20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין לקרטר: הציבור בישראל רואה בכם תומכים בחמאס

יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, מתח היום (ה’) ביקורת באזני משלחת ארגון ‘Elders’ שנפגשה בימים האחרונים עם ראש ממשלת חמאס, איסמאיל הניה, ועם בכיר הארגון חאלד משעל, והבהיר כי בישראל נתפסות פגישות אלה כתמיכה בחמאס ולמעשה כעידוד הטרור.

ריבלין נועד בצהריים בלשכתו עם חברי המשלחת, בראשות נשיא ארה”ב לשעבר, ג’ימי קארטר ונשיאת אירלנד לשעבר, מרי רובינסון. השניים אמרו לריבלין, כי פגישותיהם אינן מהוות תמיכה בחמאס. לדברי קרטר, “מטרתנו המרכזית היא להביא שלום לאזור, ועל כן אנחנו נפגשים עם כל המעורבים בסכסוך. אנחנו מקשיבים, לא תומכים”. אולם ריבלין עמד על כך, כי זו הפרשנות שנותנים ישראלים רבים לפגישות אלו: “אתה מנהיג מוכר ומוערך שהביא לשלום בין ישראל ומצרים, ישראלים רבים רואים בכך מנהיג גדול שיכול להביא לשינוי, אבל מתקבל הרושם כי המשלחת הזו איננה נוהגת באובייקטיביות. משעל והניה מייצגים את עמדתו של אחמדיניג’אד, שמתנגדים לכל הסכם עם ישראל וחותרים להשמדתה. חמאס וחיזבאללה הם שלוחות של אירן”, אמר.

 

בתגובה לביקור המשלחת הבוקר בסילוואן שבמזרח ירושלים, והצהרותיהם כי יהודים יוכלו לגור באזור רק בריבונות פלסטינית, אמר ריבלין: “היהודים והערבים חיים בירושלים זה לצד זה, לעתים אלה בתוך אלה. אין שום אפשרות לחלק את העיר, צעד כזה יהפוך אותה לבלפסט שניה, זה מתכון לפיצוץ”.

 

רובינסון טענה באזני יו”ר הכנסת, כי בצנרת החקיקה בישראל ישנן עשרות הצעות חוק המפלות אזרחים ערבים לרעה. ריבלין הסביר, כי ערבים אינם משרתים בצבא, מטעמים מובנים, ועל כן נוצרת עדיפות למי ששירתו בצבא לגבי נושאים שונים, אולם כולם מקבלים זכויות אזרח מלאות, ובכלל זה תגמולים ותשלומים מהביטוח הלאומי. בנוסף, הבהיר שכיו”ר כנסת הוא עומד על זכותו של כל אדם להביע את עמדתו בחופשיות מלאה, “גם אם הוא אינו מכיר בזכותי לחיות כאן במדינה יהודית”.

 

לשאלת חברי המשלחת, הביע ריבלין הסתייגות מהצעת החוק שמבקשת לקבוע כי תושבי מזרח ירושלים לא יוכלו לשמש מדריכי תיירים. האורחים ביקשו להבין, האם  פירוש הדבר הוא שלילת הזכות לעסוק בכך מנוצרים. “זה לא רציני ולא  הגיוני”, אמר ריבלין. “שלילת עיסוק בישראל על בסיס דתי מנוגדת לחוק. המגבלה היחידה בהקשר זה על חופש העיסוק היא איסור על מיסיונריות, הטפה להמרת דת”.

 

חברי המשלחת העלו את הצורך להוריד את מפלס האלימות ולפתור את הסכסוך בהידברות. “כולנו מתנגדים לאלימות באשר היא, אבל נוכח מי שמבקש לחסל אותי עלי להגן על עצמי. כדי למנוע אלימות, לפעמים חייבים לפעול נגדה בכוח. כשהפלסטינים ירצו שלום – יהיה שלום”, סיכם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ כרמל שאמה בתגובה לדרישות אובמה:

אריק זיו ויזר

האם ח”כים מקדימה בדרך לליכוד ?

אלי חזן

מי מנסה להדיח את ח”כ הרב חיים אמסלם?

אריק זיו ויזר

הזדמנות לשינוי שיטת המִמשל

אלי חזן

ח”כ אופיר אקוניס, יו”ר ועדת הכלכלה:” הרפורמה במשק החשמל תייתר את רצונו של שר התשתיות להעלות מחירים”

אריק זיו ויזר

“שוב ירד הדגל אל חצי התורן”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן