24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

שגריר באו”ם: צריך מזרחן דובר ערבית

במאמרו של יעקב אחימאיר ב”ישראל היום”, 20.1.2011, הוא מתעכב על היתרונות והחסרונות למינויו של גלעד ארדן לתפקיד השגריר באו”ם.

אין ספק גלעד ארדן בחור צעיר, מוכשר, בעל פוטנציאל מצוין.  האם ארדן מתאים לשגריר ישראל באו”ם במצב המסובך של ישראל היום בזירה העולמית?  זו שאלה אחרת לחלוטין.

לאו”ם צריך לשלוחי היום דפלומט עם נסיון עצום בתחום ההסברה והתקשורת ששולט בשפה האנגלית שליטה מוחלטת, ששרת בעבר במשרות דפלומטיות ויודע מה להשיב ואיך להגיב.  חשוב מאוד שהדפלומט שלנו יהיה מזרחן, דובר ערבית על בוריה, שולט במקורות של האסלאם, מבין המנטליות של המוסלמים בכלל ושל הערבים שכנינו בפרט.  באו”ם ישנן 57 מדינות ערביות ומוסלמיות.

מבקר המדינה עמד על הכשלון שלנו בהסברה לעולם הערבי בדוח לפני האחרון שלו.

רצוי וחשוב מאוד שהאיש שיישלח לאו”ם יידע למה אנו פה בישראל ולא באוגנדה, שישלוט במקורות שלנו וידע ליצג את מדינת ישראל בפני מאות מליוני הצופים שקוראים את התנ”ך, שיהיה איש ספר מסורתי, אם לא דתי, שיש לו הערכה וידע רב בדתות היהודית, הנוצרית והמוסלמית.

באו”ם מתנהלים מגעים לא פורמליים עם מדינות רבות ובעיקר עם מדינות הערביות והמוסלמיות.  הדפלומט שלנו שמדבר ערבית, מכיר את המנטליות של שכנינו ויודע את גינוני הטקס שלהם עשוי להצליח מאוד.  הוא עשוי לרסק מחיצות פסיכולוגיות אצלם.  הם אומרים:  “האדא וואחד מינא” – “זה אחד משלנו” – ואז נפתחות דלתות.

התקשורת העולמית ובמיוחד האמריקאית די קשה ומסובכת.  הדפלומט שלנו חייב לתת תשובה קצרה מיידית עם אנגלית טובה ומשכנעת.  חייב להקרין אמינות, יידע רב ולא פחות חשוב יודע להעביר לצופים מה שהוא יודע.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משתמשים בשכול כדי להפיל ממשלה

אריק זיו ויזר

בערבית קוראים לזה “שרף” (בעברית “כבוד”)

אריק זיו ויזר

עם רודנים אכזריים אין מנהלים מו”מ

אריק זיו ויזר

הישג מצוין לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

דילוג לתוכן