26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

שינוי עמדת ניגריה במועצת הבטחון – בעקבות סיורו בשומרון של האפיפיור

האפיפיור האפריקאי הוא מורו הרוחני של נשיא ניגריה החדש

'מאחורי הקלעים': בעקבות   סיור "האפיפיור האפריקאי", מורו הרוחני של נשיא ניגריה, בשומרון וביקורו המדיני של ראש מועצת שומרון בניגריה לפני כחודש, השתנתה עמדתה שהמסורתית של ניגריה בסכסוך  הישראלי-ערבי. מסיקה: כשאומרים לעמי העולם את האמת –  א"י  שייכת לעמ"י ע"פ ההבטחה מהבורא – הם משתכנעים".
 
במועצה האזורית שומרון מביעים סיפוק מהחלטת  נשיא  ניגריה  לשנות את   הקו המסורתי של מדינתו, ולהימנע במועצת הבטחון בשאלת הקמת מדינה פלשתינית,  בשונה מהקו ההיסטורי של תמיכה בפלשתינים.

 

 

כזכור, לפני כחודש   התקיים בשומרון סיור הסטורי של  "האפיפיור האפריקאי", אנוך אדויבוי מניגריה,  הנחשב למנהיגם הדתי של כמאה מליון מאמינים שחורי עור באפריקה, אירופה ואמריקה, ואשר  נשיא ניגריה החדש  גודלאק ג'ונתן נחשב לתלמידו המובהק. אדובוי, המתגורר בניגריה, נחשב למנהיג הדתי החשוב באפריקה,  מכונה  גם  "האפיפיור השחור" בהיותו המנהיג הדתי העליון של הנוצרים  כהי העור ברחבי העולם ואף הוכתר לפני שנתיים  ע"י  הירחון העולמי "ניוזוויק" כאחד מחמישים האנשים המשפיעים בעולם.

 

 

קודם   לביקורו    של אדטובוי, קיימה משלחת מישראל בראשות ראש  המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגן השר איוב קרא ביקור מקדים   בארצו של האפיפיור, ניגריה,   אשר כלל פגישות מדיניות עם אנשיו של נשיא ניגריה, תלמידו של המארח אדובוי,  והשתתפות בעצרת תמיכה בישראל במעמד שלושה מיליון (!) מאזרחי ניגריה. האפיפיור, שהגיע מלווה בפמליה של עשרות נציגים בכירים מדינות אפריקה וחברי פרלמנט ממדינות שונות באירופה, סייר ברחבי השומרון בלוויית אנשי יחידת  קשרי החוץ של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, התרשם מהישובים ומהחקלאות הפורחת, צפה אל קבר יוסף, שכם ומזבח יהושע בן נון בהר עיבל, ביקר באתר העתיקות השומרוני  ובכרמי הישוב הר ברכה.שיאו של  הביקור נרשם כשהאורח המכובד, שלווה ע"י ראש מהמועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, יועץ ראש המועצה ומנהל היחידה האסטרטגית יוסי דגן ומנהל יחידת קשרי חוץ שליד מועצת שומרון דוד העברי, נטע שתילי גפנים בכרמי הישוב  הר ברכה יחד עם ראש המועצה גרשון מסיקה והשתתף בקבלת פנים מיוחדת אצל רב הישוב וראש הישיבה הרב אליעזר מלמד.  לאחר  מפגש ושיחה מדינית עם המארחים, אמר האורח, האפיפיור  השחור אנוך אדובויה, למארחיו גרשון  מסיקה והרב אליעזר  מלמד בשיחה פתוחה שהתקיימה מול מצלמות התקשורת:"אני מאמין שהבעיות שאנו רואים בין היהודים ושאר העולם הן בגלל   שהם  נבחרי האל. כאשר אתה מיוחד עבור האל, באופן אוטומטי לא יאהבו אותך.  אני לא רואה מדוע יוכל אי פעם מישהו לחשוב שהיהודים לא יכולים לחיות בארץ מולדתם.אני מאמין שלא משנה כמה הם ינסו, הם לא יצליחו להזיז את עם  ישראל מהמקום שהאל נתן לאבותיהם. זו האמונה שלי   ואני מאמין שכך יהיה.זה  כבוד גדול אפילו בשבילי שאני יכול לשבת  ליד מורה כה גדול וליד ראש מועצה כזה גדול. היום הזה יירשם בהיסטוריה הפרטית שלי כיום מאוד מיוחד".

 

אדובויה פנה לראש המועצה גרשון מסיקה: "אני רוצה לעדכן אותך, אדוני ראש המועצה, שלאחר שביקרת אצלי בניגריה לפני שבועיים הלכתי לפגוש את נשיא ניגריה לשיחה ארוכה בנושא מדינת ישראל, והיתה לנו התקדמות רבה במהלך השיחה. אני יכול להבטיח לך שניגריה תעמוד לצד ישראל. אעשה ככל שביכולתי, שוחחתי עם נשיא ניגריה ואני מאמין שיש לכם את התמיכה ממנו". 

 

 

במועצה האזורית שומרון, שאנשי יחידת קשרי החוץ ביחידה האסטרטגית שלה המשיכו לאחר הסיור בשומרון במגעים עם האפיפיור ואנשיו וליוו את  פעולותיהם  מול נשיא ניגריה כדי להגיע  לשינוי עמדת מדינתו, הביעו ספוק רב מהשינוי הדרמטי בעמדת המדינה.ראש המועצה גרשון מסיקה אמר: " שוב מתברר בפעם המי יודע כמה, כי כשאנו עומדים מול עמי העולם ואומרים להם את   האמת הפשוטה – שארץ ישראל שייכת   לעם ישראל על פי הבטחת וציווי הקדוש ברוך הוא- הם משתכנעים,  ואף פועלים לטובת מדינת ישראל בצורה אקטיבית. לא בכדי נסענו הקיץ עד לניגריה, מדינה שרוב   אנשי הדיפלומטיה התייאשו ממנה,   מדינה שהיתה נראית כמקרה אבוד מבחינת מדינת ישראל. ניגריה היא דוגמא למקום שבו עם הסברה נכונה וגאה, ללא גמגומים או תסביכי נחיתות, הגענו באמצעות מנהיגה הרוחני העליון  לתמיכה במדינת ישראל דווקא דרך התמיכה בשומרון.מאז הגירוש מגוש קטיף ומארבעת הישובים בצפון השומרון הבנו שבמקביל לבניה, יש לעסוק בהסברה ובאסטרטגיה. במקביל ללמעלה משלוש מאות הסיורים שקיימנו בשומרון למעצבי דעת קהל ומקבלי ההחלטות במדינת ישראל, אנו משקיעים רבות בקשרי הסברה ויצירת בריתות עם חברי פרלמנטים וקובעי מדיניות בעולם. איפה שרק אפשר להשפיע, אנחנו שם, וכשמתאמצים ופועלים נכון ובנחישות –  יש גם  תוצאות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ממשיכים לשחוט יהודים והעולם הצבוע ממשיך לשתוק'!

אריק זיו ויזר

הפנט אותם

אריק זיו

"עצור הזרמת כספי המכס לרשות הפלסטינית עד לשחרור גלעד שליט"

אריק זיו ויזר

אירוע נדיר: 50 סיומי סדר נזיקין בערב אחד בשומרון

אריק זיו ויזר

דין גנאים כדין כהנא

אריק זיו ויזר

אתר להשכיל : ארץ איי אל. מיכל אשד

עינר אביב
דילוג לתוכן