22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין לפרס: "אסור לאמץ את דו"ח שמגר בחקיקה"

יו"ר הכנסת נועד הבוקר (א') עם נשיא המדינה שמעון פרס, ודן עמו בנושאים שונים, ובתוכם גם בביקורו בפרלמנט האירופי, במצב המדיני-בטחוני על רקע עסקת שליט, וכן בהרחבת שיתוף הפעולה בין הכנסת לבית הנשיא.

בעניין מסקנות ועדת שמגר, אמר ריבלין לפרס: "דו"ח שמגר צריך להתקבל כהחלטת ממשלה ואין לעגנו בחקיקה מחייבת של הכנסת. הכנסת איננה צריכה להגביל את הממשלה מלפעול בתחום סמכותה. עיגון דו"ח שמגר בחקיקה, שתשונה בכל פעם בהתאם לנסיבות ולחץ דעת הקהל, יהפוך את חקיקת הכנסת לפלסתר, ואסור לכנסת להיגרר לכך. יש להשאיר לממשלה את שיקול הדעת ביחס לעסקאות עתידיות, ולאפשר לה לאמץ את הדו"ח כמסמך מנחה".
 
ריבלין הוסיף: "כל הגבלה של שיקול הדעת של הממשלה הוא חמור לדמוקרטיה הישראלית ומהווה פגיעה בהפרדת הרשויות. על הממשלה להיות חופשית בניהול ענייני החוץ והביטחון, ולכנסת ישנו תפקיד מפקח. הבאת כל דבר ועניין לכיכר השוק פוגמת בניהול המדינה. אסור לחוקק חוקים הצהרתיים, שישונו חדשות לבקרים בהתאם לנסיבות".
 
השניים דנו גם בנושא קידום השוויון בין כלל אזרחי ישראל וסיכמו על הרחבת שיתוף הפעולה בין בית הנשיא ליו"ר הכנסת בסוגייה זו. בהקשר זה אמר הנשיא כי "השוויון בין אזרחי המדינה לא יכול להישאר רק בגדר הצהרה וחייבים להופכו לעובדת חיים – כל אזרחי המדינה שווים והם חייבים ליהנות בצורה שוויונית מפירות המדינה ללא הבדל גזע, דת או מין. "
 
הנשיא התייחס לעשייה הפרלמנטארית ואמר כי ה"כנסת מייצגת את הדמוקרטיה וכך היא צריכה להיראות, ומן הראוי להימנע מהגשת הצעות חוק שעלולות להחליש את הדמוקרטיה הישראלית ועומדות בסתירה לרוח הדמוקרטית על פיה פועלת הכנסת."
 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גדי בשארי תופס עמדות אסטרטגיות

אלי חזן

דו"ח חדש: פער גדול בין הליכוד לישראל ביתנו: הליכוד לאומית יותר

אריק זיו ויזר

שאמה יוזם הצעת חוק מהפכנית

אריק זיו ויזר

דנון בעקבות טיבי : "תעודת עניות לכנסת ישראל"

אלי חזן

"דחיית הבחירות – ניצחון לחמאס"

אריק זיו ויזר

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

דילוג לתוכן