19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

שלושים שנה לפרוייקט -“נערי רפול”

בפרוייקט זה ניתנה הזדמנות לנערים שבמצב רגיל לא היו מגוייסים, לקחת חלק בנטל הלאומי, ולהרגיש שייכים לחברה הישראלית.

 

זה היה בבוקר בהיר, לפני כ-שלושים שנה, כאשר מיהרתי לאוטובוס בתחנה המרכזית בבאר-שבע, יד כבדה אשר הונחה , לפתע , על כתפי, גרמה לי לעצור ולהסתובב, ומה רבה היתה הפתעתי כאשר מולי ניצב סגן צעיר במדים, אשר חייך אליי ושאל לשלומי. זיהיתי אותו כאחד מן הנערים ששנתיים קודם לכן, הדרכתי יחד עם  מורה חיילת, וסיעיתי בהכשרתו לקראת גיוסו לצה”ל.

מה רבה היתה גאוותי על הנער הזה שהצליח להתגייס, בניגוד לכל הסיכויים, ולסלול את דרכו לחברה הישראלית. לנער הזה היו כל הסיבות שבעולם לא להתגייס ולהידרדר אל שולי החברה , אבל – עם מוטיבציה אדירה משלו בתוספת הסיוע שהענקנו אנו – המדריכות והמורות, במסגרת הפרוייקט,  השכיל והצליח להתגייס.

הפרוייקט – אחת מיוזמותיו היפות של רפול, עסק בהענקת כישורי למידה בסיסיים לנערים ממשפחות מצוקה, בהשלמת השכלה ובשילובם במסגרות עבודה בבסיסי-צה”ל , על מנת להרגיל אותם למסגרת הצבאית, כמו גם למסגרת עבודה יומיומית.

היופי שבפרוייקט הוא – העובדה שצה”ל השכיל לתת הזדמנות לנערים ממשפחות מצוקה, שבמצב -דברים רגיל, לא היו יכולים להתגייס, וכנגזרת מכך – גם לא יכלו להשתלב בחברה האזרחית כשווים בין שווים. הפרויקט הזה – איפשר זאת.

במלאת שלושים שנה לפרוייקט היפה הזה – מצאית לנכון להעלות אותו על נס , ויבורכו כל העושים במלאכה החשובה הזאת, היום.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההחלטה להעלות את גיל הפרישה של נשים ל-67 -מתכון לעוול חברתי

אריק זיו ויזר

רפורמה בהקצאת קרקעות מדינה/מאת:שוש לוי – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

מחווה ליהורם גאון, לרגל יום הולדתו ה -70/מאת: שוש הלוי

אריק זיו ויזר

אז מה היה לנו ?!

אריק זיו ויזר

על צדקנות ודמוקרטיה/מאת:שוש הלוי

אריק זיו ויזר

אירן – ישראל והנשק הגרעיני /מאת:שוש לוי

דילוג לתוכן