26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

שלמה קטן מתמודד לראשות מועצת אלפי מנשה

הכירו את שלמה קטן – המתמודד לראשות מועצת אלמי מנשה 

 

שלמה, בשנים 1985-1998 כיהנת כראש המועצה הראשון באלפי מנשה, לזכותך הישגים רבים ומרשימים. מה הניע אותך לשוב להתמודד על הנהגת אלפי מנשה?

ראשית, מעולם לא התנתקתי מחיי הציבור ביישוב, פעלתי בחלק מהשנים במועצה כחבר או בהתנדבות, אבל אני מסכים שצעד זה פירושו חזרה ללב העשיה. הסיבה לכך היא הטלטלה שחשנו אני ובני ביתי יחד עם כל תושבי היישוב עם מותו של ראש המועצה חסדאי אליעזר ז”ל. כל עוד חסדאי כיהן, ידעתי כי היישוב בידי אדם המכיר את התפקיד ויודע לפעול למענו. אני בטוח כי הוא היה ממשיך בפועלו המבורך, עד לחילוץ היישוב מהקשיים בו הוא נתון עתה. אך כרגע, היישוב זקוק למנהיג שיוכל מיד עם תום הבחירות להתחיל לעבוד.

לתחושתי ולתחושת תושבים רבים שפנו אלי ואל רעייתי סמדר ובקשו שאגיש מועמדות, כי אני האיש בעל הניסיון שצריך לשוב ולאחוז בהגה ההנהגה. רבים ביקשו שארתום את הקשרים הפוליטיים והניסיון הרב שלי כדי להמשיך פרויקטים שחסדאי ז”ל התחיל. היישוב הוא כמו ילד שלי, אני הייתי ממקימיו, כיהנתי בראשו בצעירותו, ואיני יכול לשבת מהצד בשעה קשה שכזו. כל תושב שאוהב את ביתו היה נוהג כמוני, לו היה בעל  יכולת לתרום להצלחת היישוב.

מה השוני בינך לבין מועמדים אחרים?

כל המועמדים הם אנשים טובים וראויים ואני מברך את הישוב שהתברך במועמדים כאלה. אולם, מרביתם חסרי נסיון ציבורי ולכן חשתי כבעל היכולת והניסיון לחזור לפעול לפחות לשש וחצי השנים הקרובות ולהכשיר בצורה מסודרת את הדור הבא של המנהיגות מבין אותם מועמדים ופעילים. הניסיון והקשרים הפוליטיים שיש לי, יוצרים הבדל עצום בין הרצון ליצור ליכולת ליצור.

הראשונים שהתייצבו לצידך היו תושבים ותיקים, למה?

הם מכירים ומוקירים את הדרך בה פעלתי ואת תרומתי האדירה ליישוב. 80% ממבני הציבור ושטחי הציבור הוקמו בתקופתי. הם זוכרים לי את העמידה האיתנה כמנהיג בשנות הפיגועים, שמנעתי את התרופפות האחיזה בישוב וליכדתי את  תושבי היישוב סביב הקהילתיות והמשך הבניה. צמחנו וזכינו בפרסי חינוך באותם שנים. בפרס הראשון בארץ לניקיון ואיכות סביבה. אנשים נפלאים אלו זוכרים, מוקירים ומאמינים כי אני האדם הנכון, גם היום. אולם, לא רק הותיקים תומכים בי, אלא צעירים רבים ובני דור ההמשך מתייצבים ומציעים עזרה ואומרים כי “שמענו עליך רק טובות!”

איך היו יחסיך עם חסדאי ז”ל?

חסדאי ואני עברנו לפי 14 שנים מערכת בחירות סוערת ולא קלה מילולית, אולם לאחריה ידענו לרקום יחסים קורקטיים והוגנים עם הערכה הדדית. חסדאי הוקיר את הדרך האופוזיציונית האחראית ללא השמצות שנהגתי אחרי שנבחר. בחלוף השנים הוכיח חסדאי גדלות נפש והודיע למועצה לפני שנתיים שהחליט להעניק לי את תואר יקיר הזהב הראשון ובו הכיר בתרומתי האדירה לישוב, לחינוך, לתרבות ולפיתוח.

כיצד תנווט את המועצה הקיימת?

במועצה מכהנים אנשים ישרים ואוהבי הישוב, שלא יעמדו בדרכי, אלא להיפך, יסייעו לי לקדם את הישוב.

מה החזון?

אלפי מנשה – ישוב קהילתי ערכי, בו שוררת תחושה של ‘יחד’, איכפתיות הדדית ועשיה למען הישוב והתושבים. במערכת החינוך החשובה לכולנו מכל אבנה בית ספר יסודי נוסף להקטנת הצפיפות, אקים גני ילדים בגבעת טל וארחיב את חטיבת הביניים. ארחיב את התמיכה הכספית הממשלתית ביישוב, אשדרג את מתקני הרחוב, המשחקים וגינות הנוי.

אולם יותר מכל אשאף להעצים את אווירת ה’ביחד’ היישובית, תוך הקמת פרויקטים חברתיים לכל שכבות הגיל. גולת הכותרת תהיה הקמת אולם לתיאטרון ואירועים, יחד עם פרויקטים גדולים שיעמדו ויפעלו בתפארתם תוך 4-5 שנים מתחילת כהונתי.

במה תרצה לסיים?

הבחירות הן מאבק ציבורי, אני מציע לדבר עניינית, חשוב שנזכור: אנו ישוב קהילתי חם, אוהב ואכפתי, בואו לא נהרוס את הקשרים ותחושת ה’ביחד’ בעבור מערכת בחירות שגם כך נכפתה עלינו עקב מותו בטרם עת של מר חסדאי ז”ל. אנו ממשיכים לחיות יחד גם אחרי הבחירות, בואו נכבד את זכרו, את עצמנו ואת חברינו וננהל מערכת בחירות נקיה ומכובדת כיאה לישוב בו אנו כה מתגאים ואוהבים.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נפתח בית לחיילים בודדים ברעננה

אלי חזן

הרווח של רמת גן

אריק זיו ויזר

קרית חיים : תחילת המהפך בחיפה האדומה

אריק זיו ויזר

הקמחא דפסחא הגדולה של רעננה

אריק זיו ויזר

מזכרת בתיה : גיא לייכטר שובץ במקום החמישי הריאלי ברשימתו של מאיר דהן

אלי חזן

התקווה האחרונה של בית שמש

אלי חזן
דילוג לתוכן