20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

שובה של אמריקה גרסת טראמפ

אם יש ספק? אז אין ספק! לפנות בוקר בלילה שבין חמישי לשישי הנשיא האמריקאי דונאלד גיי טראמפ שלח מסר ברור מהם הקוים האדומים. בתחילת השבוע לא הייתה עין אנושית סבירה שיכלה שלא לדמוע יחד עם אותם נשים ילדים וטף אומללים שנקלעו בעל כורחם למלחמת האזרחים בסוריה. כולם מתו בטבח חסר רחמים של הנשיא בשאר אסד הבן שרצה להעביר מסר ליריביו המורדים. היה זה מסר אחד יותר מדי.

השריף האמריקאי חזר לעיירה אחרי שמונה שנים רכרוכיות של אובמה. טראמפ הוא לא אובמה ויותר מאשר הוא שריף הוא איש עסקים ועכשיו אמריקה היא העסק שלו. והוא לא ייתן לאף אחד לאף אחד(+2 בכוונה) לפגוע במותג האמריקאי כפי שהנשיא שטראמפ רואה אותו.

עכשיו הוא הנשיא לא של מגדלי טראמפ או של מגרשי טניס טראמפ כבר מנחה המתמחה שבה היה מפטר את המודחים בתכנית. עכשיו טראמפ הוא המנכ״ל ויושב ראש הדירקטוריון של העם האמריקאי. אמריקה בתפיסת העולם של טראמפ היא עסק שיש לשקם אחרי שמונה שנים ולכן גם המתקפה הלילה היא במסגרת אמריקה תחילה כפי שהציג בתחילת כניסתו לתפקיד הנשיאות.

אמריקה תחילה בראיית העולם של טראמפ היא לא בדלנות כפי שהיו מי שחשבו לטעות. כשחברה נמצאת בתהליך של התייעלות ושיקום בתוכה היא חובה זעזועים בעלי תפקידים באים והולכים עד שיגיע זה שיעמוד בציפיות של הבוס טראמפ. כך הוא גם רואה את ליין המוצרים שהמותג האמריקאי צריך לייצג כלפי הדימוי הפנימי וכלפי העולם שמסביב.

בראייתו טראמפ אובמה יכול היה להיות זכר אלפא. כמי שקרא את רוב ספריו בעברית ובאנגלית של טראמפ הוא בהחלט זיהה פוטנציאל כזה באובמה אך הוא התאכזב ממנו בעיקר כי פגע במותג האמריקאי.

המוצר המרכזי לפי טראמפ זאת הכלכלה והתעשיה של אמריקה. אמריקה נולדה דרך המושבות האנגליות שהתמקמו להם ביבשת האמריקאית ויצרה את מוצריה וייצאה את מרכולתה על העולם אז מה פתאום שאמריקה תיתן למישהו אחר לייצר לה את המוצרים שלה?

כך טראמפ גם במישור המדינתי העצמה והיוקרה הם מוטיב מרכזי. אמריקה היא רמבו וכל אותם סרטים הוליוודיים שאנחנו מכירים.
——————–
היה קשה שלא לראות את ההתרגשות שבה היה שר האנרגיה דר׳ יובל שטייניץ בערב יום רביעי בכניסתו לאולם רגע לפני נאומו של ראש הממשלה נתניהו לרגל חג החרות חג הפסח.

בין כל ההמולה של קרוב לאלף ליכודניקים שהצטופפו כדי לראות ולשמוע את ראש הממשלה נתניהו מברך לקראת חג הפסח את חברי המפלגה. כשלקחתי הצידה את השר שטייניץ שאלתי אותו על פשר השמחה הגדולה:

השבוע אירחתי את פסגת שרי האנרגיה בישראל חתמנו על עסקת צינור הגז ישראל-אירופה שיאפשר לגז ישראלי להגיע לכל בית באירופה, לא היה מעולם בישראל פרוייקט תשתית שאפתני כזה

מה גודל השקעה של ההשקעה בפרויקט הגז ישראל-אירופה? ותוך כמה שנים נראה את ההסכם יוצא לפועל?

שר האנרגיה שטייניץ: תוך 8 שנים ובהשקעה של כ-20 מיליארד שקלים יוקם צינור הגז הימי הארוך בעולם, כך סוכם בפסגת שרי האנרגיה.

מי המדינות שחתמו על הקמת צינור הגז ישראל-אירופה?

בפסגה חתמו שרי האנרגיה של ישראל, קפריסין, יוון איטליה והאיחוד האירופי על הצהרה משותפת לקידום הנחת צינור הגז הטבעי הימי הארוך בעולם בין ישראל לאירופה.

מי הם שרי האנרגיה שהשתתפו במפגש?

השר לפיתוח כלכלי של איטליה Carlo Calenda, שר האנרגיה היווני Giorgos Stathakis, שר האנרגיה הקפריסאי Yiorgos Lakkotrypis
ונציב האיחוד האירופי לאקלים ואנרגיה, Miguel Arias Cañete.

אין ספק שמדובר בצינור ענקי ?

הצינור המתוכנן באורך של כ-2,000 ק"מ, צפוי לקום עד שנת 2025 ויהווה אפשרות ייצוא נוספת של גז טבעי מישראל לאירופה.

—————–
ביום שלישי בסניף עכו הייתה תחושה גדולה שהרמת הכוסית מלווה בתחושה שמשהו מתרחש האורח המרכזי היה גדעון סער שלקח לפני שנתיים וחצי פסק זמן פוליטי.

כבר בשעות הצהריים של יום שני הגיעו ההדלפות הראשונות על ידי הכתבים הפוליטיים השוניים. הכתבים מצייצים שתם פסק הזמן של השר לשעבר גדעון סער.

סער שמר על הממלכתיות ובמילים מדודות ומחושבות הודיע על שובו לזירה הפוליטית ולצמרת המפלגה. שובו של סער רגשה רבים בשנתיים האחרונות אני מלווה מקרוב חברים טובים שקרובים לסער שייחלו לשובו שבשבילם הליכוד חסרה והצמרת שלה חסרה את הסער שלה.
——————-
ראש הממשלה נתניהו לא חידש הרבה בנאומו בכפר המכביה אך דבר אחד בטוח אפשר היה ניכר הוא חש בבית עם החברים במפלגה שאם רק יכול היה לגשת באופן אישי לאודות ולשוחח עם כל חברה וחבר מפלגה.

כפי שאמר בעצמו במהלך נאומו השרות שומר עליו וטהור לא יכול לגשת על האנשים אך הוא חש את אהבתם וחשוב לו היה שידעו שהוא מוכיר להם תודה.

על התזמורת של הרמת הכוסית ניצח יו״ר הקואליציה ביטן שחימם מנועים לפני כניסת ראש הממשלה נתניהו לנאום את נאומו. גם כשהיה מי שהצליח להתפלח על האולם ולהעיר לראש הממשלה היה זה ביטן שנקרא על הדגל לסדר את העניינים.
————————
אופיר אקוניס שר המדע קיים באולמי הפקה את הרמת הכוסית הראשונה שלו כשר וככוכב המרכזי של הערב. עבור אופיר הערב הזה הוא ציון דרך בקריירה הפוליטית שלו.

כבר לא מדובר בהרמת כוסית שבה הוא אורח בין אורחים הפעם הוא האורח שמארח את כל הבאים. את האולם גדשו מאות ליכודניקים מכל רחבי הארץ שהרעיפו את אהבתם לשר המדע אקוניס.

כבר בכניסתו על האולם החברים הרבים קפצו ולא כל כך מהיר נתנו לו להגיע על הבמה. אופיר הצטלם עם כל מי שביקש. אופיר אקוניס כבר לא היה עוד הבחור הצעיר עם חדרון מטר על מטר במצודה עכשיו הוא השר אופיר והדרך עוד ארוכה.
——————–
בין הנוכחים בכפר המכביה היה גם גלעד שרון שהתקבל אצל החברים הרבים ברגשות מעורבים. כניסתו חזרה הביתה לא עוברת חלק כמו שהיה רוצה. לפני כמה שנים הייתי עד לחזרה הביתה לחיק המשפחה של חבר אחר שהלך אחרי אריאל שרון וקדימה יחד עם ההתנתקות.

בגג של אחד הפעילים המרכזיים במרכז הארץ נכנס ולחץ ידיים לנוכחים כשהם בוחנים אותו והוא אותם בחזרה. היה זה צחי הנגבי שהתקבל החום ובטבעיות יותר מאשר עכשיו גלעד שרון שיש מי שמסרבים לשכוח לו את חלקו בהתנתקות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין פוליטיקה לעסקנות

מנדי ספדי

חפשו את פורום החווה

אריק זיו ויזר

למי תודה למי ברכה לשמרנות ולהפרטה

אריק זיו ויזר

נא לא להפריע לסורים

אלי חזן

פרשת "בחקותי" – הברכה שבקללה

אלי כהן

עדיף מחבל מת וחייל בכלא, מאשר חייל מת ומחבל בכלא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן