24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

ריבלין קורא לאחדות בין מועמדי הליכוד בתל אביב /מאת יעקב מאור

חה”כ רובי ריבלין קורא לפעילי הליכוד בסניפים השונים בתל אביב להיות מאוחדים ולפעול בהרמוניה ובשותפות לקראת הבחירות המוניציפליות למועצת העיר. ריבלין אמר את הדברים במפגש של חוג תגר, שהתכנס השבוע בבית העיתונאים בתל אביב. “הדבר הכי חשוב בבחירות הקרובות היא לא לריב בינינו בתוך הסניפים וגם לא בין הסניפים” אמר ריבלין.
ריבלין גילה לחברי חוג תגר כי ראשי הליכוד היו מעדיפים שהבחירות המוניציפליות יתקיימו לאחר הבחירות הכלליות לכנסת, ולא לפניהם. “במפלגת קדימה רואים בבחירות המקומיות מנוף להנשמה מלאכותית של המפלגה שלהם” אמר ריבלין. הוא הסביר שראשי הערים שעברו לקדימה יפעילו את פעיליהם במסגרת הבחירות המוניציפליות לטובת קדימה, ואז המערכת הארגונית תשמש אותם גם במערכת הבחירות לכנסת. מדובר בפעילים רבים שבבחירות קודמות לכנסת היו נאמנים לליכוד. מדבריו ניתן היה להבין שחלק מבין פעילים אלה היו כנראה עובדים שוב למען הליכוד אילו היו הבחירות לכנסת מתקיימות לפני הבחירות לעיריות. לעבודתם יש השלכות אלקטורליות ביום הבחירות עצמו. 

חה”כ ריבלין התחלק עם הקהל גם בתחושות קשות שמלוות אותו בשבועיים האחרונים, לאחר שהצעת החוק שלו לחנינה למפגינים נגד הגירוש מגוש קטיף עברה בקריאה שלישית בתמיכת רוב חברי הכנסת. זהבה גלאון ממרץ הטיחה בו ובליכוד ש”כאשר הימין משיגים רוב בהצבעה זה רוב פאשיסטי” לדבריה.
ריבלין נפגע מאוד מההיבט האנטי דמוקרטי של דבריה. כאשר השמאל מעביר בכנסת החלטה בהצבעה של רוב חברי הכנסת, זה נחשב “דמוקרטיה במיטבה”. אבל כאשר הכנסת מעבירה ברוב החלטה שלא מתאימה לעמדות השמאל, אז זה נחשב בעיניהם לא לגיטימי או אף “רוב פאשיסטי”. השמאל נושא את רוממות הדמוקרטיה רק כאשר החלטות דמוקרטיות מוצאות חן בעיניהם. במקרים אחרים הם מוצאים פגמים מלאכותיים בדמוקרטיה. מדובר באושיות השלטון והמדינה, ורובי ריבלין מצר מאוד על היחס הסלקטיבי הזה וחוסר היושר האינטלקטואלי שהוא מייצג. 

את המפגש הינחה ברוב טעם אלי שטרית, ראש חוג תגר. הדובר הראשון היה אופיר אקוניס, יועץ התקשורת של ראש התנועה, בנימין נתניהו. הוא ברך את הנוכחים וערך השוואה בין הבחירות המקומיות לבין הבחירות הכלליות. בנאומו הקצר הוא הצליח להפתיע את הקהל בבקיאותו בפרטים שמתרחשים בתוך הסניפים השונים של הליכוד בתל אביב.
בסיום נאומו של אקוניס, חשף אלי שטרית בפני הקהל שאופיר מתמודד לכנסת על המשבצת המשורינת למחוז תל-אביב, וגילה שהוא תומך במועמדות זו. התמיכה של חוג תגר נחשבת מעלה את סיכויי המומלצים שלהם. המשקל הסגולי של חוג תגר גדול פי כמה ממספר החברים בו. חוג תגר נחשב מאז ומתמיד “ממליך המלכים” של התנועה. בעבר כל מומלצי חוג תגר הצליחו להשתבץ ברשימה לכנסת במיקום גבוה, כמו גדעון סער, ציפי ליבני (שהוריה היו חברי החוג), רוני מילוא ואחרים. אפילו בנימין נתניהו הגיע לראשות הממשלה, ועקף ותיקים ממנו, בעיקר בזכות פעילותו הנמרצת של אברום אפל מהנהלת חוג תגר. קבוצות אחרות בליכוד נוהגות ליישר קו לפי המלצות חוג תגר, כיון שהחוג הזה ידוע בדבקות העקרונית במורשת ז’בוטינסקי, וכיון שהוא נחשב נקי מאינטרסים סקטוריאליים ומשיקולי ג’ובים. בחוג הזה היו חברים מנחם בגין, ועד היום חברים בו דב שילנסקי ויחיאל קדישאי, ועוד ותיקים שנחשבים “עמוד האש” שלפני המחנה.
בכנס דיברו גם ארנון גלעדי, סגן ראש העיר, ומועמד הליכוד לראשות העיר. בתל אביב לא יתקיימו בחירות פריימריס בליכוד על תפקיד נציגנו לראשות העיר, אלא רק על חברי מועצת העיר. במפגש השתתפו גם דני כץ וכרמלה ועוד מתמודדים על מושב במועצת העיר. נאם גם שלמה מסלאוי, חבר מועצת העיר, שסיפר על פרויקט שיקום השכונות שהוקפא על ידי הממשלה הנוכחית, ועל פעילות בתחום הרווחה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רמת גן : תמיכה מקיר לקיר של המפלגות בכרמל שאמה

אלי חזן

רביבו מנסה למנוע תמיכה רחבה של חברי ליכוד בכירים במרציאנו

אלי חזן

בחירות לראשות המועצה באלפי מנשה : הכירו את אמנון כרמי

אלי חזן

אורן כהן – המשנה לראש העיר כפר סבא

אלי חזן

האם יצחק שמיר יונצח ברעננה ?

אלי חזן

כמאה אנשי עסקים בתל אביב יפו השתתפו בכנס תמיכה בסגן ראש העיר ארנון גלעדי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן