21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

שבדיה : לא מה שחשבנו

ניצן בר חזר מאירופה ושם הוא ראה שבדיה אחרת. ליכודניק מביא את יומן המסע שלו
בשבוע שעבר יצאתי ליורוטריפ של שבוע, בלונדון ובשטוקהולם, לבקר חברים מהלימודים בארה״ב ובין לבין גם נפגשתי עם נציגים מהמפלגה הנוצרית השמרנית KDU בשוודיה.
מפלגת הKDU רואה עין בעין עם מפלגת הליכוד בכל הקשור לערכי התנועה ולמצעה הכוללים עניינים הנוגעים למישור החברתי, הכלכלי והבטחוני. מה שאני יכול לומר הוא שיש לנו חברים בשוודיה, דבר שלא חשבתי עד כה לאור כל הפרסומים על דברי שרת החוץ ויחסי הממשלה המכהנת כלפי ישראל. מדובר בשמאל שאף מוגדר על ידי ידידנו בפרלמנט השוודי כלא פחות מ״הזוי״.
למרות חלקה הגדול יחסית של האופוזיציה הימנית בפרלמנט, יש בין מפלגות האופוזציה אי אלו חילוקי דעות (כמו בכל דמוקרטיה שמכבדת את עצמה) ולכן עדיין לא הגיעו להסכמות רחבות, באופן שיכול להוביל אותן אל עבר כהונה בקואליציה המיוחלת.
חברי אנטון רוס ממפלגת הצעירים של הKDU שביקר השנה בישראל יחד עם קארל אולאול וקבל בין היתר מאלי חזן, מנהל אגף קשרי חוץ והסברה בליכוד, הדרכה והסברה מצוינת על ישראל, אירח אותי באופן אישי ומסביר פנים ונתן לי הסבר מרתק על ההיסטוריה השוודית לצד שתיית Mead בפאב בעיר העתיקה, משקה ויקינגים מסורתי הדומה לבירה. למחרת נקבעה לנו פגישה עם חבר הפרלמנט אהרון מודיג, אשר כיהן בעברו כיו״ר הצעירים של מפלגת הKDU. מדובר באדם חריף וחייכן שלמד דבר או שניים על פוליטיקה. סיפרתי לו שאני לא מבקר כאורח רשמי מטעם המפלגה והוא עוד יותר שמח: ״זה יותר חשוב וגדול״, כך אמר. לאחר שיחה מעניינת שכללה סקירה על הפוליטיקה השוודית ועל אהדתם לישראל, סיכמנו שעלינו לשמר ולחזק את הקשר המיוחד שנוצר בין המפלגות, כאשר זה נוצר רק לפני מספר חודשים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

‘שרלי’ בדרך למלחמה?

אריק זיו ויזר

לא התחיל באבו סנאן

אלי חזן

תגובה על פיגוע ההתנקשות בחיי חברי היקר יהודה גליק

אלי חזן

ארבעת הצעדים שהימין צריך לעשות כדי לנצח את הבחירות

עזריאל צפר

מיוחד לליכודניק : המצב האמריקאי בסוריה

אריה כפירי

לאן אתה לוקח אותנו?”: השיחה הקשה בין דרעי לנתניהו והסדקים בבלוק הימין

דילוג לתוכן