34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
מכתב נתניהו לדואק
הזמנות ואירועים

רפי דואק – האיש שכולם אוהבים לאהוב

בשבוע שעבר חגגנו בערב שירה והקראה משיריו של המשורר רפי דואק  מתוך ספרו: “כמפרש ברוח”.  האירוע התקיים  בתיאטרון “קרוסל”
בתל-אביב,  והיה ביוזמת קובי צרפתי, שהוא מנכ”ל “קרוסל”, וביוזמתם של חברים נוספים  של רפי  אשר נטלו על עצמם את ארגון האירוע.

האירוע התקיים במעמד שר החינוך מר גדעון סער, סגן יו”ר הכנסת ח”כ אופיר אקוניס, ח”כ לשעבר אלי גבאי  ויו”ר אמ”י מר יעקב מנדל ובהנחייתו של יניב, שהוא מצוות תיאטרון “קרוסל”.

 

ראשון הדוברים היה ח”כ אופיר אקוניס, שברך את  רפי ושיבח את פועלו, את עבודתו המסורה לליכוד ואת השעות הרבות שהוא מקדיש לעבודתו – לילות כימים – להצלחת הליכוד בכלל ובמערכות בחירות בפרט.  אחר כך קרא  ח”כ אופיר אקוניס מכתב מדהים שראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שיגר לרפי לכבוד האירוע, ואשר תוכנו מובא להלן.

 

מכתב נתניהו לדואק

 

אחריו נשא דברים שר החינוך גדעון סער, ובין היתר, ציין  שבמשך 30 שנות עבודתו של רפי במצודה, היו במהלכן  מחנות, מתחים, יריבויות –  אך דבר לא דבק  ברפי  מכל זה.  וכאשר מנכ”לים ויו”רים התחלפו, רפי לא  החליף נאמנויות מאחד לשני על פי מעמדם הפוליטי בתוך התנועה,  אלא היה ונשאר נאמן לדבר אחד – לתפקידו, כשהוא משרת  את  כולם במקצועיות, בנאמנות, במסירות ובעזרה לכל פונה, וכל זאת באדיבות ובנועם הליכותיו המאפיינים את אישיותו.

כמו-כן, קרא גדעון סער שיר מספר שיריו של רפי, אשר נגע במיוחד ללבו, ואשר מילותיו מובאות להלן.

 

”  אמא    ז”ל

העיניים בחנו את קירות הדירה

בודקים כל שקע ובליטה בתקרה,

ולפתע נעצרו העיניים בספריה –

הספרים עמדו מסודרים, כמעומדים לתליה.

 

את עיני צדה כריכה עבה ולבנה

היה זה ספר – אלבום המשפחה,

עלעלתי בין הדפים והתמונות

ומול עיניי החלו מופיעים הזכרונות.

 

נתקלתי בתמונה, תמונתה של אמי

מחייכת היתה את חיוכה המבויש והטבעי

לפתע חשתי בדמעות היורדות על לחיי

דמעות שטעמן המלוח לחלח בין שפתותיי.

 

אז לפתע עלתה זעקה מגרוני

למה, למה דווקא לך אמי?

ביקרתיה בבית האבות מדי שישי

יושבת היתה שם מתבוננת במבטה השמימי.

 

זוכר אני אותה בפרקים השונים של חיי,

מלווה אותי במבטה החמים ובידה הרכה על כתפיי,

שולחת אותי לבית הספר ומלווה אותי לצבא

מקבלת כל אורח בברכת ברוך הבא.

 

יש ואתה את עיניך נושא בתפלה

קורא לשמים בסימן שאלה

מדוע אמי שהיתה תמיד סמל ודוגמא

לא ניתנה לה האפשרות להמשיך בחיוכה. “

 

 

 

 

 

 

מרגשים במיוחד היו דבריו של ח”כ לשעבר אלי גבאי שהיה גם סגן ראש עיריית ירושלים לפני כהונתו בכנסת, אשר העניק לרפי את סיכת העיר ירושלים, ולאחר שענד לו את הסיכה על דש מעילו, אמר  אלי גבאי שכאשר  עם  ישראל הוגלה  הוא לקח איתו לגולה את ירושלים. ירושלים הייתה תמיד בליבו.  בגולה התפללו עם המבט לירושלים, בחתונות ובברית מילה  התפללנו: “אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי”, ושבזכות ירושלים חזרנו לארץ. ובברכו את רפי אמר אלי גבאי שרפי זכה לכתר של שם-טוב למרות שהוא עוסק בפוליטיקה,  וביקש מרפי שבספר הבא שלו שיופיעו הרבה שירים על ירושלים.

 

אחרון הדוברים היה יו”ר אמ”י  יעקב מנדל,  אשר ברך בחמימות את רפי וציין ששיריו ראויים להלחנה, וכי ישתדל למצוא להם מלחינים.

 

הפתעה גדולה הייתה לרפי במהלך הערב החגיגי כאשר הופתע לשמוע  שירים מולחנים מתוך ספרו בהשמעת בכורה, וזאת ביוזמתו של חברו אורי כרמונה שמסר את השיר להלחנה למלחין צעיר דודו יצחק, וכן ביוזמתה של אתי זנגי שבנה איתי זנגי הלחין גם הוא שיר לכבוד האירוע, וכן של יוסי אלימלך וקמילה.  כמו כן הוקראו שירים מספרו של רפי על ידי בת-גל אריאל, שקראה אותם  באומנות הקריאה.

 

לקראת תום האירוע, נרגש עלה לבמה רפי והודה לכל מברכיו, למארגנים, לבאים, ובעיקר לרעייתו נורית ולבני משפחתו שנוכחו באירוע.

 

כאמור,  לאירוע שאורגן על ידי חבריו של רפי, הוזמנו ראשי סניפים ופעילים  והאולם היה מלא עד אפס מקום. האירוע כולו היה מרגש במיוחד, שאפילו ותיקי התנועה לא זוכרים אירוע כזה שכולו שירה, אהבה ופרגון.  ישבנו כולנו באולם חשוך (כיאה למועדון של צעירים…) ומתוך חשכת האולם ניתן היה להבחין רק בחלק מהמוזמנים, ביניהם: יוסי אחימאיר – מנהל מכון ז’בוטינסקי, שלמה קטן – מנהל מוזיאון ז’בוטינסקי, אמירה  ועובדות נוספות מהמכון;   יהודית בנד, ברוך נתח, דני כץ וכותבת שורות אלה מסניף מרכז; דוד צבי, רחל קרמרמן, שרה פרנקל מסניף צפון; חיה שמיר וחדווה שפיגל מסניף
צפון- מזרח; כוכבא מתתיהו ואוסקר פרישר מסניף רמת-אביב; רומן בורוכוב מסניף התקווה; איז’ו מסניף רמת-גן;  עו”ד דוד סופר מהאקדמאים, אלי חזן עורך ליכודניק, וכן אתי זינגי, ליאת גורסטמן, חני דיין, עומרי אקוניס, עדי ברוך, אופיר בורייה, סילבי פינטו, יורם קורן,  וכמובן אתי דיקרו, מנהלת לשכתו של רפי,  חיים פלגלטאוב וכל עובדי המשרד,  ועוד ועוד.

 

ולסיום, תודה לקובי צרפתי על היוזמה ועל מתן  הכיבוד שהיה  טעים ביותר ובשפע.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שומרים על ירושלים מאוחדת! הפגנה ביום שני הקרוב בשעה 17:30

אריק זיו ויזר

“ממשלה ירוקה” ייעול התפעול של משרדי הממשלה

אריק זיו ויזר

שמרו את התאריך : 20.12. ארדן ולוין בנס ציונה

אריק זיו ויזר

בוטל הכנס של השרים כחלון ושטייניץ

אריק זיו ויזר

הפגנת מחאה כנגד מדיניות אובמה מול בניין שגרירות ארה”ב בת”א

אריק זיו ויזר

והגדת לבנך: חסכמים טובים ממתקני התפלה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן