24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

שלב חדש בפרשת ילדי תימן, מזרח ובלקן

גילויים חדשים בפרשת ילדי תימן, מזרח והבלקן: בסיור שערכה ח”כ נורית קורן בבתי עלמין שננטשו נחשפו עדויות חדשות וקשות ממשפחות שהגיעו לגלות היכן נקברו בני משפחתם

בהמשך לחוק שחוקקה חברת הכנסת נורית קורן על מנת לאפשר פתיחת קברים וביצוע בדיקת דנ”א, בפרשת ילדי תימן, מזרח והבלקן, הופתעה לגלות חברת הכנסת קורן כי קיימים בתי עלמין בפרדס חנה ושער מנשה שחלק מתושבי מעברת עין שמר נקברו שם, כמו כן בבית העלמין בכרכור הוזנח ולא מתוחזק ע”י שום גורם. למעשה הוא בית העלמין היחיד בארץ שהמדינה קברה שם ולא חברה קדישא מס הקברים הוא כ-600.
ח”כ קורן פנתה למשרד לשירותי דת בבקשה לטפל במצבות השבורות ולתחזק אותן בעקבות ההזנחה בבית העלמין. במשרד נענו לבקשת חברת הכנסת והסירו את הצמחייה הסבוכה.

בסיור שערכה אמש ח”כ קורן יחד עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן, התגלו סיפורים טרגיים שסיפרו המשפחות השונות. אחד הסיפורים של משפחת גמליאל: בן משפחתם, תינוק בן חודשיים אשר אינו חש בטוב וסבל מצינון, נלקח למרפאה. הרופא שטיפל בתינוק פקד על המשפחה להשאירו שם להמשך טיפול.
למחרת, כאשר המשפחה הגיעה לבקר את ילדם, נאמר להם שנפטר. רק לאחר שהאב ביקש לראות את הגופה ולא היה מוכן לצאת מביה”ח בלעדיה, קיבל אותה לקבורה וגילה שגופת ילדו נותחה ורוקנה מאיברים ללא אישורם.

ראוי לציין כי המקרה נעשה בניגוד “חוק האנטומיה והפתולוגיה” משנת 1953 – התשי”ג אשר מסדיר את כל נושא הניתוחים לאחר המוות שקובע שצריך ״הסכמה מדעת״ לניתוח.
האב לא סיפר על כך לאם על מנת לא לצער אותה ורק לאחר מותה סיפר לילדיו ש יגיעו לקבר וסיפורו שעד יום מותה האם הצטערה על כך שהשאירה את הילד לטיפול במרפאה.

בנוסף, בנות משפחת יהושוע עמדה מול קברו של אחיהם שנחטף, המשפחה התלוננה באותה תקופה במשטרה ולאחר זמן מה התגלתה גופת ילד בוואדי ליד המעברה שבההתגוררו והמשטרה טענה כי הוא הילד, אולם המשפחה לא נכחה בקבורה ועל המצבה נכתב “פלוני אלמוני”, המשפחה מבקשת לעשות בדיקת דנ”א ובכך לסגור מעגל אם אכן זהו בנם. עד כה לא איפשרו למשפחה לעשות בדיקה.

כמו כן, התגלו קברם של שלושת הרוגים מאסון השלג הגדול שאירע בשנת 1950 במחנה העולים בעין שמר, שם נהרגו ארבעה עולים כאשר תקרת חדר האוכל קרסה תחת כ-18 טון שלג, זהו רגע מרגש עבור המשפחות.

ח”כ קורן: “זכות גדולה נפלה בחלקי לקחת חלק לתיקון העוול שנגרם למשפחות רבות בישראל. אמשיך במלחמתי למען המשפחות ולמען חקר האמת ומתן תשובות למשפחות״.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חיזוק מאוסטריה : “אסור לסבול אנטישמיות”

עינר אביב

וועדה מיוחדת לפרשת ילדי תימן מזרח ובלקן אבל מיותרת

ניסים עוג'ר

אשמת הימין : בחזרה לאסון של 92

דודו חיים

בלעדי ל’ליכודניק’: ראיון עם יו”ר צעירי הליכוד הנכנס – משה ( מושיקו) פסל

ח”כ פלוסקוב : “הגיע זמן לעצור ולשים את החיים מעל כל אינטרס אחר!”

אריק זיו

חזן מול כותבי עיתון הארץ בנושא ראש הממשלה : טייק 2

אריק זיו
דילוג לתוכן