19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

שביעי של פסח בעיני אלי כהן

יום השביעי של פסח – “מידה כנגד מידה”

” וַיֻּגַּד לְמֶלֶךְ מִצְרַיִם, כִּי בָרַח הָעָם; וַיֵּהָפֵךְ לְבַב פַּרְעֹה וַעֲבָדָיו, אֶל-הָעָם, וַיֹּאמְרוּ מַה-זֹּאת עָשִׂינוּ, כִּי-שִׁלַּחְנוּ אֶת-יִשְׂרָאֵל מֵעָבְדֵנוּ. וַיֶּאְסֹר, אֶת-רִכְבּוֹ; וְאֶת-עַמּוֹ, לָקַח עִמּוֹ. וַיִּקַּח, שֵׁשׁ-מֵאוֹת רֶכֶב בָּחוּר, וְכֹל, רֶכֶב מִצְרָיִם; וְשָׁלִשִׁם, עַל-כֻּלּוֹ. וַיְחַזֵּק יְהוָה, אֶת-לֵב פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם, וַיִּרְדֹּף, אַחֲרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל, יֹצְאִים בְּיָד רָמָה”.( שמות,י”ד,ה-ח)

פרעה והמצרים התחרטו על ששלחו את בנ”י ממצרים והחליטו לרדוף אחריהם ולהשיבם למצרים להמשך העבדות. בנ”י נכנסו לחרדה גדולה, משה מעודד אותם ואומר להם לא תוסיפו לראות את מצרים עוד עד עולם. ה’ עומד לעשות נס שדבר כזה עוד לא היה בטבע בנ”י יעברו בתוך הים ביבשה.

עם ישראל יוצאים למדבר והם מבולבלים בתוך המדבר ואינם יודעים לאן ללכת. מצד אחד, הים לפניהם ומנגד, המצרים מאחוריהם. מצב זה מכניס אותם לייאוש ולמהומה רבה ואובדן דרך -נראה להם מצב אבוד.

כל המצב הזה נעשה בכוונת מכוון לרדוף אחרי בנ”י בכדי למשוך את המצרים אל מותם מתוך מטרה להעניש את המצרים במידה כנגד מידה, על זה שהטילו את הזכרים של עם ישראל אל היאור. העונש בלתי נמנע כל הזכרים, מבחר הצבא המצרי וכל ממונו יקבלו את עונשם במים ,יש דין ויש דיין בעולם וכולם טבעו בים סוף.

בין מחנה ישראל ובין מחנה המצרים הפריד עמוד הענן – לעם ישראל עמוד הענן מאיר את הדרך ,כשנבקעו מים ים סוף עם ישראל עוברים ביבשה בתוך הים!.

במחנה המצרים הייתה מהומה רבה, המצרים היו המומים ומפוחדים. המומים-ממה שראו עיניהם בלילה ההוא, מרוב הבלבול נכנסו אל תוך הים ומצאו את מותם בדרך שנהגו בבנ”י ישראל.

אחרי שיצאו בנ”י ישראל ומשה מן הים פצחו בשירת שיר הלל. הם שרו את שירת הים שזהו שיר הודיה לה’ על הצלתם ופדות נפשם.

יש כאן מסר עמוק לעם ישראל, גם אם אנו נמצאים במיצר ללא דרך וכיוון וכל הדרכים סגורות ואין דרך לישועה, הבלתי אפשרי הוא הזמן האפשרי להתרחשות הנס ויש תיקווה ואור בקצה המנהרה. אפילו חרב מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן התקווה והרחמים. תשועת ה’ כהרף עין. עם ישראל חי מזה דורות מעל הטבע .

חג שמח לבית בית ישראל

לכל חוגגי המימונה תרבחו תיסעדו

אלי כהן מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת דברים -“שבת חזון”

אלי כהן

חיים שאול מציל חיי אנשים

אריק זיו

ישראל על האש : חוסר סימטריה

אלי חזן

העשור של שמיר

אלי חזן

ישראל והעולם המוסלמי: היחסים כחצי סהר

אלי חזן

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן
דילוג לתוכן