19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

רק לא מחל בקלפי

למה אורית גלילי כוכבת היומן, צדיק אחד קדוש בלשכה, כמה עולה או תעלה היועצת, הבלוף הפמיניסטי של היועצת, צדק חברתי בתחבורה.

למה אורית

פרסום היומן הפוליטי בשבוע שעבר באתר ליכודניק מעלה את החשש כי לפנינו עומד רק קצה הקרחון בנושא היועצת המיוחדת של ראש הממשלה. מייד לאחר פרסום היומן הגיבה ד”ר אורית גלילי צוקר בתגובה מנומקת שפרסמנו אותה כלשונה כמאמר ראשי. ואולם, מייד לאחר הפרסום זרם ים של מידע על מעללי אורית. 

מתברר כי אורית לא מסתפקת ביעוץ והכנה לבחירות אלא שהיא נכנסת לניהול תנועת הליכוד.

בשולי הדברים צריך לזכור כי הליכוד היא תנועה עם מוסדות וחוקה.

אך את היועצת זה לא מעניין.

לפיכך, אני מקדיש את היומן לאורית ומערכת יחסיה עם הליכוד.

 

אין ספק כי המצב שבו נמצא הליכוד ברמה הפנימית הוא מתחת לכל ביקורת. חייבים לכנס את מזכירות הליכוד ולערוך דיון רציני על מצב הליכוד. זאת על מנת שלא נקום בבוקר שאחרי הבחירות הבאות ונגלה כי הליכוד הופך להיות מפלגה חד ספרתית.

 

ראש הממשלה מוכרח לקחת חלק בישיבת המזכירות. המזכירות יחד עם ראש הממשלה צריכה לקבוע עכשיו מתווה להתנהלות ובייחוד על רקע אתגר הבחירות הבאות.

מה שברור הוא שעד היום בליכוד לא מבינים מדוע נתניהו הביא את היועצת האסטרטגית שלו שמזוהה, בצדק או לא, עם מחנה השמאל. אולי על מנת להרוויח שני גרם של לגיטמציה מסוימת בקרב הציבור תומך השמאל.


מרוב יועצים לא רואים את היער

בדרך כלל יועץ אסטרטגי יורד למדרון אחורי ורק אחרי שהוכיח הצלחה בקמפיין לוקח קרדיט על הצלחה. פה אנחנו עדים למצב חדש : יועץ אסטרטגי או במקרה הנ”ל יועצת אסטרטגית המתראיינת לתקשורת ומסבירה את עצמה. האם הליכוד משלם וגם מדברר את ד”ר גלילי?

מתברר כי לפי השמועות וכן לפי התגובה שלה כי מחד היא מיעצת לליכוד וגוזרת קופונים היכן שיש הישגים לגברת נתניהו אך כאשר יש כשלונות היא מפילה הכל על לשכת נתניהו . ככה לא עובדים!

לנתניהו יש מערך הסברה ודוברות מסודר במשרד ראש הממשלה. יש שם אגף שלם שעובד עבור העניין הזה. בנוסף, יש לליכוד דוברת הליכוד במשרה מלאה. אך התברר לי על ידי מקורות יודעי דבר כי היועצת דורשת תקן נוסף ויש לה מועמד לתפקיד דובר נוסף של התנועה, בנוסף לקיימת, מיועד לתפקיד דובר של ח”כ מכהן.
בכל מקרה מינוי דובר בליכוד מחייב לעבור את אישור יו”ר הסיעה ומנכ”ל הליכוד.

יש להבין כי כל מינוי כזה דורש עוד עלות תקציבית.
יתר על כן, יש הרבה גורמים מקצועיים בתחום ההסברה ממשרד ראש הממשלה ועד המצודה. להביא עוד גורם לאינפלציה של המומחים זה להכניס עוד אשם בכשלון אם יופיע. נוצר מצב כי כאשר יש הישג כולם לוקחים קרדיט וכאשר  יש נפילה כל אחד מאשים את השני, אין מי שיקח את האחריות.

 

כמה זה עולה?

לטענת אורית היא מקבלת תשלום חודשי  של 45,000 ש”ח אך לליכודניק הגיעו שמועות כי יש  חשבון הוצאות
- מסעדות,נסיעות וכדומה.
גורם כלכלי במצודה טוען כי עלות הצוות של גלילי  עלול להגיע, אם נכלול את ההוצאות הנילוות והתקנים הנוספים הנדרשים, יעלה לליכוד בין מיליון וחצי לשניים וחצי מיליון ש”ח בשנה.

גורמים במערכת של רוה”מ טוענים כי אורית שואבת את כוחה מהקשר עם שרה נתניהו. כאשר הרמתי גבה אחת או שתיים ואמרתי כי יש פה הגזמה, אמרו לי כי אורית מספרת זאת. אודה כי לא שמעתי ממנה את הדבר אך יותר מאדם אחד חזר וסיפר זאת.

רק לא מחל בקלפי

צריך לזכור כי כאשר הציגו לציבור הליכודניקים את אורית גלילי אמרו כי הצוות שלה יכין את הליכוד למדיה החברתית. הרבה נדהמו לראות כי בעת שהמחאה פרצה, לליכוד לא היה מענה ברשת. יש להבין כי הרשת החברתית היא הדרך הישירה שמגיעה לציבור, אך הליכוד נדם ונעלם.
כלומר אורית גם פה לא הצליחה , אין לי ספק כי אם היו מתבצעים מספר פעולות הליכוד היה נמצא במקום אחר, אך גלילי נמצאת כבר למעלה משבעה חודשים בתפקיד אך לא הצליחה לבצע אפילו את קידום הליכוד באינטרנט.
צריך לזכור כי הביקורת שיש נגד מנהלת הליכוד היא על אי עשייה יום יומית בליכוד. הבאת גלילי הייתה אמורה להכין את הליכוד לקראת משברים בפתח, אך כאשר הגיע משבר המחאה גלילי מטילה אישום על צוות נתניהו.

אורית גלילי מייצרת בועה כאילו בגלל ההתנהלות שלה ירדה הפופולריות של ליבני בציבור. כאילו שגורם המחאה של השמאל לא חיזק את מפלגות השמאל וכך הוריד את קדימה. האם מהניתוח של גלילי עוד נבין כי הליכוד עומד מאחורי המחאה? 
בתגובה המעליבה שלה טוענת אורית כי הצוות שלה הפך להיות אוהד שרוף של נתניהו אך לא משיבה האם היא מתחייבת להצביע לליכוד.

האם אנחנו צריכים לתת את מושכות הליכוד בידי מי שלא מתכונן להצביע לליכוד?

 

הבלוף הפמיניסטי
אחת הטענות של אורית כי היא והצוות הנשי שלה, בא לכפר על חוסר בנשים מסביב לנתניהו. אפילו בהצגה הזאת אורית חוטאת לרעיון ולמגדר. האם הגענו למצב כי יועצת מחליפה מנהיגה ,חברת כנסת, שרה, ולכן נתניהו לוקח את הצוות שלה? הרי בהצגה הזאת חושפת גלילי את המצב כי בליכוד כי אין אישה ראוייה ומחזירה את המגדר עשרות שנים אחורה שנשים מתאימות להיות מזכירות או מגישות תה ולא להנהיג את המדינה. יתר על כן, אפילו כאשר היא רוצה לפטר את דוברת הליכוד בשבוע החתונה שלה היא מביאה דובר ממין זכר במקומה.

תגובת יו”ר הסיעה : “העסקתה של דוברת הסיעה היא בסמכות מנכ”ל הליכוד ויו”ר הסיעה. ליו”ר הסיעה יש אמון מלא בדוברת וכל זמן שהוא יו”ר הסיעה הדוברת תעבוד איתו. אם יוחלט להחליף את יו”ר הסיעה, המחליף יחליט עם מי לעבוד”.
תגובת הליכוד : “היועצת עובדת מול ראש הממשלה והליכוד לא יגיב על השאלות”.

תגובת משרד ראש הממשלה לא הגיעה למערכת.

 

צדק תחבורתי אצל כ”ץ
ואילו בתוך כל רשת המחאה המהלכים של השר כחלון נשכחו מעט. וזה עצוב מאוד. זה עצוב כי המאמץ של כחלון הוא מאמץ יוצא דופן שעוד יילמד בספרי ההיסטוריה של ישראל. יחד עם זאת, צריך לשים לב לשר ישראל כ”ץ. הוא כנראה הבא בתור בדרכו לתיקון עולם. השר כ”ץ מינה את ירון זליכה בראשות ועדה שתמליץ למשרד התחבורה על הפרמטרים לפירוק את הריכוזיות בענף הרכב.
אין ספק כי כאן תהיה תשובה חברתית

 

צדיק בלשכה
קדוש, קדוש, קדוש 
בעקבות היומן של השבוע שעבר כאשר הכותרת הייתה הדחלילים ועמידרור בלשכת נתניהו, פנה אלי יו”ר מועצה מהשומרון ואמר לי : “אתה טועה, היחיד שהוא הכתובת במשרד רה”מ הוא גבי קדוש. גבי הוא איש הביצוע היחיד במשרד ראש הממשלה”. רשמתי לעצמי. אורית מן הצד האחד ואילו גבי מן הצד השני. ואל תגידו שלא אמרנו לכם!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קדימה לימין שור

אריק זיו ויזר

מיקי לוי לקח ללב, דרעי לקח מהקופה הציבורית

אריק זיו ויזר

נתניהו: “איפה ביבס”

אריק זיו ויזר

המנדט ה 48

אריק זיו ויזר

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

האחים של בנט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן