18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

שדולת א”י בכנסת – מכתב לשר מיכאל איתן

אפילו חלק מחברי קדימה מצאו לנכון להגיע לכינוס הפתיחה החגיגי של שדולת ארץ ישראל ולהצטרף לשורותיה, ואילו אתה בחרת לעמוד מן הצד וליידות בה את חלקות-לשונך.

 

 

ב”ה                                                                                                 ‏יום רביעי י”ט שבט תש”ע 3.2.10
לכבוד
השר מיכאל איתן
שלום רב,
הנדון: שדולת ארץ ישראל בכנסת
כמי שפעל להקמת השדולה למען ארץ ישראל בכנסת, אני רואה לנכון להגיב על מכתבך לשני ראשי השדולה, שהופץ על ידך לתקשורת. הטענה המרכזית של מכתבך, כאילו מטרת השדולה “תואמת יותר את עמדות האיחוד הלאומי מאשר את עמדות הליכוד” – היא מופרכת, מטעה ומקוממת.
מהי המטרה אותה הוצאת, כביכול, אל מחוץ לעמדות הליכוד? –  “חיזוק האחיזה של מדינת ישראל בכל רחבי ארץ ישראל ובפרט ביהודה ושומרון“. והרי זו בדיוק המטרה השניה בחוקת הליכוד: “שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל, כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ-ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם“. התבטאותך, אותה טרחת ליחצן לתקשורת, היא זלזול מוחלט בחוקת הליכוד, בערכי הליכוד, בחברי הליכוד שאותם אתה אמור לייצג בכנסת.
אך הרי אין זו פעם ראשונה שאתה נוהג כך.
כבר תמכת בעבר בתכנית ההתנתקות, למרות החלטת 100,000 חברי הליכוד במשאל המתפקדים.
חמור מכך: בפריימריס של שנת 2002 התחייבת באופן אישי בחתימת ידך להתנגד להקמת מדינה פלשתינית ולעקירת ישובים. חתימתך זו שמורה אצלי, בצמוד למכתבך ה”נעלב” מאותם ימים, בו טענת בתוקף כי לאור פעילותך למען ארץ ישראל בעבר, אין כל מקום להחתים אותך על התחייבויות לעתיד. “אני מקבל ומבין את הרצון של הבוחרים לקבל התחייבות מהנבחרים בטרם יתנו להם את קולם, אולם אם פעולותיי בעבר אינן מהוות אינדיקציה למחויבות שלי לנושאים המעניינים אתכם מה יהי שוויה של החתימה???…את הוותיקים יש לשפוט על פי מעשיהם ולא על פי התחייבויותיהם…”. – למרות מכתבך זה, ולאור התעקשותנו באותם ימים, כן חתמת באותם ימים על מסמך ההתחייבויות, כי רצית שנבחר בך, ואנו אכן הצבענו עבורך. אחר כך – בהתנתקות – גילינו את ערכה האמיתי של חתימתך.
אל תיתלה, מיקי, בתוכנית המדינית שהוביל שרון בניגוד להחלטות הליכוד החוקיות, ואל תנסה להוכיח באמצעותה, כי זו היא דרך הליכוד. הלא שרון בעצמו הבהיר שזו אינה דרך הליכוד, כאשר בעקבות סדרת כישלונות שלו בליכוד החליט לפרוש ולהקים מפלגה מתחרה בשם “קדימה”, שעל דגלה נחרטו הרעיונות שאתה תומך בהם עתה. נראה שהספינה שלך נסחפה רחוק מדי, שכן, אפילו חלק מחברי קדימה מצאו לנכון להגיע לכינוס הפתיחה החגיגי של שדולת ארץ ישראל ולהצטרף לשורותיה, ואילו אתה בחרת לעמוד מן הצד וליידות בה את חלקות-לשונך.
מיקי, עמדת הליכוד לא השתנתה. עמדתך היא שהשתנת!  עובדה: כל חברי הכנסת וסגני השרים של הליכוד הצטרפו לשדולה, שרי הממשלה חבריך הביעו אף הם את תמיכתם באותה מטרה שאתה מצאת לנכון לכנות “עמדות האיחוד הלאומי”. אם פסקת להאמין לשאוף ולהוביל למטרות הליכוד, כדאי שתעשה את חשבון הנפש האישי-הפוליטי וגם הדמוקרטי שלך, במקום לתקוף את חבריך, שנשארו נאמנים לדרכה של התנועה ולהתחייבויותיהם לחבריה.
בכבוד רב ,
שבח שטרן, יו”ר מרחב יש”ע בליכוד
העתקים: ח”כ זאב אלקין – יו”ר השדולה
ח”כ אריה אלדד – יו”ר השדולה
חברי מרכז הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מברכים ומחזקים את ראש ממשלת ישראל יו”ר תנועת הליכוד מר בנימין נתניהו .

אריק זיו ויזר

בסניף רמת גן זורח השמש

אריק זיו ויזר

עוד תמונות מהכנס של גדעון סער

אריק זיו ויזר

המסית מזגזג ומתנצל

אריק זיו ויזר

סילבן שלום: המדינה זקוקה למנהיגות חדשה שתאחד ולא תפלג / מאת: זאב בן-יוסף

אריק זיו ויזר

איש השנה של ליכודניק: בנימין נתניהו – עושה שלום

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן