11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

רק גלנט יכל ויכול על החמאס

לפני 12 שנים: ממש טרום בחירות 2009, ישראל הכריעה והכניעה את החמאס. ארגון הטרור העזתי ישב על ברכיו והתחנן להפסקת אש. מנהיגי עולם נהרו לישראל כדי לדבר על לבו של ראש הממשלה להפסיק את המבצע. אגב, כל הנוק אאוט הזה התרחש בפחות מ-72 שעות.

מאז: שרי ביטחון גמלוניים, רמטכ"לים לא החלטיים וחמאס אחד ששורד סבב אחר סבב. עכשיו כנראה אנחנו לפני עימות דמים נוסף, אך בהכירי את הנפשות הפועלות – אל תצפו לניסים ונפלאות סטייל מלחמת ששת הימים או עופרת יצוקה. כן כן, אותו מבצע שהיה לניצחון אמיתי של ישראל על החמאס.

היה למבצע הזה אדריכל וקראו לו יואב גלנט. שנים שקד אלוף פיקוד הדרום בתפקידיו השונים בצבא והכין היטב היטב את צה"ל לרגע בו יצטרך לפשוט עם שחר על רצועת עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים. הכל תוכנן בקפידה, כולל תרגיל הסחה שנלמד עד היום באקדמיות הגבוהות לצבא בעולם. רמי-דרג שהיו בחדר עם שר הביטחון דאז ברק, סיפרו שאפילו הוא שבדרך כלל "יודע הכל" התפעל ללא מילים מגלנט, דפק על השולחן בהחלטיות ואמר בנחרצות: "הוא יהיה הרמטכ"ל הבא של צה"ל!".

הניצחון הושג אחרי 3 ימים, חמאס התחנן להפסקת אש בכל תנאי אך דווקא כאשר יכל הצבא לבסס עוד הישגים בשטח – עצרה הממשלה את המבצע מלהתקדם וצה"ל עמד במקום. מה שקרה אחר כך כבר שייך לספרי ההיסטוריה: על הטמטום של מיקי איתן שחבר לחבורת קנאים שהגישה בג"צ נגד מינוי גלנט לרמטכ"ל בגלל איזה שביל של 20 ס"מ המוביל לביתו, משלמת מערכת הביטחון עד היום ועמה אנחנו אזרחי ישראל. בהיעדר התראה ואישיות מרתיעה – אין ביטחון.

גלנט היה אמור להיות אחד הרמטכ"לים הטובים בהיסטוריה הצבאית של מדינת ישראל, אך במקום זאת קיבלנו את בני גנץ הנחמד והחביב, אך המתקשה בהחלטה.  

לפני שנתיים הייתה הזדמנות פז לנתניהו לעשות את המעשה הנכון ולהפקיד בידיו הנאמנות של יואב גלנט את מערכת הביטחון, אך ביבי נכנע לחששות (שהתבררו לאחר מכן לדאבוננו כמוצדקות) והפקיד את התיק החשוב הזה בידיו הפופוליסטיות של בנט.

החמאס צוחק עלינו ובין בלון לרקטה, בין עוד התססה של ערבים תושבי ישראל להתגרות מהרצועה, די ברור שאנחנו נתגלגל לעוד מבצע בהנהגת בנט, גנץ ולפיד. הם יגידו שלא ייתכן, שהחמאס ישלם, יפציצו, העורף יספוג טילים רבים ולבסוף אחרי שבועיים או חודש זה ייגמר עם "משוואה חדשה"/ישנה.

האדם היחיד במדינת ישראל שיכול לנצח את החמאס, ששם בכיס הקטן את שר הביטחון הנוכחי מכל הבחינות ונותר אולי האחרון שמטיל איזושהי אימה על ארגוני הטרור הרצחניים, יושב היום בכנסת. קוראים לו יואב גלנט. אתם הייתם רוצים שהוא יהיה שר הביטחון וינהל את המערכה מול חמאס, אבל הקמת הממשלה האחרונה כבר הוכיחה כי בין מה שאתם רוצים לבין מה שאתם מקבלים, קיים פער בלתי נסבל. גם שזה קשור בקודש הקודשים – בביטחון ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כץ, קורן וזוהר הגיעו לאור יהודה

אריק זיו

עושים היסטוריה וקשרי חוץ בתבונה

מתוך מגזין החגים של ליכודניק

ליכודניק מרכין את ראשו לזכרו של ניסים אבולוף

עינר אביב

הפירפריה שוב ניצחה

אריק זיו ויזר

לראשונה : הפרלמנט האירופי קורא לשחרור האזרחים הישראלים והחזרת גופות החיילים מעזה

אריק זיו

הצלת מוזיאון – מרתף השואה

עזריאל צפר
דילוג לתוכן