18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שני צדדים לליברמן

הבגידה הגדולה של האחים, השבוע בוגי שמאלני, העם רוצה את רובי, הכשלון של אורי אריאל, שקט בעבודה.

בחזרה למפד"ל ההיסטורית

שנה עברה מאז הקמת הממשלה וככל שעובר הזמן מתברר כי בנט ירש את הגנטיקה של המפדל ההיסטורית שחסתה תחת הרעיון של בגידה בשותפים. כך נהגו במפד"ל בשותפים שלהם ממפא"י וכך נהגו יוצאי המפד"ל באלה שהובאו להוביל אותם : הרב לוי ואפי איתם.

ואילו עכשיו? בנט מוביל את מהלך הבגידה הגדולה באח לפיד. בנט מוביל את ההסכמה על השיויון בנטל שיועבר בחודש הבא ומיד אחריו יתחיל המהלך להדרת לפיד מהממשלה. את הקולות הראשונים אנחנו שומעים כבר מבית היוצק של אורי אריאל כאשר הוא מדבר ברורות על הוצאת יש עתיד והכנסת החרדים לממשלה.
בנט חבר לחרד"לים בבית היהודי בניסיון הישרדות. התחמנות של אלה עם הכיפה הסרוגה עוברת שלב : בוגדים באח לפיד.
לבנט חשוב שברקורד יופיע השוויון בנטל  ולכן הם ממתינים עד שיעבור החוק. זה מתאים לעסקנים החרדים כך יציגו ניצחון על משפחת לפיד כאשר הם יצליחו לדחוק את הבן החוצה מהממשלה.
בנט לא לוקח בחשבון שלפיד הוא רשת הביטחון שלו. הרי בשלב הבא יוכל נתניהו לההדיר אותו מהממשלה. רבים בבית היהודי מחכים לרגע.
אורי אריאל מחובר לחרדים. לא תהיה לו עכבה להקריב את בנט למען ממשלה עם חרדים. בסופו של יום עוד נראה את האחים עוברים לספסלי האופוזיציה בשבת אחים גם יחד.

במקביל, מתנהלת מערכה של יצירת מצב חלופי של הכנסת העבודה לממשלה והוצאת הבית היהודי. זהו מהלך שיכול ליצור ללפיד החזרה לאח שנטש את ברית האחים שהפכו לבני דודים ומשם לקרובים רחוקים.

בכך תיבנה מערכת של קואליציה אלטרנטיבית בלי הבית היהודי. כך נתניהו נמצא היום במצב טוב כאשר יש אופציות רבות להקמה ממשלות חלופיות. השבוע הוא השמיע לפי יוסי ורטר צפירת הרגעה לחבריו מהסיעה כי הוא לא מתכונן למפץ ולא ינטוש את השבט. בכירים בליכוד חיכו למקרא ההסבר של נתניהו. הם נזכרו בראש ממשלה אחר שכל פעם שהכירו לו פילוג הוא ביטל זאת. האם גם כאן נתניהו מבטל את זה עד שזה יקרה?


קרי משיחי או ימין משיחי

 

כאשר בוגי צוטט משיחת רקע ע"י שיפר כאשר קרא לקרי כמשיחי יצאו המשיחיים בליכוד מבית היוצר של שבח שטרן להגנתו. השבוע כאשר צה"ל הרס בית של מתיישב לא חוקי, יצאו המשיחיים להתקפה כללית נגד בוגי. עוד יתברר כי בוגי ימצא בקרי בעל ברית מול הנדנדה של המשיחיים בליכוד וביו"ש. בתוך הליכוד יש תיעוב גדול לשבח שטרן וחבורתו. הם ללא ספק כפויי טובה כאשר הם גם משפיעים בליכוד וגם המתפקדים שלהם לא בוחרים בליכוד, הליכוד נמצא כעת במצב "שליטה" על ידי כאלה שלא בוחרים בו.


שני צדדים לליברמן

 

מאחורי הקלעים ליברמן מתנהל לקראת הבחירות הבאות. כך כאשר ברור לליברמן כי הוא לא יכול להשתלט על הליכוד בעת הזאת ולרוץ עם ישראל ביתנו העתיד לא נראה טוב לכן ליברמן מוביל למפץ עם נתניהו ולבני. מצד שני ליברמן לא בטוח שלנתניהו יהיה את האומץ לצאת מהליכוד ולכן הוא מכין את ליברמן החדש : לא ימין אלא מרכז ואפילו שמאל רך. הוא קורץ לאמריקאים , ליברמן מלגלג על בנט והופך להיות בעל הברית של לבני בקטע המדיני. לא ניפול מהכיסא אם נראה את לבני רצה ביחד עם ליברמן החדש שהופך מדוברמן מסוכן לפודל רך ונעים.

אך ליברמן לא ישאיר זירות לא מוכנות : מאחורי הקלעים עם ההתקפות על בנט מתנהלת גם בדיקה של הליכה משותפת בבחירות הבאות של נתניהו , ליברמן, ובנט. כן, נשמע קצת הזוי אבל יצר ההישרדות של השלושה עוד יגבר על התיעוב. יש גורמים בתוך הפוליטיקה שמכינים את הדייסה הבלתי אפשרית.


 

המאבק על הנשיאות.

 מתברר כי לא נס ליחו של ריבלין. ריבלין אשר מסתמן כרגע כמועמד המוביל גילה בתקופה האחרונה שיש עוד חולמים על בית הנשיא. אחד מהם הפציע למאבק מבלי שהכריז על כך פומבית : סילבן שלום. בעת האחרונה בוצעו מספר סקרים בקרב העם שם רובי מוביל בצורה ברורה. ללא ספק העם היושב בציון רוצה את ריבלין כנשיא. נכון שהגוף הבוחר הוא הכנסת , אבל מה שברור הוא כי האווירה היא ריבלין.

שר הפנים גדעון סער מצטרף השבוע לחיים כץ לעזור לחבר רובי , מה שברור הןא כי ריבלין ילך להתמודדות בכל מקרה, כאשר סילבן ימשיך לבדוק את הדופק וכאשר יגיע לשלב הסופי יספור קולות ויחליט.

נתניהו בנתיים יושב על הגדר ונותן לילדים לשחק. הוא מחוזר ע"י המתמודדים והמקורבי, אך נתניהו בשלו : יש לו זמן ולא בטוח שגם יחליט. עד ההחלטה עוד יזרמו הרבה ספינים.

בכירים בליכוד דורשים כי ההצבעה על נציג הליכוד תהייה לא בסיעה המשותפת, אלא רק חברי הליכוד. בכיר בליכוד אמר השבוע : "אנחנו לא נהפוך להיות סטטיסטים של ליברמן".

השבוע נכנס לתפקיד ארי הרו לתפקיד ראש הסגל של נתניהו. לאחר מכשולים רבים שנערמו בדרכו ארי שב ללשכת ראש הממשלה. אין ספק שמדובר במהלך בעל משמעויות אסטרטגיות במשרד ראש הממשלה. זהו עידן חדש כאשר ברור היה  הניסיון למנוע את כניסתו. היו גורמים בסביבת נתניהו וכן שרים שהיו קשורים לאותה סביבה.
עכשיו נגמר עידן התחמנות הקטנה שגוררים את נתניהו למקומות לא רצויים ולמלחמות מיותרות.


 

יוקר הדיור
אורי אריאל הוא רעה חולה. תוך שנה הוא כבר קבע שיא עולמי כאשר בתקופתו ישראל הפכה להיות המובילה בכמות המשכורות לקניית דירה.
חלפה שנה ומתברר כי חוץ מדיבורים אורי אריאל לא עשה כלום במעשים. אנחנו עדים למצב שבו אין תקווה. אנחנו שומעים את התירוצים הרגילים בירוקרטיה והמינהל אשם.

רק מי שאחראי מיניסטריאלית לא אשם. אולי עשו רע החרדלים ששמו את אורי אריאל נציגם במשרד השיכון ואילו כ'צלה יעקב כץ חבר כנסת לשעבר הוא הביצועיסט ממנו לא היינו שומעים על תירוצים שוליים כאלה.


בעבודה יש שקט

 

מתברר כי ללא גלים וזעזועים אנו רואים את חברי העבודה מתייצבים לאט לאט מאחורי בוז'י. גם אלה שתמכו בשלי. שלי היום מסתכלת ימינה מביטה שמאלה וחוץ מבירן מיכל כולם נטשו אותה.

מה שברור שזהו שקט עד לשאלה האם להיכנס לממשלת נתניהו. במידה ויהיה תהליך מדיני אז נראה כיצד שלי מרימה את נס המרד ואליה יוכלו להצטרף מי שלא יקבלו את הדין. אך הדיון הזה רחוק ויכול להיות שגם לא יגיע ולכן חברי הכנסת של העבודה מיישרים קו עם המנהיג ולזכותו של בוז'י הרצוג אתה מגלה כי הוא יודע את העבודה ובנועם הוא מצליח.

הוא הגדיל לעשות כאשר בסוף השבוע הודיע כי הוא מצטרף לדרישה של נתניהו ובה הדרישה להכרה במדינה יהודית. יש כאלה המוותרים על המושג "מדינה יהודית". נשמע טיעון : מה, דרשנו ממצרים או מירדן להכיר בנו ? לא דרשנו רק שאין ספק כי לקראת סוף הסכסוך אסור לוותר. צריך לזכור כי בגבולות 67 נמצאים 20 אחוז ערבים, הרי בבוקר שאחרי הסכם הם יבואו וידרשו זכויות .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ממי מתנתק נתניהו

אריק זיו ויזר

בנט טרחן קטן

אריק זיו ויזר

החזון של ישראל  "האי-פרדות" מעזה

אריק זיו ויזר

דו"ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר

מי יעמוד בראש?

אריק זיו ויזר

הצילו את אקוניס

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן