23.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי

שחר של מזרח תיכון אחר: הסכם תעופה בין ישראל לירדן

מי זוכר את ההודעה המרגשת של רה״מ נתניהו כי בעתיד הקרוב תקצרנה שעות הטיסה לישראל וממנה ליעדים במזרח הרחוק, כאלה שדורשים חציית מרחב אווירי של מדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל?

ראו זה פלא. עוד לא הספקנו להתרגל לכך שחברות זרות תורשנה לטוס בנתיב מקוצר (ההסכם לא כלל חברות ישראליות, בינתיים) – וכבר אנו מקבלים כדבר שבשגרה את היחסים הדיפלומטיים עם נסיכויות במפרץ הפרסי, קידום יחסינו עם מדינות שהשאירו מתחת לראדאר את עובדת חילופי הדברים בין ירושלים לבירותיהן.

היום קמנו לשחר של מזרח תיכון אחר. ישראל וירדן חתמו על הסכם היסטורי, המאפשר לראשונה חציית טיסות במרחב האווירי של שתי המדינות. באופן טבעי, כל שנאמר ביחס לקיצור זמן הטיסות רלוונטי גם ביחס להסכם מול ירדן – והוא לא מובן מאליו. כלומר, במקום שבו ישראל מוצבת מחדש בינות למדינות במפרץ, מעמדה מתחזק במרחב המזה״ת מובן שעוד ועוד מדינות תצטרפנה אל הקואליציה השפויה והמוסרית שישראל היא חלק ממנה.

ועוד. אם עדיין לא התרשמתם מההישג הכביר שההסכם מול ירדן מבשר היום, הרי שהוא יביא לחיסכון ניכר בדלק, יפחית את פליטת המזהמים ויתרום לאיכות הסביבה.

אנו מצפים כעת לחתימת הסכם תעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות, שבמסגרתו תתאפשר הפעלת טיסות בין המדינות. בתוך כך, ישראלים צפויים לקבל אישור רשמי להיכנס לאיחוד האמירויות.

בעזרת השם, כל שנותר – לנצח את הקורונה. ולארוז מזוודה…

צילום: לע״מ.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ חיים כץ- הבולדוזר החברתי שלא מפסיק לעבוד

כולם מגיעים לצוקית

עינר אביב

זוכרים את יצחק שמיר

דודו חיים

ארבעה מסרים מהפרשה

עזריאל צפר

קורן וחזן הביאו את בשורת הליכוד לארמניה

אריק זיו

חג הסוכות כפי שלא הכרתם

אלי כהן
דילוג לתוכן