19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין עם אישור חוק החנינה למפגיני ההתנתקות: דמוקרטיה חייבת לדעת גם למחול

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב’, 25.1) בקריאה שנייה ושלישית את החוק להפסקת הליכים ומחיקת רישומים על רקע תוכנית ההתנתקות, שהגיש יו”ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין יחד עם כשליש מחברי כנסת. “אני מאמין שחוק החנינה יתרום לאיחוי קרעים ולתיקון פצע עמוק בחברה הישראלית, שנוצר בעקבות יישום תוכנית ההתנתקות, ועדיין מדמם ומבקש ריפוי”, אמר ריבלין. ההצעה אושרה ברוב של 51 תומכים ו- 9 מתנגדים.

יו”ר הכנסת הוסיף: “יש ימים שבהם הדמוקרטיה צריכה למחול ולסלוח, ולהותיר את מטעני העבר מאחור. ההתנתקות הייתה טראומה לאומית, ולא ניתן להשוותה לשום משבר חברתי אחר. אני מאמין שאישור החוק יסייע לאיחוי הקרע בחברה הישראלית ולתיקון העוול שנעשה למפונים, ששילמו את מחיר הדמוקרטיה באופן הכבד ביותר“.

ריבלין עמד בראש היוזמה, שכללה 34 חברי כנסת מכל סיעות הבית הציוניות, למעט מרצ (ממפלגת העבודה חתמו אורית נוקד וקולט אביטל). ריבלין אמר לאורך כל הדרך שהוא היה מעדיף שהדבר לא יוסדר בחקיקה, אלא ייעשה בערוצי החנינה הקיימים של נשיא המדינה בהמלצת משרד המשפטים.

ההצעה הגיעה לקו הסיום בתמיכת משרד המשפטים, לאחר שאושרה בקריאה טרומית ביולי 2007, ובקריאה ראשונה ביולי 2008.

החוק יחול על כ-400 אזרחים (מתוך 482 תיקים שנפתחו במהלך ההתנתקות), רובם נערים ונערות, שהואשמו בעברות קלות, חלקם כבר נגזר דינם והסתיימה תקופת ריצוי העונש שלהם, ולפי ההצעה יימחק הרישום הפלילי והמשטרתי שצברו.

על פי החוק החדש, ייפסק ביצוע גזר דינו של אדם שהורשע בעבירה, שנעברה מתוך מניע של התנגדות ליישום תוכנית ההתנתקות. בנוסף יופסקו ההליכים אם היה מדובר בכתב אישום. החוק יחול על כל התיקים למעט מקרים של סיכון חיי אדם, עבירות הקשורות בחומרי נפץ, עבירות אלימות חמורה ומי שהיה לו עבר פלילי קודם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרישת שרן – סימן לבחירות

אלי חזן

ח”כ סילבן שלום: “לא היה צריך לשחרר את קונטאר”

אריק זיו ויזר

יום הולדת לאבי דיכטר

אליעד ברינה צילום חגית אלמגור

ריבלין לבנקים: תוקם ועדת שרים מיוחדת לטיפול בפרי גליל ובמפעלים במצוקה

אריק זיו ויזר

אושרה בטרומית הצעת החוק של ח”כ אופיר אקוניס:תותר חנייה בתחנות האוטובוסים בשבתות וחגים

אריק זיו ויזר

יום תל חי צוין אתמול – ח”כ אופיר אקוניס ייצג את הכנסת

אלי חזן
דילוג לתוכן