18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

שמעון מזרחי ראוי לפרס ישראל

אם יש מישהו בישראל שראוי היום לפרס הלאומי הרי שזהו יו”ר מכבי אלקטרה תל אביב – שמעון מזרחי

ההחלטה על הענקת פרס ישראל לשמעון מזרחי ממשיכה לעורר עניין רב. אפילו בתוכנית “ארץ נהדרת” הקדישו לנושא אייטם נרחב. כצפוי, קמה מקהלה מזייפת של מתנגדי הענקת הפרס למזרחי והעלתה טיעונים מטיעונים שונים לגבי דורסנותו ואי הגינותו לכאורה. הטענה העיקרית היתה שמזרחי לא קידם את הספורט בישראל כי אם הרס את ענף הכדורסל. יתר על כן, הם גוללו שלל טיעונים מדוע מינויו של טל ברודי כיו”ר ועדת הפרס נגוע באינטרסים זרים. הנה כי כן עולה השאלה לאור הטיעונים הללו: האומנם שמעון מזרחי ראוי לקבל את הפרס?

 

ראשית, תקנון פרס ישראל קובע כי “הזוכים הם אזרחי ישראל – יחידים, קבוצה או תאגיד – שגילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בישראל”. אין ספק שמזרחי, לפחות על פי האינדיקטורים לעיל, יותר מראוי לפרס.

 

מזרחי הוא פורץ דרך בצורת הניהול שהובילה למציאות חדשה ולשינוי כללי המשחק בענף הכדורסל. הוא פרץ דרך בכך ששבר את ההגמוניה של ההסתדרות שהפנתה את תשלומי המיסים שלקחה בכוח מחלק מחברי ההסתדרות לטובת מימון קבוצות הפועל. הוא פרץ דרך ברגע שהפך את מכבי לקבוצה דומיננטית בליגה והוא פרץ דרך בשעה שהפך את מכבי מקבוצה אסיאתית נטולת יומרות לאחת הבולטות ביבשת אירופה. והיתה לו גם תרומה לאומית. בזמן האינתיפאדה ותקופת הפיגועים קבוצות ספורט ישראליות נאלצו לשחק בחו”ל משחקים בינלאומיים לפי החלטות מוסדות הספורט בעולם – אבל לא בכדורסל ולא מכבי תל אביב. היא שיחקה בארץ ולמרות פיגועי הטרור היוותה אי ישראלי של שפיות. הדבר התרחש הודות לפעילותו של מזרחי.

 

מזרחי גילה הצטיינות גם בצורת הניהול המוקפדת שלו. רק בזכותו שחקני חיזוק זרים, שבקלות יכלו לבחור לשחק בקבוצות אירופיות אחרות, העדיפו את מכבי. תשאלו את שרונאס יסקיביציוס, את בנו אודריך, את ניקולה וויצ’יץ’ ועוד עשרות אם לא מאות שחקני חיזוק אחרים שהיו רוצים להגיע למכבי. כתוצאה מצורת הניהול המצוינת, זכתה הקבוצה בחמישה גביעי אירופה יוקרתיים, הגיעה לשמונה גמרים נוספים וקבעה שיאים שספק אם אי פעם קבוצה ישראלית אחרת, בכל ענף ספורט, תגיע אליהם. מה זה אם לא מצוינות? אם זה לא מספיק אז מוכרחים לציין כי מכבי היא אחת הקבוצות האירופיות המוערכות ביותר באן.בי.אי, שכן היא קבוצה מבוקשת בטורנירים בינלאומיים. מה זה אם לא מצוינות מיוחדת?

לאור הנתונים, האם ניתן לומר שהפרס שניתן למזרחי לא סביר? הוא סביר ואף יותר מכך, הפרס למזרחי הוא בעל מימד ערכי ממדרגה ראשונה. צריך להדגיש כי מי שהפך את המצוינות לאובססיה ראוי גם ראוי לפרס.

 

הטענה על ניגוד העניינים של טל ברודי היא כלל לא רלוונטית, שהרי גם אם ברודי מכביסט לא חסרים מאות אלפים אחרים שמכירים ומודעים להישגים של מזרחי. למעשה, השאלה הנשאלת היא איך מזרחי לא קיבל את הפרס כבר לפני שנים? אלו המתנגדים להענקת הפרס הם מתחרים שלא אימצו את הסטנדרטים שהוא אימץ.

 

פורסם גם בעיתון “ישראל היום”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הליידי שלא ביצעה פניית פרסה

אלי חזן

פולישוק, פולישוק, פולישוק, ישראל יעקב

“אלה תולדות”

אלי חזן

גזענות בדשא: שעת מבחן לכולנו

אלי חזן

LE CERCLE DE YULI EDELSTEIN

אלי חזן

הליידי שלא ביצעה פניית פרסה – אלי חזן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן