18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין עושה הסטוריה :לראשונה יכהן נציג ישראל כסגן נשיא האסיפה הפרלמנטרית הים תיכונית

ישראל הביסה את טורקיה; מדובר בכהונה ראשונה מסוגה בפורומים מולטילטרליים מסוג זה

הישג היסטורי לישראל בפתח הכנס הפרלמנטרי הים-תיכוני במרוקו: לאחר התערבות יושב ראש הכנסת, ראובן‏ ריבלין, התמנה לסגן נשיא האסיפה הפרלמנטרית הים-תיכונית הנציג הישראלי, סגן יו”ר הכנסת ח”כ מגלי והבה. והבה ישמש תחת נשיא האסיפה הנכנס שצפוי להיות הנציג המצרי, אבו אל אינן. מדובר בתקדים בפרומים המולטיטרליים הים -תיכוניים. בכך הביסה למעשה ישראל את טורקיה, שמועמדה נדחה. ח”כ והבה נבחר בתמיכה פה אחד של הנציגים האירופיים, לאחר שיחות שכנוע ממושכות שקיים ריבלין עם ראשי הגוש האירופי באסיפה, במטרה להעביר תמיכתם לישראל. ריבלין נפגש גם עם מי שעומד בראש הגוש האירופי באסיפה, המשמש גם הנשיא היוצא של האסיפה, רודי סאל.

פגישת ריבלין-סאל התקיימה כחצי שעה לפני הבחירות. בפגישה הביע ריבלין את כעסו ומורת רוחו מכוונת האירופאים שלא לתמוך במגלי לכהן כסגן נשיא האסיפה. ריבלין הבהיר בפגישה, כי והבה חייב להיות הסגן, ואם הדבר לא יקרה, ישראל תשקול לפרוש מהאסיפה לחלוטין.
לדבריו: “לא נעזוב את האו”ם אם ימשיכו לתקוף אותנו שם, אך כאן מדובר בפורום בעל רציונל אחר, של שיתוף פעולה והעדפת הצדדים המאחדים של מדינות הים התיכון על פני המפריד ביניהם. לא ייתכן שישימו אותנו על סדר היום ויפצירו בנו להשתתף רק כדי לגנות אותנו. אנחנו דורשים שיתוף פעולה, לא פחות מכך. הצטרפנו לפורום הזה, במטרה לשתף פעולה ולא כדי להתגונן ולהדוף מתקפות. את זה יש לנו מספיק בפורומים בינ”ל אחרים”. כאמור, לאחר שיחה זו החליט הגוש האירופאי לתמוך במועמדות והבה לכהן כסגן נשיא האסיפה. לצד הסגן הישראלי נבחרה כסגנית נוספת הנציגה הצרפתיה, מרי קיארי. הטורקים והאיטלקים, שגם הם הגישו מועמדות, נדחו.

ריבלין נחת במרוקו, לאחר שנפגש בפריז עם נשיא האסיפה הלאומית הצרפתי. הוא משתתף בכנס של האסיפה הפרלמנטרית הים תיכונית, בהשתתפות נציגי פרלמנטרים וראשי פרלמנט מ-25 מדינות הים התיכון מאירופה, מאסיה ומאפריקה. בכנס משתתפות מדינות ערביות מהמזה”ת, בהן ירדן, מצרים וטורקיה.  הסורים ביטלו בגלל המשלחת הישראלית.

ריבלין הוא בין הנואמים היחידים שינאמו בפני האסיפה בפתיחת הכנס (מחר, יום ו’), לצד ראש הפרלמנט המרוקני ונשיא האסיפה. בנאומו הוא צפוי לומר למשלחות האירופאיות והערביות בכנס: “ישראל היא עובדה קיימת. יהודים וערבים נועדו לחיות יחד במזרח התיכון ולא נגזר עלינו לחיות יחד. ‏סדר היום של המפגש שלנו כולל נושאים רבים ומגוונים הנוגעים לחיי כל האנשים החיים לחופו של הים התיכון. הביטחון האישי אל מול מלחמות וטרור, מים וחוסר מים, מעמד הנשים בחברה ועוד. כל הנושאים האלה הם נושאים הדורשים פעולה משותפת. הם אינם מוגבלים ע”י גבולות בין מדינות.

כנציגים נבחרים של עמנו, אנחנו יכולים וחייבים לתרום את חלקנו  בפתרון הבעיות האלה. כוחנו הוא ב”יחד”. אני מצטער על כך שגם PAM‏ הופכת לעתים למסגרת נוספת המצטרפת למקהלה המגנה את ישראל על עצם קיומה ועל כך שהיא מממשת את חובתה להגן על עצמה ועל אזרחיה. הגיע הזמן שנשתחרר מהצורך להשיג “נצחונות” תעמולתיים ונפעל יחד למען רווחת כל השוכנים לחוף הים התיכון”  דברי ריבלין בנאומו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר נקבר, העם בכה

אריק זיו ויזר

עינת וילף : גלובס החליטו לצאת מולי במסע הפחדה

אריק זיו ויזר

כרמל שאמה הכהן – בכנסת בשביל העם

אריק זיו ויזר

ח”כ אקוניס במודיעין : להסיר הכובע בפני ראש הממשלה נתניהו

אריק זיו ויזר

מירי רגב בתגובה לדו”ח נגיד בנק ישראל

אריק זיו ויזר

בדרך להקלה על המורשת

עינר אביב
דילוג לתוכן