצא לפועל עכשיו? לא. האם שמחת הניצחון מוקדמת מדיי? כן.

אם כך אנו שמחים מוקדם מהרגיל. את זרי הניצחון והפוליטקה החדשה נוכל להניח לרגע קט ולחשוב במחשבה עמוקה ללא תככנות פוליטית ללא גריפת קולות לבחירות הבאות ללא מסיבות עיתונאים ללא איומים על הפלת הקואליצייה ההינו ממקבלים כאן החלטות שיתקבלו על כל המגזרים בישראל. אבל כנראה שהפוליטקה החדשה הינו ישנה ועטופה בחלקלקות לשון ללא תוכן ללא שינויי אמיתי ללא רצון להביא לישראל עתי טוב יותר או בית אחד לכולם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סמים קלים – בעד ונגד

אלי חזן

תזכורת לעובדי הרכבת

אלי חזן

הלאה מהפכה צרכנית!!! תחי ההפיכה החברתית!!!

אריק זיו ויזר

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן

אלוף יואב גלנט, שיקר

אריק זיו ויזר

צריך פיס בחיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן