22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

שטגמן : "תיקון הצעת חוק שירותי סעד זה מהפכה"

איילה שטיגמן – אשת חינוך, חשפה לפני כ – 4 שנים, כשלים מערכתיים ועוולות של ילדים ונוער בסיכון, כגון; הרחקתם מבתיהם וממשפחותיהם לפנימיות, לבתי אומנה ולאימוץ, באופן שרירותי ברוב המקרים, באמצעות גורמי הרווחה.

לכן הציבה לעצמה  איילה מטרה : לחשוף ולבדוק לעומק את הקריטריונים להגדרת ילדים ונוער בסיכון ואת הסיבות להשמתם בפנימיות ולהרחקתם ממשפחותיהם ומסביבתם הטבעית. 

מזה 4 שנים מובילה ומקדמת איילה את הנושא במספר מישורים :

א. הקמת עמותה לזכויות ילדים והורים בשם "עליה", כאשר חברים בה אנשי מקצוע, כמו; פסיכולוגים, אנטרופולוגים, אנשי חינוך ועובדים סוציאליים אשר אינם ממלאים עוד בתפקיד זה.

ב. הקמת שדולה בכנסת לזכויות הילד והנוער בסיכון כאשר היא משמשת כיועצת האסטרטגית והדוברת של השדולה.

ג. יזמה הצעת חוק לתיקון שרותי סעד – בתמיכת חברי כנסת ושרים מתוך הקואליציה. 

משמעות הצעת החוק היא כי תקום וועדת ערר שיהיו בה 3 חברים שימנה שר הרווחה והשירותים החברתיים והם:

1 – משפטן הכשיר להתמנות לשופט בית משפט השלום וישמש ראש הוועדה.2 – נציג ציבור שאינו עובד המדינה. 3 –  עובד סוציאלי שאינו ממלא עוד תפקיד של עובד סוציאלי.

חוק זה יחול על ועדות ערר שימונו החל מיום תחילתו של החוק, ואולם בתום 3 שנים מתחילתו של חוק זה, לא יכהנו אלא ועדות ערר שימונו לפי סעיף 2 לחוק העיקרי,כנוסחו בחוק זה.    חוק זה יביא למהפך, במדיניות של גורמי הרווחה, כאשר ועדת הערר המוקמת לפי החוק, תפקידה יהיה לדון בעררים על החלטות פקידי הסעד בכל מקרה, על ידי כך יינתנו החלטות, לאחר שקול דעת נוסף, על מנת למנוע חריצת גורל שגוי, במיוחד כאשר מדובר בילדים ונוער בסיכון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו"ר הכנסת אינו מרוצה מהתנהלות נבחרי הבית

אלי חזן

ברנע בשבע שגיאות- על מה שבין עיתונאות לשרלטנות

אלי חזן

החיילים הבודדים במרכז נגוסה

אריק זיו ויזר

מירי לא נכנעת מול הלחץ של נתניהו.

אריק זיו ויזר

ס.יו"ר הכנסת ח"כ נורית קורן מחזקת את מורשת יהדות ישראל

אריאל אילוז

יוזמה לביטול מועצת הצמחים

אריאל אילוז
דילוג לתוכן