24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ריכאד חיראדין בפניה לנתניהו

לכבוד : ח”כ בנימין נתניהו
ראש הממשלה
ירושלים

הנדון : מצבה של העדה הדרוזית בישראל –בעיות מרכזיות
שלום רב ,
בראשית , ברצוני לחזק את ידיך כראש הממשלה ,לאור האתגרים הרבים ,הכלכליים ,המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת המדינה בעת הזו,אנו תולים בך תקוות רבות להשיט את הספינה לחוף מבטחים .
אדוני ראש הממשלה ,
העדה הדרוזית בישראל כחלק אינטגראלי מהעם בישראל ,מצפה מכבודך תשומת לב מיוחדת לאור הקשיים אותם היא עוברת בעשור האחרון ,ענייניה של העדה הדרוזית בישראל הוזנחו ע”י הממשלות הקודמות ומצבה הורע מאוד ביחס לאזרחי המדינה היהודים .
אני כאיש ציבור ,שהובלתי יחד עם עמיתי ראשי הרשויות הדרוזיים מאבק נגד הממשלה הקודמת עומדים מול הציבור הדרוזי כיום חסרי אונים מול המצב הכלכלי ההולך ומחריף וללא התערבות מידית של ממשלת ישראל ושלך אישית ,הבעיות לא תיפתרנה .
הבעיות המרכזיות של המגזר הדרוזי מתמקדות בעיקר בתחומי התכנון והדיור ,תקציבי הרשויות המקומיות ,רמת ההשכלה הנמוכה והתעסוקה .
בתחום התכנון העירוני והדיור המצוקה קשה ביותר ,תוכניות המתאר בכל הישובים הדרוזים לא מספקות את צורכי התושבים ,לא עדכניות ואלה שנמצאים בשלבי תכנון תקועים בגלל חסמים שונים .
כיום יש מחסור של כמעט 3000 יח”ד לזוגות הצעירים בקרב משוחררי צה”ל .

הרשויות המקומיות קורסות ,תקציבם והם פחות מ 70% מתקציבן של הרשויות היהודיות התואמות להן ואינו מתאים לצרכי התושבים,ההכנסות הם רק מארנונה של בתים פרטיים בהיעדר אזורי תעשיה שמניבים הכנסות אחרות.
רמת ההשכלה במגזר הדרוזי ,נמצאת הרחק מהמגזר היהודי בפער אדיר ,הסטודנטים הדרוזים מהווים 0.7% מכלל הסטודנטים בארץ למרות שאחוזינו באוכלוסיה הינו 1.7% .
ובהשוואה למגזר היהודי מצבינו רע מאוד .
בישובים הדרוזים ישנה אבטלה סמויה גבוהה מאוד ,בעיקר אצל נשים אקדמיות ורוב המשפחות עם מפרנס יחיד .
אדוני ראש הממשלה ,
הנוער הדרוזי מתגייס ללא סייג לצה”ל ומערכות הביטחון ובאחוזים גבוהים מאוד , בי”ס התיכון הדרוזי למדעים ומנהיגות הינו דוגמה ומופת לנוער הדרוזי השש לשרות איכותי מאוד במערכת הביטחון של מדינת ישראל .
אבל המציאות טופחת על פניהם כשחוזרים הביתה אחר השירות הצבאי .
העדה הדרוזית מונה כ 120 אלף תושבים ,ופתרון יסודי של כל בעיותיה לא מצריך תקציב גדול ,אבל שיפור מצבה של העדה הדרוזית בישראל הינו צורך לאומי של המדינה .
אני בטוח שנזכה לאוזן קשבת אצלך ,
אודה להתייחסותך וטיפולך .

בכבוד רב ,
ריכאד חיראדין
יו”ר ההנהלה
ראש מועצת חורפיש לשעבר

העתקים : ראשי הרשויות הדרוזיות



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ אקוניס ליו”ר הכנסת: “ציין במליאה את יום פטירתו של בגין”

אריק זיו ויזר

שלום במצודה

אלי חזן

בוגי יעלון ביום ירושלים תשס”ט – החגיגה המרכזית: ישיבת מרכז הרב

אריק זיו ויזר

חג אביב שמח /סניף פתח תקווה

אריק זיו ויזר

עם ישראל חיי ומדבר גרוזינית. / מאת:דוד פורטנוב

להזכיר ולא להשכיח /מאת: משה שפיבק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן