11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

שנה אחת של שירות לאומי? זה לא מספיק

בציונות הדתית מניפים בגאווה את דגל הנתינה, אך הנתונים מראים ש-20 אחוז בלבד מקרב בנות השירות משרתות שנתיים. ייתכן והשיקול בבחירת מקום לא נובע מטעמי דת, אלא מטעמי נוחות? פורסם באתר וואלה!

 

לאחרונה התעורר דיון ציבורי סביב קריאתם החוזרת של הרבנים הראשיים לישראל נגד שרות בנות בצה"ל, כשמנגד יצאו רבנים ונציגי ציבור שמחו נגד דברי הרבנים הראשיים. אבל אף אחד מהם לא ניצל את ההזדמנות לקרוא לבנות לשרת את מדינת ישראל שנתיים בשרות לאומי משמעותי. אנו בציונות הדתית נוטים להניף בגאווה את דגל הנתינה, הרעות והתרומה של בני ובנות החינוך הממלכתי דתי בקרב העם – אז איך זה שהנתונים מראים ש- 20 אחוז בלבד מקרב בנות השרות משרתות שרות בן שנתיים? ייתכן והשיקול בבחירת מקום ומשך השרות הלאומי לא נובע רק מטעמי דת, אלא מטעמי נוחות?

אפשר גם אחרת: לאחרונה מובילים סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, ומנכ"ל מנהלת השרות הלאומי אזרחי קריאה לעידוד המשך בנות השרות הלאומי לשנה שנייה, זאת במטרה לתקן את המעוות בו רוב מוחלט של הבנות מסתפקות בשנה אחת כאשר בנות גילם שאינן דתיות משרתות שנתיים בצה"ל. לפני כשבועיים התקיים אירוע הוקרה לבנות השרות המשרתות שנה שנייה במהלכו צוינו לשבח בנות שרות לאומי שבחרו להמשיך ולתרום למדינה בשנה שנייה למרות שיכלו בקלות לוותר על כך בשל סיפורן האישי (כמו למשל עולה חדשה מארה"ב המשרתת בארץ ללא משפחתה ואף בת העדה האתיופית היתומה מאם). כן, שנת שרות אחת – זה לא מספיק.

להמשך המאמר מאתר וואלה ! לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תושבים מהדרום כותבים לליכודניק

אריק זיו ויזר

כה אמר ז'בוטינסקי- כל אזרח הוא מלך. מספר הערות על הכרה, גאווה וזכויות.

אריק זיו ויזר

על משבר,מנהיגות ומבט לעתיד

אריק זיו ויזר

"המטרה שלנו היא להביא את המדינה חזרה ללבנון "

אריק זיו ויזר

נטע זר בליכוד ?

אלי חזן

דיי לרפיסות-כמה אפשר לספוג בלי להגיב?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן