24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ריבלין הזהיר מפני סכנות האיום האירני על שלום העולם החופשי

יו”ר הכנסת עושה בביקור בהונג קונג ונפגש עם בכירי הממשל

יו”ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין,  נפגש בסוף השבוע בהונג קונג עם מנכ”ל קבוצת האצ’יסון קניג פוק, המשקיעה בפרוייקטים בישראל, ויחד עם ח”כ חיים כץ המתלווה לביקור, הציגו בפניו את פרייקט הסיבים האופטיים של חברת החשמל, שהוגדר כפרוייקט לאומי בהחלטת ממשלה. ריבלין אמר למנכ”ל: “יש לכם ניסיון טוב עם השקעות בישראל, ואני מבקש להביא לידיעתכם את קיומו של פרויקט זה שאולי תמצאו בו עניין ורצון להרחיב את האינטרס המשותף עם ישראל”. הפגישה התקיימה לבקשת שר התקשורת והשתתפו בה אנשי משרד החוץ.
מנכ”ל האצ’יסון אמר לריבלין: “הישראלים הם חכמים וכנים, ולעולם איננו מצטערים על השקעותינו בישראל”. הוא התעניין במצב המדיני והכלכלי בישראל. ריבלין הסביר כי “ההתפתחויות בעולם הערבי ובמזרח התיכון הן רגישות, ואנו עוקבים אחרי ההתפתחויות במלוא תשומת הלב. אינני חושש שהכלכלה הישראלית תיפגע מכך. הכלכלה הישראלית היא חזקה ויציבה, וצלחה  משברים עולמיים גדולים, ואין לי ספק שכך יהיה גם במקרה זה”.
השניים שוחחו על התפתחות שוק התקשורת בישראל ועל התמורות שחלו בו. ריבלין העביר למנכ”ל  האצ’יסון מצגת המצביעה על אפשרויות העברת נתונים באמצעות סיבים אופטימיים בתשתית קווי חשמל, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה, וסיפר לו על המכרז הממשלתי המתוכנן בעניין.
עוד דובר על השקעות סיניות בארץ לחיזוק ההיטק ואיכות החיים בישראל, וכן על המשך שת”פ בכל תחומי הכלכלה. המנכ”ל הביע הערכה גדולה ליכולות הישראליות, ולשיתוף הפעולה עם הישראלים. כמו כן, הם שוחחו על השקעות החברה בישראל ופרוייקט התפלת המים. דובר על המשך חיפוש נישות יחודייות. סוכם להמשיך את הדיאלוג תוך מאמץ לחפש הזדמנויות טכנולוגיות.
במהלך ביקור נועד ריבלין גם עם יו”ר הפרלמנט (המועצה המחוקקת) של הונג קונג, Jasper TSANG Yok-sing, ועם המושל הכללי, דונלד צאנג, וסקר בפניהם את המתרחש במזרח התיכון מבחינה כלכלית ומדינית. עם מקבילו נדון  חיזוק שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים. הנשיא ההונג-קונגי הסביר את המבנה היחודי של הפרלמנמט ואת יחסי הגומלין שלו עם ממשל בייג’ינג.
ריבלין אמר למארחיו, כי אירן איננה מהווה  סכנה רק לישראל אלא גם לעולם החופשי כולו. “הטילים מאיימיםלא רק על תל אביב אלא גם על בירות אחרות בעולם. הפונדמנטליזם האיסלמי אינו רק  בעיה של היהודים או של הנוצרים, אלא של העולם החופשי. מדינות העולם חושבות שאנחנו מודאגים בגלל היותנו  ישראלים, אך גם עליכם להיות מודאגים. הטילים האיראניים יכולים לפגוע בכל מקום באסיה ואירופה, כולל בסין”, אמר ריבלין למקבילו, שגילה הסכמה לדברים.

בתחילת השבוע יחל ריבלין את ביקורו הרשמי בניו זילנד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“מתנצל בפני המשפחות השכולות – הטעו אותי”

אלי חזן

מה קורה עם נבחרי הליכוד ברשתות החברתיות ?

אלי חזן

אושר בטרומית חוק “עידוד התיישבות”

אלי חזן

“לשים קץ למערב הפרוע של הכפרים הערביים במדינת ישראל”

אריק זיו ויזר

ח”כ דני דנון יעמוד בראש ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מעורבות של ממשלות זרות בישראל

אריק זיו ויזר

יו”ר הליכוד בנימין נתניהו “אנו תומכים במעבר מספיגה פאסיבית להתקפה יזומה. “

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן