30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

שטראכה : מחויב ערכית ואמיתית לשימור זכרון השואה

לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה שלח יו"ר מפלגת החרות האוסטרית היינץ כריסטיאן שטראכה – מכתב אל יו"ר הנהלת יד ושם שם הביע את מחויבותו לזכרון השואה אך גם הזכיר כי הוא מחויב לכך עוד מהעבר, למשל מייד לאחר שניצח את יורג היידר והשתלט על המפלגה


רבות נכתב על היחס של היינץ כריסטיאן שטראכה לישראל לאור עברו שעומד בסימן שאלה. בחודשים האחרונים עושים חלק מכוחות משפיעים בליכוד –  ובעיקר ח"כ לשעבר מיכאל קליינר – מאמץ על מנת לקרב בין מפלגת החרות האוסטרית לבין הליכוד. לקליינר סיבות רבות וטובות לקדם זאת. מצד שני, קיימת התנגדות עזה בעיקר של משרד החוץ.

מכתב ששלח אתמול שטראכה לאבנר שלו – יו"ר יד ושם – עשוי לשפוך אור בהיר יותר על יחסו של שטראכה לישראל משום שהוא כותב דברים שראוים לבחינה.

ליכודניק מביא חלק רב מהמכתב :


"מר שלו היקר,

לאור יום השואה בישראל וציון 71 שנים לסוף מלחמת העולם השנייה וניצחון בעלות הברית על הפושע הנאצי אני רוצה לאשר מחדש את מחויבותה בלב שלם של מפלגת החרות האוסטרית לתרבות זכרון השואה וזכר הפשעים הייחודיים כנגד האנושות שאותם לא נשכח.


בהקשר הזה אני רוצה להזכיר לך את ההודעה לתקשורת שלי מה – 27 באפריל 2005 אותה פרסמתי מספר ימים לאחר היבחרי למנהיג מפלגת החרות שבה הצהרתי :

"הייחודיות של פשע השואה הנאצי הוא לא ניתן לויכוח. יכול להיות רק פחד וגינוי".

אפילו לאחר מכן הבעתי בנחרצות את העמדה הזאת עד היום. בביקורי החזורים ונשנים כולל זה האחרון באפריל.

מחויבות שכזאת דורשת גם מחויבות לקיומה של ישראל ולזכותה להגנה עצמית. זה לא מקובל לחלוטין שמספר ארצות ערביות לא הכירו בקיומה של ישראל עד היום. ההכרה בישראל כמדינה היא תנאי מוקדם לקיום בשלום, של כל פתרון אפשרי של שתי מדינות ושלום בן קיימא במזרח התיכון. 

ישראל היא הדמוקרטיה המתפקדת היחידה המושפעת על ידי העולם המערבי בכל המזרח התיכון. ישראל היא גם המבצר היחידי נגד האסלאם הרדיקאלי במזרח התיכון שעכשיו גם פוגע ומאיים על אירופה בטרור מטורף". 


שטרכה ממשיך ומתאר את הצורך בהתמודדות עם אנטשימיות ועם ההגירה שמביאה עימה מהגרים קיצוניים והיא נפוצה במסגדים שלהם. לצערו הרב, כך הוא מדגיש, זוכה לתמיכת אנשי שמאל. 


שטראכה חותם את המכתב בהצהרת נאמנות תמידית למדינת ישראל. 


 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ספרו החדש של ח"כ דני דנון

אלי חזן

אם מישהו היה צריך עוד הוכחה: ליברמן לא ימין

אריאל אילוז

ריבלין: נסייע למשרד מבקר המדינה לאכוף ההמלצות

אריק זיו ויזר

הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית לא תקדם פתרון באזור

אריק זיו ויזר

ריבלין לשרים ברק ובן אליעזר: השתלחותכם בוועדת האתיקה- פגיעה באמון הציבור בכנסת

אריק זיו ויזר

ח"כ ריבלין על אירועי חברון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן