24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

שוב : כחלון מעמיד את העושקים במקומם

משרד התקשורת החליט לבטל את החיוב בסך 25 ₪ שגובה בזק עבור קו האינטרנט  מלקוחות שאינם מעוניינים בקו טלפון בנוסף לקו האינטרנט

 

משרד התקשורת החליט  לחייב את חברת “בזק” לספק ללקוחותיה את שירות ה- ADSL  ולבטל את שירות ה- ADSL only, זאת לאחר בחינה מחודשת של השירות אשר היה קבוע ברישיונה של בזק  עד כה.

שר התקשורת משה כחלון: “ביטול התשלום הכפול ייטיב עם הצרכן ויביא להגברת התחרות בתחום שירותי האינטרנט והטלפוניה”.

עד היום לקוח אשר בחר בשרות ה-  ADSL only, כלומר בחר בשירות גישה אל ספק אינטרנט ללא שירות טלפון בסיסי, חויב למעשה בתשלום נוסף כאילו צרך גם קו טלפון נייח.

ההחלטה מהיום מבטלת את הכריכה שנוצרה למעשה בין שירות ה-  ADSL לשירות הטלפוניה, באשר מספרם של הלקוחות שבחרו להצטרף לשירות

ה-ADSL במסלול של סל תשלומים חלופי לשירותי טלפוניה, המכונה “קו קל”, אשר מציעה “בזק” למנוייה, עלה בהרבה  על אלה שבחרו במסלול של ה- ADSL only . זאת מכיוון, שבאותו סכום חודשי שלקוח משלם עבור שירות ה- ADSL only (25 ₪) הוא יכול לרכוש “קו טלפון קל” המתווסף לשירות ה- ADSL , וליהנות בדרך זו גם מגישה לאינטרנט וגם מקו טלפון נייח, אפילו אם קו טלפון זה משמש את הלקוח בעיקר לשם קבלת שיחות נכנסות.

עוד עלה מהבחינה שערך המשרד,  כי בעוד ש”בזק” מציעה למנוייה, במסגרת סלי תשלומים חלופיים ומבצעים, הנחות משמעותיות (עד כ-40%)  לתעריפים בעד שירותי הטלפוניה לרבות שירות קו מנוי-טלפון, היא אינה עושה כן ביחס לתעריף שירות ה-ADSL only. בשל העובדה שמנוי של מתחרותיה בתחום הטלפוניה שאין ברשותן תשתית גישה (ספקי VOB) מחוייב לשלם לבזק עבור התשתית,באמצעות תעריף ה-only ADSL 25 ₪ לחודש, בנוסף לתשלומיו לספק ה-VOB, הרי שללקוח פוטנציאלי לא יהיה תמריץ לרכוש שירותים מספק ה-VOB אלא אם כן האחרון יציע הצעה לשירותי טלפוניה הנמוכה מזו של בזק ב-25 ₪ לפחות. מצב דברים זה היה קיים כבר בעת השקת שירות ה-ADSL only בשנת 2008 , אך בחלוף הזמן הלך וגדל מספר המנויים שלגביהם לא יכולים ספקי ה-VOB  להציע הצעה נמוכה מזו של בזק ב-25 ₪ לפחות, לאור שיעורי ההנחות הגדלים והולכים  בתעריפי הטלפוניה של בזק הניתנים באמצעות סלי תשלומים חלופיים .

לגישת המשרד עובדות אלה יצרו בעיה צרכנית  וחסם תחרותי בפני ספקי ה-VOB.  

בהחלטה הנוכחית, מגביר למעשה משרד התקשורת את התחרות בשוק הטלפוניה הנייחת בארץ ומרחיב בפני הצרכן, שרוכש את שרות התשתית מבזק, את האפשרות לבחור גם בספקי VOB לשם קבלת שירותי טלפוניה, מבלי שתהיה העדפה מצדו לבחור בחברת בזק, מתוקף היותה ספק התשתית.

מסמך ההחלטה המחייב שהועבר לחברת בזק,  נמצא באתר האינטרנט של משרד התקשורת בכתובת ) www.moc.gov.il  ללא קטעים, אשר הוחלט לגביהם כי הם עשויים  לחשוף מידע סודי מסחרי של בזק).

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יעלון והפוליטיקה החדשה

אלי חזן

בוגי: “הדור הצעיר ברשות מתחנך לשנאה לישראל”

אלי חזן

סגנית השר לאה נס בגוש עציון: עם הפנים לאזרחים הוותיקים

אריק זיו ויזר

ציפי ליבני ממשיכה בהונאת הציבור

אריק זיו ויזר

שר החינוך גדעון סער הניח אבן פינה לגני ילדים בברקן שבשומרון.

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה את 14 באוגוסט בחירות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן