24.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הפסקול של מלחמת השחרור

שיחת היום – “אריק זיו, עורך האתר ליכודניק, האם ביבי יפסיד מחר”

אריק זיו הוא עורך אתר האינטרנט “ליכודניק”, אתר הבית הלא רשמי של הליכוד. הוא נחשב למומחה למתרחש במסדרונות מפלגת השלטון, שתקיים מחר הליך בחירות פנימי על הצעת נתניהו לדחות בשנתיים את הבחירות לוועידת הליכוד.

• אריק זיו, מה יקרה מחר? נתניהו יפסיד או ינצח?

“לפי הסקרים שנעשים נתניהו הולך לנצח, אבל קשה מאוד לדעת. אתה עוד לא רואה את ההתלהבות בשטח, את האווירה החריפה של בעד ונגד שמביאה אנשים לקלפיות. בינתיים זה רק בשוליים של העסקנים והפעילים. במעגלים הרחבים זה לא קיים. מכאן הלחץ הגדול של אנשי ראש הממשלה שיודעים כי ככל שיבואו יותר להצביע, הסיכוי שלהם להעביר את ההצעה יגדל”. 

• כמה צריכים להגיע עד עשר בלילה מחר כדי שנתניהו יהיה רגוע?

“אם מספר המצביעים יתקרב ל-2,000 מתוך כ-2,500 חברי מרכז, מצבו יהיה טוב”. 

• האם הכנסים שהוא משתתף בהם ביומיים האחרונים יעזרו לו?

“הכנסים האלה הם בזבוז זמן ואנרגיות. אריאל שרון, במצבים דומים, היה דואג להביא גלים של גלים של חברי מרכז אליו הביתה בערב ולדבר איתם. הדבר השני ששרון היה עושה זה לנהל שיחות טלפון עם כמה שיותר חברי מרכז. ביבי יורד עכשיו לארבעה-חמישה כנסים מרכזיים, אבל זה בדקה ה-90”. 

• אני מניח שגם נתניהו יושב על הטלפונים.

“לא מספיק. אני לא פוגש פעילים מהמעגל השני או השלישי שהוא דיבר איתם. אם הוא עושה טלפונים, זה בכמות לא גדולה וזו טעות, כי אם חבר מרכז במעגל השני או השלישי מקבל טלפון מראש הממשלה שאומר לו שהוא צריך אותו, זה עשוי להשפיע”.

• מה לדעתך הסיבה האמיתית לכך שנתניהו כל כך רוצה לדחות את הבחירות הפנימיות: כי ?אין זו העת’ כפי שהוא אומר, כי הוא חושש מהתחזקותם של הפייגלינים, או כי הוא מעוניין לסייע למקורביו, השרים משה כחלון וישראל כץ, לשמור על תפקידיהם כראשי המרכז והמזכירות, בהתאמה?

“הנימוק של ?זו לא העת’ לא רציני. זו אף לא העת. תמיד יש איזה אירוע מכונן במדינה. לגבי שאר המרכיבים – בהחלט היתה השפעה של השרים שהזכרת על התהליך, אבל הדבר העיקרי לדעתי זה הפחד מהשד הזה – פייגלין. בסוף זהו פחד לא מבוסס. 

“בכל פעם שחששו שפייגלין עומד להשתלט על המערכת, בסוף התברר שהשד אינו נורא כל כך. כל עניין ההפחדה מהפייגלינים זה יותר אקט תקשורתי כדי לגרום לאנשים לבוא ולהצביע. 

“אחד השרים שהזכרת את שמו אמר לי רק השבוע: ?אנחנו בכלל לא מפחדים מהפייגלינים, בבוא היום נדע מה לעשות אתם ואיך לטפל בהם'”. 

• אז למה נתניהו כל כך מושקע אישית בסיפור הזה? הרי אם הוא יפסיד הוא יתבזה.

“לפעמים אתה נכנס לפרוזדור ואתה חייב לעשות את כל הדרך כדי להגיע לסופו. אין ספק שיותר נוח לביבי שלא תהיה ועידה עכשיו. אם אין לו בחירות אין רעש, אין לו בלגן. הרי אחרי שנבחרת ועידה צריך לבחור יו”ר מרכז ויו”ר מזכירות וזה מייצר תסיסה ואנרגיה בתוך התנועה. כראש ממשלה – הוא מעדיף שקט”. 

• מה יגבר בסוף, האינטרס האישי של חברי המרכז, או השיקול לציית לראש הממשלה כדי לא להביכו?

“זה מעורבב לגמרי. הרי אין פה עניין אידיאולוגי. נתניהו יכול לנצח כאן אבל קח למשל את בית שמש: שם יש ראש עיר מש”ס שמנסה להשתלט על אנשי הליכוד. ברור שלליכודניקים יש אינטרס בבחירות עכשיו ומהר, כדי לא לאפשר לראש העיר הש”סניקי לגנוב להם מצביעים. רובם שם אנשי נתניהו, אבל אני לא יודע מה הם יעשו בקלפי כשהבית שלהם בוער – למרות שישראל כץ ישב להם על הראש ימים שלמים. הם אמרו לו יהיה בסדר, אבל רק כדי שיעזוב אותם במנוחה”. 

• אתה מזהה שרים שעובדים נגד ראש הממשלה?

“אין כאלה כמעט. ביבי לחץ את כולם כדי שיעבדו איתו. אתה רואה שרים שנצמדים אליו ורצים אתו ועוברים אתו ממקום למקום. אם זה צריך להעיד על הניצחון, אז יש לו את זה. השאלה אם זה יספיק”. 

• גם יריבו סילבן שלום לא פועל נגדו?

“אם כן, אז לא בצורה משמעותית. אני לא מרגיש השפעה שלו בשטח אבל אין לי ספק שאם ביבי יפסיד, סילבן ינסה לרכוב על הסוס ולהגיד שזה בזכותו. בכלל, אם זה ייגמר בהפסד לנתניהו, זה יקרה רק כתוצאה מאדישות של חברי מרכז ולא בגלל שמישהו עבד נגדו. האדישות היא שעובדת נגד נתניהו. 

“אם הוא היה יכול להפוך את ההליך לעימות אישי – זה היה מבטיח לו שיעור הצבעה גבוה יותר”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ציר ביבי – סילבן/רמי סימני – ידיעות אחרונות

אריק זיו ויזר

הכי מאיר את אב”א

אלי חזן

דברי הימים של מלחמת השחרור (פרק 6 )

אריק זיו ויזר

הספר “מִזכּר” – הגרסה הדיגיטלית להורדה

אלי חזן

כלכליסט – אקוניס צריך ללכת

אריק זיו ויזר

פארס – קורבן של השיטה – תמיר מורג

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן