26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ליכוד ירוק

שלב נוסף בדרך לפינוי האסבסט בצפון

 המשרד להגנת הסביבה יפרסם מכרז לחברה מנהלת לפרויקט ניקוי האסבסט הפריך בגליל המערבי המשרד להגנת הסביבה יפרסם בימים הקרובים מכרז לחברה שתנהל את פרויקט ניקוי פסולת האסבסט הפריך הפזורה בקרקעות גליל המערבי. פסולת אסבסט, שמקורה בפעילות מפעל האסבסט שפעל בנהריה, הוטמנה או פוזרה בעבר בקרקעות ברחבי העיר נהרייה והגליל המערבי, בין היתר כמצע לשבילים, לדרכים ולחניות, בשטחים ציבוריים ובשטחים חקלאיים.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מסר כי מדובר בפרויקט ייחודי, בעל חשיבות לאומית, שמטרתו להביא להפסקת חשיפת הציבור לחומר המסרטן באמצעות פינוי המפגעים.

השר ארדן ציין כי כמות פסולת האסבסט בשטחים הציבוריים והפרטיים מוערכת על ידי בכירי משרדו בכ – 150,000 קוב, וכי עלות הפרויקט כולו מוערכת במאות מיליוני שקלים. בשלב זה, הקצה משרדו 20 מיליון ₪ לביצוע הפרויקט.

ארדן הוסיף כי הוא מצפה מראשי הרשויות המקומיות באזור לשיתוף פעולה מלא ולסיוע בביצוע הפרויקט.

תמר בר-און, ראש אגף אבק מזיק שבמשרד להגנת הסביבה מסרה כי היות שהאוכלוסייה בגליל המערבי חשופה באופן יומיומי למפגעים חמורים אלו, הוחלט כי המדינה, באמצעות המשרד להגנת הסביבה, תוביל מהלך של פינוי פסולת אסבסט פריך מקרקעות באתרים ציבוריים ופרטיים.

מסמכי המכרז יפורסמו בסוף השבוע גם באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה בכתובת: www.sviva.gov.il



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יוסף תמיר איננו

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: "לא אאפשר דחייה נוספת – בימים הקרובים אחתום על צו אישי חדש לבתי הזיקוק בחיפה המורה לבצע הפחתה בזיהום אוויר"

אריק זיו ויזר

הגם גלילאו בירוקים?

אריק זיו ויזר

התנגדות השר ארדן לתזכיר חוק התכנון והבניה

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן בנאומו הערב באו"ם: "ישראל מדינה מפותחת בעלת כלכלה חזקה – יש לקבוע מחיר פיננסי לפליטות גזי חממה"

אריק זיו ויזר

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן דורש לדחות את ההחלטה על הקמת תחנה כח פחמית נוספת באשקלון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן