32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין לנשיא מקדוניה:

אני רוצה לוודא שגם נכדָיי יחיו בירושלים בבטחה
יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום לביקור רשמי בלשכתו את נשיא מקדוניה, ד"ר ג'ורג'ה איבנוב. ריבלין הודה לאורחו על תמיכת מקדוניה בישראל, וציין את חשיבות המאבק הבינלאומי בדו"ח גולדסטון, "הכובל את ידי המאבק העולמי בטרור".

ריבלין הוסיף, כי הרוב הגדול בישראל מוכן להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים אך לא לאשליות של שלום, ואינו מוכן לקחת סיכונים, במיוחד לא לאחר הנסיגה מעזה שהביאה על ישראל ירי טילים.

"כשמדינאים מדברים על 'מדינה' פלסטינית צריך להיות ברור שאין זו מדינה לכל דבר וענין, וברור שאסור שתהיה חמושה", הדגיש. "אנחנו חייבים למצוא דרך לחיות יחד, אבל לא במחיר הסיכון ששכנינו יחליטו להפוך את עורם ולפתוח נגדנו במתקפה חמושה, כזו שתסכן את חיי היום יום האזרחי. אני רוצה לוודא, שגם נכדיי יוכלו לחיות בירושלים בבטחה", אמר יו"ר הכנסת.

הנשיא המקדוני הביע הזדהות עם צרכיה של ישראל, וסיפר כי הקהילה היהודית בסקופיה, הבירה, קטנה אך פעילה ומשפיעה על חיי התרבות והחברה במקדוניה.

ריבלין ציין באוזני אורחו, כי זהו הביקור הראשון בישראל של אישיות בכירה ממקדוניה מאז אלכסנדר מוקדון. מקדוניה היא מקיימת יחסים קרובים עם ישראל; הביקור מתקיים על רקע שורת מהלכים להידוק היחסים בין המדינות, וראש ממשלת מקדוניה צפוי לבקר בישראל בינואר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו"ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן

פינוי ישראלים, פיצוי לערבים/ מאת ח"כ יולי אדלשטיין

אריק זיו ויזר

האיחוד:בין הימור מסוכן לבין פוטנציאל גדול

אלי חזן

"פטירתו מהווה כאב על לכתו של דור, דור שהשקיע את כל מעיניו בהקמתה של מדינת ישראל וביסוסה כמדינה איתנה וחזקה"

אלי חזן

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה: סנקציות למחרימי ישראל

ח"כ דני דנון בפניה לראש הממשלה לעצור את אינתיפדת הקברים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן