13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

"שיחזור לרוסיה שם מקומו"

כתב "דה מרקר" עמירם כהן ייחל ליום שבו שר ההסברה יולי אדלשטיין יחזור לרוסיה בגלל שהשר חושב אחרת ממנו בנושא ההתישבות ביו"ש.בינתיים הוא התנצל.

 

העיתון "דה מרקר" הוא עיתון כלכלי רציני. העבודה שעושים גיא רולניק, מירב ארלוזורוב ושאר צוות הכותבים היא עבודה יסודית וחשובה. זה לא רק המאמרים המעמיקים אלא גם הדיעות המקוריות והחשיבה מחוץ לקופסא. צוות הכותבים היו גם אלו שזיהו, אולי היו הראשונים, את העיוותים בכלכלה הישראלית והיו במידה רבה נביאי המחאה החברתית. ואולם, ראוי שיבדקו מי הוא הכתב עמירם כהן ואיזה מטען ערכי פסול הוא נושא בחובו.

 

עם החלטת בג"צ בנושא מגרון שלח יועץ שר ההסברה – ערן סידיס – הודעה לתקשורת שבה השר סולד מהחלטת השופטים. השיב כתב דה מרקר : "הודעת השר היא שערורייה שאין דוגמתה". עד כאן בעייתי אבל לגיטימי. אם כהן חושב שהשר טועה ומטעה הוא יכול לכתוב מאמר דיעה שיתקבל בהבנה.

השיב יועץ השר : "התעצבנת, מה?"

ענה כהן : "חבל להוסיף מילים על פוליטיקאי קטן ושולי. שיחזור לרוסיה שם מקומו".

מה שנקרא : לא נגענו. בהמשך הכתבה מובא שרשור המיילים.

בהקשר זה חשוב להדגיש מספר דברים : עצוב שעמירם כהן אומר את מה שאומר משום שהשר חושב אחרת ממנו. האם זאת הדמוקרטיה של כהן בשנת 2012? האם מי שחושב אחרת ממך צריך לחזור לרוסיה? הרי כהן לא סבל מאית ממה שסבל כבוד השר עבור הגשמת הציונות.

מוכרחים להזכיר לכהן כי השר אדלשטיין קיים פעילות ציונית בחשאי. בזמן שהוא נהנה בבתי קפה בתל אביב אדלשטיין ישב בגולג הסובייטי שלוש שנים עבור תשוקתו לעלות ארצה.

זאת ועוד, כהן וחבר מרעיו מצביעים בעת האחרונה על כך שהימין הורס את הדמוקרטיה אבל התגובה שלו מזכירה ימים אפלים של שלטון החושך של מפא"י. דומה כי יצא מן המרצע מן השק. כיצד היו מגיבים שם לו היינו אנחנו בליכוד מתבטאים בצורה כזאת?

מכל מקום, יועץ השר, סידיס, שלח מכתב חריף לסמי פרץ – עורך "דה מרקר" – בוא הוא מביע מורת רוח.

 דה מרקר הוא עיתון חשוב ויקר במערך התקשורת הישראלית, חבל שהם אלו פני כתבו.

 

בינתיים ראוי לציין כי כתב העיתון התנצל בפני השר.

 

להלן שרשור המיילים ומכתבו של יועץ התקשורת לעורך :

 

‏‏‏‏ג' ניסן תשע"ב

 

‏‏26 מרץ 2012

 

 

בס"ד

 

 

 

 

לכבוד:

עורך דה-מרקר

מר סמי פרץ

 

הנדון: התבטאות פוגענית ושאינה הולמת מצד כתבכם עמירם כהן בציבור יוצאי בריה"מ

 

אני פונה אליך בעקבות התבטאות חמורה ביותר של כתבכם, עמירם כהן, שנשלחה ממנו למייל שלי בתגובה להודעה שהוצאתי מפי השר יולי אדלשטיין, עבורו אני מייעץ.

להלן השתלשלות האירוע: אתמול (א') הוצאתי הודעה לעיתונות מפי השר בתגובה להחלטת בג"ץ בנושא מגרון. כתבכם, שכתובתו נמצאת ברשימת התפוצה שלי, השיב במייל אמוציונאלי ביותר כי תגובת השר הינה "שערורייה שאין כדוגמתה", בהמשך הגן כתבכם על בג"ץ וטען לבעלות העם הפלסטינאי על האדמה עליה הוא יושב.

עד כאן הכל טוב ויפה, למרות שלא כל-כך מקובל.

השבתי (אמש) לדוא"ל של כתבכם בזו הלשון (ציטוט מלא ומדויק): "ממש התעצבנת… מה?", בתגובה השיב כתבכם הבוקר (ב') את התשובה הבאה (ציטוט מלא ומדויק): "חבל להוסיף מילים על פוליטיקאי קטן ושולי. שיחזור לרוסיה שם מקומו".

ברצוני להביע את מורת רוחי וזעמי על דבריו של הכתב. אמנם הם לא התפרסמו ברבים, אולם השר ואנוכי מצאנו אותם פוגעניים ביותר עבור ציבור שלם של יוצאי בריה"מ ממנו השר בא ואת חלקו הוא מייצג בנאמנות במשך 16 שנותיו כח"כ וכשר!

אני תוהה האם אתה כעורך העיתון, האם בעלי העיתון והאם קוראיו הרבים, שחלקם יוצאי בריה"מ שותפים לתפישתו של מר כהן לפיה, אסיר ציון שישב שלוש שנים בכלא הסובייטי תחת עבודות פרך והיה על סף מוות בגלל רצונו לעלות לארץ ישראל, אמור "לחזור לרוסיה" בשל תמיכתו במתיישבי יהודה ושומרון והתנגדותו להחלטת בג"ץ?

יצוין כי בפנייתי זו אינני תובע את עלבונו של השר בלבד, אלא את עלבונם של כל יוצאי בריה"מ.

לאור האמור אבקש לדעת מה בכוונתכם לעשות בנדון?

 

  • מצ"ב התכתובת

בברכה,

ערן סידיס

יועץ תקשורת לשר

ההסברה והתפוצות

יולי (יואל) אדלשטיין        

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צחי מדבר אמנון שותק

אריק זיו ויזר

מי באמת עומד מאחורי מחאת מחירי המכוניות נגד שר התחבורה?

אלי חזן

מה מפריע לרזי בגלי צה"ל.

אלי חזן

אופק מדיני חדש ?

אלי חזן

סלים שופי הקצין הדרוזי מסיירת מטכ"ל

אלי חזן

הנגבי: נתניהו בשל להסכם עם הפלסטינים

אלי חזן
דילוג לתוכן