19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

ריבלין נבחר לאביר איכות השלטון

יו"ר הכנסת שזכה בפרס המכובד, אמר כי "האמון הציבורי במניעי העיתונות, גורלי לא פחות מהאמון בחברי הכנסת ובשיקול דעתם"

 

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין קיבל ביום ראשון בערב  את "אות אביר איכות השלטון" מהתנועה לאיכות השלטון. בנימוקי ועדת הפרס נאמר כי "ריבלין פעל לאורך כהונתו כיו"ר הכנסת לקידום מעמדו של בית הנבחרים כמו גם למניעת פגיעה בדמוקרטיה, ובפרט בשלטון החוק ובהפרדת הרשויות. ח"כ ריבלין פועל למען הצדק החברתי, תוך שמירה על רמה גבוהה של מסירות, יושרה והגינות, שעשו אותו מופת להתנהלות פרלמנטארית."

 

בנאום שנשא בשם הזוכים אמר ריבלין כי: "אובדן אמון הציבור במערכות המנווטות את חייו מהווה סכנה לחברה בישראל. דה-לגיטימציה ציבורית עלולה להביא לאי יציבות חברתית לתופעות של אלימות ואנרכיה ולבסוף לקריסת מערכות השלטון ולהתפרצות מאבקים בין קבוצות בחברה". ריבלין הוסיף כי: "קיומה של דמוקרטיה יציבה תלוי באמון הציבור לא רק בתפקודן התקין של הרשויות המחוקקת, המבצעת והשופטת, אלא גם, בתפקודן התקין של מערכות אזרחיות כמו העיתונות וארגוני המגזר השלישי. למערכות אזרחיות אלו ישנה השפעה אדירה על דעת הקהל, על אמון העם בכללי המשחק הנהוגים בחברה, ועל הלגיטימציה הציבורית של רשויות החוק והשלטון. השפעה זו, מחייבת גם את המערכות האזרחיות הללו, לפתח סטנדרטים גבוהים של שקיפות מוסר ציבורי וטוהר מידות."

 

בהמשך דבריו אמר ריבלין כי: "הגברת אמון הציבור בכללי המשחק היא משימה של כל המערכות, השלטוניות והאזרחיות, כולן עומדות כתף אל כתף וכולן נושאות באחריות; משום שאמון זה מהווה ערובה לחוסנה של החברה ליציבותה של הדמוקרטיה ולקיומה של המדינה בטווח ארוך. המערכות כולן מאוחדות בהבנה שסכנה קיומית נשקפת למדינת ישראל לא רק מהאיום האיראני או מקריסה כלכלית, אלא גם מאובדן אמון הציבור במערכות הדומיננטיות בחייו: בפוליטיקה, במוסדות השלטון, בעיתונות, בארגוני המגזר השלישי, ובמערכת המשפט. אמון ציבורי במניעיה של העיתונות גורלי לא פחות מהאמון בחברי הכנסת ובשיקול דעתם והוא מחייב תשומת לב ורגישות דווקא לאמות מידה לא פורמליות; למראית עין, לגילוי נאות, לשקיפות, לשוויוניות ואי ניצול לרעה של העוצמה הנתונה בידיך."

 

בסיום דבריו הודה ריבלין לתנועה לאיכות השלטון ואמר:"חשיבותה האסטרטגית של התנועה לאיכות השלטון לקיומה התקין של החברה בישראל, נובעת מהסכנה הנעוצה באמון ציבורי הולך ומדרדר" ובירך על "תרומתם הקריטית של אבירי אות איכות השלטון, אשר משלבים ידיים, לוקחים אחריות, ובונים יחד חומה אנושית המגנה על החברה מפני אנרכיה וקריסת מערכות."

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן יו"ר הכנסת אופיר אקוניס חוגג 39 – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

אין מקום לפתוח בחקירה פלילית

אריק זיו ויזר

ישראל שלי טוענים שגבריאל הוא מלאך וקוראים לפעולה מיידית

אריק זיו ויזר

מגזין ליכודניק ייצא השבוע ב – 100 אלף עותקים בירושלים

אלי חזן

אגף קשרי החוץ של הליכוד כובש את הדיפלומטיה

עינר אביב

ממשלה בלי לפיד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן